bugün

peygamber efendimiz hz. muhammed'in söylediği rivayet olunan söz. " ilmi isteyen kapıya gelsin " diye devam eder.
Ben ilmin şehriyim Ali ise onun kapısıdır.Kim ilmi istiyorsa kapıya gelsin.

Uydurmadır:

El-Hatib bunu ibn Abbas,tan merfu olarak rivayet etmiştir.et-Taberani,ibn Adiy,el-Ukayli ve ibn Hibban,ibn Abbas,tan merfu olarak rivayet etmişlerdir.el-Hatib,in-rivayetinin- isnadında,Ca,fer ibn Muhammed el-Bağdadi vardır,o suçlanan birisidir. Et-Taberani,nin isnadında,Ebu,s-Salt el-Herevi (Abdusselam ibn Salih) vardır.Onun bu hadisi uydurduğu söylenir.

ibn Adiy,in isnadında Ahmed ibn Seleme el-Cürcani vardır.Güvenilir kimselerin adını kullanarak batıl olan hadisler rivayet eder.el-Ukayli,nin isnadında ise Ömer ibn ismail ibn Mücalid vardır yalancıdır.ibn Hibban,ın isnadında da ismail ibn Muhammed ibn Yusuf vardır hadisleri delil olarak alınmaz.ibn Merdeveyhi bunu Ali,den merfu olarak rivayet etmiştir.isnadında hadisi alınmayan kimse(ler) vardır.(imam Şevkani el-Fevaid El-Mecmua Fi,l-Ehadis el-Mevdua.s.445)

ibn Teymiyye Rahımullah bu hadis hakkında şöyle der :Ben ilmin şehriyim Ali de onun kapısıdır hadisi zayıftır.Hatta hadis alimlerine göre uydurmadır.Ancak bunu Tirmizi ve başkaları rivayet etmiştir.Bu sözün Peygamber (s a v),e nispet edilmesi yanlıştır.(ibn Teymiyye Külliyatı 9 cilt.s.119)

Elbani Rahımullah hadisin uydurma olduğunu söylemiştir.Sahıhu ve Zaifu,l-Camii,s-Sağır,VIII.185) Ayrıca Suyuti bunu el-Le,ali,l-masnü,a fi,l-ahadisi,l-mevzu,a.s.I/329 zikretmiştir.Mevzu ve uydurma hadisin tarifi –Hadis tarihi Talat Köçyiğit.s.112)

Yine ibn Adiy bunu Cabir,den merfu olarak şu lafızla rivayet etmiştir.Ali hayırlıların emiri facirlerin katili kendisine yardım edenin yardımcısı kendisini yalnız bırakanı yalnız bırakıcıdır.Ben ilmin şehriyim Ali onun kapısıdır.Kim ilmi diliyorsa kapıya gelsin….

Denildi ki: Bu hadis sahih değildir.aslı yoktur.ibnü,l-Cevzi bunu el-Mevduat isimli kitabında çok farklı yollardan rivayet etmiştir ve bütün yolların hepsinin de batıl olduğuna hükmetmiştir.ez-Zehebi ve diğer birçok alim de-onu izlemişlerdir.

Buna cevap olarak denildi ki: Muhammed ibn Cafer el-Bağdadi el-Feydi,yi Yahya ibn Main güvenilir görmüştür.Ebu,s-Salt el-Herevi ise ibn Main ve el-Hakim tarafından güvenilir görülmüştür.Yahya,ya bu hadis hakkında sorulduğunda sahih tir dedi.et-Tirmizi bunu Ahmed,den merfu olarak rivayet etmiştir.

El-Hakim bunu el-Müstedrek,te ibn Abbas,tan merfu olarak rivayet etmiştir ve isnadı sahihtir demiştir.

ibn Hacer dedi ki: Doğrusu o ikisinin de aksidir.(ibnü,l-Cevzi ve el-Hakim) hadis hasen olan kısma giren bir hadistir.Hiçbir zaman sahih derecesine yükselmediği gibi yalan hadis derecesine de inmez.Doğru olan da budur.Çünkü Yahya ibn Main ve el-Hakim,e Ebu,s-Salt ve onun rivayet yolunu izleyenler hakkında muhalefet edilmiştir.Bu muhalefete rağmen bu hadis sahih olamaz.Aksine hasen li-ğayrihi olur.Bunun sebebi de söylediğimiz gibi yollarının çok olmasındandır.Bunun diğer birçok yolları vardır.es-Suyuti ve diğerleri bunu zikretmişlerdir.(alıntıdır)
uydurma olduğu iddia edilen söz. allahu alem.
Evlere kapılarından girin. Allah'a karşı gelmekten sakının ki kurtuluşa eresiniz. bakara 189. Ayet eve kapıdan girenlerin kurtuluşa ereceğini söylüyor. Gören gözlere her şey o kadar açık ki, yeter ki görmek isteyin.
bir hadistir.
Gündemdeki Haberler
güncel Önemli Başlıklar