bugün

ibadet'in yanısıra, aileye dayalı yaşam tarzına yönelmekte aynı anda gerçekleşir ve artık rahatlanır.
Pasif iyi, aktif kotunun tesvikcisidir.

Bir muslumanin ahlakli olmasi, iman etmesi ve bunlari eyleme donusturerek ibadet etmesi eger baskasina etki etmiyorsa onlarin yarari yalnizca kendinedir, bu da muslumani pasif yapar. Pasif musluman, Bozuk bir isik kaynagi gibi cilizdir.

Ama ahlaki, imani baskalarina da sirayet ediyorsa, o zaman aktif iyi olur, hedef tahtasina oturur. Bu insanlar etrafini aydinlatirlar. Bundan rahatsiz olan aktif kotuler de her turlu fesatligi yapip buna engel olmak isterler.

Bu arada kotuluk, karanlik gibidir. Aslinda yoktur, isigin olmama hali de denebilir. Isigin ulastigi yerde barinamaz.
devamında her türlü ortama yeniden ve dipdiri akmak yoksa islamı budizmleştirmektir sadece.
ifrat ve tefrit arasındaki hassas noktayı es geçmiş kişi.
islam, kendini soyutlamayı da malayaniyata düşkünlüğü de yasaklamıştır.
bütün ortamları bırakıyorsa yanlış dinin tapınımına girmiştir. sadece ahlaki olarak kokuşmuşlardan uzaklaşıp zinadan da uzak kaldımı birde içkiyi sobeledimi tamamdır helal olsun delikanlıma. *
onca naneyi yedikten sonra bıkkınlık yada aradığını bulamama gibi duygularla yüce merhamete güvenip o'na dönmektir. eğer doymuş yada gerçekten soğumuşsa çok iyi yerlere gelebilir. fakat kafası karışıksa işler iyice sarpa sarar.
Allah'ın o kulu sevdiğinin göstergesidir.

"Şüphesiz ki namaz hayasızlıktan ve kötülükten alıkoyar."

Ankebût sûresi (29)
doğru yolu bulmak.
olması gereken durumdur. namaz farzdır, isteğe bağlı değildir.
eğer gerçekten iyi niyetle yapılıyorsa cemaat ortamını da bırakmalıdır. net!