bugün

boşu boşuna kendisini yoran insan. aradaki fark şu, sen o dini mükemmel ve her şeyin üstünde görüyorsun. fakat bok atıyor dediğin kişi, yunan mitolojisi gibi saçma görüyor, o yüzden de çekinmiyor, lafını esigremiyor. şimdi senin bu durumdan rahatsız olmanı gerektirecek bir şey yok. cehennemde götüne çapa sokacaklar falan diye kendi kendine gül kenarda, rahat ol.
(bkz: senin dinin sana benim dinim banadır)
çünkü din dogmatiktir, eleştirilemez. ya koşulsuz inanırsın yada inanmazsın. sana kalmış.eleştirirsen dinden çıkmış olursun zaten.
kesinlikle dini bilmiyordur. ağır mı oldu? uyguladığı dini bilmiyordur.
ve kendini o dinin sahibi sanıyordur. ağır mı oldu?
oysa o dinin sahibi yaradandır.
üç beş kelime bilgisiyle dinini savunmaya kalkıyordur.
oysa o dinin savunulmaya ihtiyacı yoktur.
çünkü eksiksiz ve tamamlanmıştır.
eleştirelere ahmakça cevap verip eleştiren kişilere çemkiriyorsa sorun büyük demektir.
çünkü aklımızın en büyük değer olduğunu ve dinin anca düşünenler tarafından algılanacağını ve yaşanacağını söyleyen allah, herşeyin sorgulanabilip eleştirilebileceğinin yollarını da vermiştir.
ki tekamüle erişebilelim diye.
körü körüne savunulan bir şey ya dogmadır ya da eksik.
eleştiriye kimsenin bir şey dediği yok, sıkıntı hakaret edilmesinde. Benim dinim sana ne kadar saçma gelirse gelsin hakaretten nesnel bir fayda beklemek de en az o kadar saçmadır.
dinde eleştiriye yer yoktur çünkü.dinler dogmatiktir sadece islamiyet için değil tüm dinler için geçerlidir.madem dine inanmıyosun saygı göster ve sus.insanların dinini,inancını neden eleştiriyosun.kimsenin düşüncesi kimseyi ilgilendirmez.
(bkz: damarına basmak)
(bkz: dini eleştirmeyince rahatsız olan insan)
(bkz: dinin bir yere batmasından rahatsız olan insan)
rahatsız olup, bunu belirtmek için yine o dinden bölümleri referans gösterir. vücudun bazı bölgelerindeki elektrik sinyalleri temassızlık yapıyor sanırım bu kişilerde.

bir de bakınız verip laf soktuğunu sananlar var. onları da mel gibson'a havale etmek lazım.
inanları rencide etmek isteyen kimselerin kendi eksik aklıyla ''eleştiriyorumlara'' yatarak sataşmalarını meşru bir zemine uydurmaya çalışan yobazların başvurduğu sözüm ona sorgulama özgürlüğünün oryantalist tavırlarının örneğini teşkil eden haksız suçlama cümlesi.
dinin eleştirilebilecek bir yanı olmadığını bilen insan.
dini, doğrudan doğruya dogma olarak ele almakta olan insandır. ama atladığı nokta odur ki din, başlı başına dogma değildir ve olamaz da. çünkü; "dini yaşamak" dediğimiz hadise biryerde toplumsal ve sosyal yaşantı üzerinde de etkindir. baktığımız zaman dindeki "haram" ve "günah" kapsamında hep sosyolojik ve toplu yaşama mantığı hâkimdir(en azından islâmiyette). yoksa ki zekât vermek neyin nesi? veya kul hakkı neden haram? zina neden günah?

ve kutsal kitabında defalarca "ola ki düşünürsünüz", "hiç düşünmez misiniz" diye telkin ederek kullarını defalarca düşünmeye sevkeden yaratıcı, insanı yaratırken bahşettiği akıl ve iradeyi, dogmanın önünde tutmaktadır. he dogma olan şeyleri barındırmaz mı din bünyesinde? elbette ki barındırır ki tâ en başta, temelde zaten kendini verdiğin teslimiyet başlı başına dogmadır.

ama bunun dışında dini konulardaki eleştiriler "doğruyu bulmak" anlamında ve eğer ki "sağlıklı" ise zaten eninde sonunda hak'kın dediğine gelirsin. zira açıklık yoktur. ama sen eleştirmekten kendini men edersen, bunun altında "açıklık var mı ki" mesajının tedirginliği yatar. bilmem ki anlatabildim mi? yoksa gene götünden fetva uyduran insan konusunda olduğu gibi "ateist propaganda yapıyor" diye algılayabilecek aklıevveller çıkar mı? izleyip görelim vesselam...
-işte allah şöyle böyle...
+oğlum hakkaten bi sus lan...
-neyine dert ediyosun, bizde din kardeşiyiz ama şurası aklımıza takıldı...
+geçen tarumar amcaların küçük oğlu da böyle eleştirme ayağına konuşmuş...
-eeee...?
+tarumar abi ona "çarpılırsın!" şeklinde bağırmış...
-sonra?
+sonuçta kötü bişey ama di mi?
-...
eleştirilere açık olmayan insandır. tabi dinin dogmatik bir düşünce olduğunu düşündüklerinden de kaynaklanır. bu tipler genelde kendi dini dışında herhangi bir din hakkında bilgiye sahip değildirler. aslında kendi dinleri hakkında bir bildikleri yoktur. kendilerine ne öğretilmişse ona inanırlar. mantık çerçevesi içinde hiç düşünmemişlerdir dini. oruç tutulur neden bilmezler. tutulur işte öle söylüyor yüce kitap. ulan bi araştır yok. işte bu tipler dininin eleştirilmesinden rahatsız olurlar.