bugün

bu günkü ilerici laiklerin hep kötülediği araplar; onların sanat anlayışına göre * oldukça iyi olmalılar.

adam taptığı ikon'un heykelini yapıyor. o kadar saygı duyuyor ki! şimdi o (zamanın) putperest arapları alelade bir heykel dikmezler herhalde. hatta bir yerde uzza ile ilgili şöyle bir ifade geçer; ''venüs kadar azametliydi...'' hem de kÂbenin içinde. muhakkak ki, devrinin en iyi put yapıcısı, en iyi malzemesi kullanılmıştır. yapımında büyük özen gösterilmiştir.

peki en büyük devrimci hz. muhammed (s.a.v) * ne yaptı? devirdi; tıpkı dedesi hz. ibrahim gibi. öyle sanatın içine tüküreyim diyen melih gökçek'i saygıyla anıyorum.

arapların put/heykel yapımına sanatsal bir bakış açısıdır.
(bkz: petrol sanatı)
(bkz: hakan şükür ün kaleye geçmesi)
(bkz: halil cibran)
(bkz: necib mahfuz)
(bkz: ümmü gülsüm)
(bkz: mustafa akkad)
(bkz: youssef chahine) ( http://tr.wikipedia.org/wiki/11_Eyl%C3%BCl_(film) )

örnekleri olan bir vaka. bu mevzularda hep olduğu gibi, ne artı ne de eksi yönde aşırı yorumlarla genellenmesi çok da sağlıklı değildir.

başlığı açtıran put meselesine gelince, o putların ne amaçla yapıldığı da uğurlarına insanlara ne eziyetler edildiği de malumdur; gidip abes yorumlarla islam'a ve hz. muhammed'e saldırmak saçmadır. çok seven kendisi yapıp karşılarına geçip secde edebilir.