bugün
- akepe neden kültürel hegemonyayı ele geçiremedi16
- türbanlı kızların diğerlerinden güzel olması5
- öldükten sonra bana ne olacak3
- anın görüntüsü23
- sözlükteki gizli düşmanım10
- erkekler neden erken ölür3
- enjoy im vaccinated3
- ellerim bos gonlum hos2
- insanın geçmişinin karanlık olması9
- herkes eski nikini yazsın bitsin bu eziyet19
- her kadın güzeldir3
- sözlük kızlarını harika yapan detaylar9
- günün şiiri6
- uzun zaman sonra sözlüğe girmek3
- ilişkilerde fizik mi kimya mı önemlidir sorgusu6
- her insanın bir cini olması8
- içtim şarabı13
- bik bik'in mutfağına konuk olmak8
- uzun bir süre sonra entry girmek2
- kadir inanır22
- rakı sevmemek7
- genç görünmeye çalışmak3
- giresun da otobüs durağında bekleyen turist kız5
- arkadaşlar ben gavat değilim2
- şafak çak3
- aşure yapan sözlük kızları7
- avrupada hava sıcaklıkları2
- hayalet gibi bir insan olmak3
- muhtarlıkların kapatılması gerekliliği3
- büstiyer2
- çift katlı otobüs3
- venezuella depremi3
- kemalist dünya24
- sözlükte neden atatürk ve türk bayrağı resmi yok3
- daha relax3
- özelden sözlük erkeklerini taciz etmek3
- sektör öldü tek yol tıp diyen primat3
- dümbelettin efendi2
- 7 aydır berlinde yaşıyorum soruları alayım7
- hiç kimsenin sevmediği bir insana aşık olmak3
- sosyal medya aranmaktır2
- tas kafa traşlı hırt sorunu5
- japonya7
- trump ara seçimleri kaybederse soruşturma geçirir5
- true'nun çaylak olması16
- üniversitelerin gereksiz olması16
- çok güzel ama manyak kadın7
- mustafa kemal atatürk7
- insan olmaya ceyrek kala3
- of çok sıkıcı olmanız2
ecla (ispanyolca cepal): the economic commission for latin america - latin amerika ülkeleri ekonomik komisyonu
(bkz: bağımlılık okulu)’nun, (bkz: modernleşme okulu) üzerine eleştirel bakarak öne sürdüğü, iki kaynaktan birisidir.
(bkz: birleşmiş milletler)in 1948 yılında destek çıkmasıyla, azgelişmişliğe çözüm önerileri sunmak amacıyla kurulmuştur. bunun sebebinin de, (bkz: serbest ticaret)olduğunu düşünmektedirler.
serbest ticaretin birbirine yakın ülkeler arasında olduğunda sorun olmayacağını ama tam tersi bir durum söz konusu olduğundaysa, maalesef işe yaramayacaktır. aleyhine bir durumdur. çünkü serbest ticaret koşullarından dolayı, ihracat daha düşük bütçelerle gerçekleştirilecektir. ve adil olmayan bu koşulların sürdürülmesi, ülke bütçesinde büyük açıklara sebep olmakta ve sanayileşmeyi de etkilemektedir.
ve bu tür sorunları ortadan kaldırmak amacıyla da, çözüm önerisi olarak, ithalata dayalı sanayileşmeyi önermektedirler. buna göre, yerli sanayinin kota ve gümrük tarifeleri korunmalıdır. elde edilen gelirlerle, sermaye malları ithal edilecektir. ve ithalat oranlarının dengeleştirilmesiyle, ödemeler dengesi korunacaktır ve işsizlik sorununa da çözüm yolu olacaktır.
yabancı sermayelerle oluşan gelirlerinse, teknolojik gelişmeye hız kazandıracağıdır.
ama en önemli sorunu, oluşan talepler ve bu taleplerin artışıyla birlikte, ödemeler dengesini etkileyeceğidir. bu da, tekrardan bağımlılığa yol açacağıdır.
bu konuyla ilgili, benim de ele aldığım kaynaklardan bir tanesi, (bkz: prof dr melih ersoy)’un "bağımlılık okulu eleştirisine giriş", (an introduction the critique of dependency school) kitabı iyi bir kaynak olacaktır.
(bkz: bağımlılık okulu)’nun, (bkz: modernleşme okulu) üzerine eleştirel bakarak öne sürdüğü, iki kaynaktan birisidir.
(bkz: birleşmiş milletler)in 1948 yılında destek çıkmasıyla, azgelişmişliğe çözüm önerileri sunmak amacıyla kurulmuştur. bunun sebebinin de, (bkz: serbest ticaret)olduğunu düşünmektedirler.
serbest ticaretin birbirine yakın ülkeler arasında olduğunda sorun olmayacağını ama tam tersi bir durum söz konusu olduğundaysa, maalesef işe yaramayacaktır. aleyhine bir durumdur. çünkü serbest ticaret koşullarından dolayı, ihracat daha düşük bütçelerle gerçekleştirilecektir. ve adil olmayan bu koşulların sürdürülmesi, ülke bütçesinde büyük açıklara sebep olmakta ve sanayileşmeyi de etkilemektedir.
ve bu tür sorunları ortadan kaldırmak amacıyla da, çözüm önerisi olarak, ithalata dayalı sanayileşmeyi önermektedirler. buna göre, yerli sanayinin kota ve gümrük tarifeleri korunmalıdır. elde edilen gelirlerle, sermaye malları ithal edilecektir. ve ithalat oranlarının dengeleştirilmesiyle, ödemeler dengesi korunacaktır ve işsizlik sorununa da çözüm yolu olacaktır.
yabancı sermayelerle oluşan gelirlerinse, teknolojik gelişmeye hız kazandıracağıdır.
ama en önemli sorunu, oluşan talepler ve bu taleplerin artışıyla birlikte, ödemeler dengesini etkileyeceğidir. bu da, tekrardan bağımlılığa yol açacağıdır.
bu konuyla ilgili, benim de ele aldığım kaynaklardan bir tanesi, (bkz: prof dr melih ersoy)’un "bağımlılık okulu eleştirisine giriş", (an introduction the critique of dependency school) kitabı iyi bir kaynak olacaktır.
osm. en celi olan, pek belli, pek parlak.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar