bugün
- türk kadınlarındaki en büyük sorun19
- türk polisinin güzel kızlara karşı olan nezaketi21
- havalar ısınınca orospu gibi giyinen kadınlar15
- merve boluğur11
- nude isteyen kız12
- güçlü kadınların ortak özellikleri17
- şanlıurfa da damattan istenilenler listesi13
- kocasına kahvaltı hazırlamayan kadın kusurludur27
- zalbert ramstein17
- sözlüğün en iyi iki erkek yazarı12
- gizli samyel15
- icardi190516
- sözlüğün bağımlılık yapması10
- kemalistlerin insanları atatürk ten soğutması20
- magicovento13
- sözlüğün en iyi iki kadın yazarı34
- jose mourinho34
- içinde hiç'a harfi geçmeyen bir cümle yazınü12
- liselilerin arkadaşına yaptığı doğum günü şakası9
- anın görüntüsü9
- yazarlar neden bu nickleri kullanıyor10
- sözlüğün en yaşlı yazarları8
- küçük memeli kadınlar9
- arkadaşlar bik bik geldi12
- heykel sanatını putla bağdaştıran yobaz14
- biz bu hayata çalışmaya mı geldik8
- uludağ sözlük'ün en çekici erkeği kim12
- insanoğlunu yerleşik hayata geçiren neydi14
- eşcinsellere hasta diyen hastalıklı insanlar21
- yazarların sevdiği şehirlerarası yollar8
- albay kemal15
- istan ekini türkçeden kaldırmak8
- 3 haziran 2024 hakkari'ye kayyum atanması16
- sözlükçü kemalistlerin mide bulandırması9
- hadise'nin parasız erkeklere tepkisi39
- yazdan nefret etmek10
- sokak ortasında ilişkiye giren muhafazakar çift14
- a haber için 3 kelime yakıştır9
- türklere peygamber gönderilmemiş olması9
- sözlükte artık yazılamayacağı gerçeği8
- erkeklerin meme tercihi11
- osman gökçek8
- üstteki yazarın sevdiği iki şey8
- mfö'nün en güzel şarkısı14
- kadınları öldüren bir virüs yaratıp dünyaya salmak20
- hazır olun yeni pandemi geliyor13
- 8 bin lira maaş teklif edilen öğretmen13
- evliliklerin çoğunun para yüzünden bitmesi10
- kadıköy de pidecide yediğimiz efsane kazik17
- kaç tane gerçek istanbullu tanıdınız14
evet bir genelleme bu.
etrafta arabesk deyince insanların yüzü asılır, bir iğrençlik abidesi görmüş gibi irkilirler.
''aaa arabesk mi dinliyosun?''
ya da
''arabesk dinleyenler kırodur''
gibi sorular sorulup cümleler çok kuruluyor. şimdi bu ve bunun gibi cümleleri kuran mallara bir takım bilgiler ve tanımlamalar verelim.
evet bu arabesk kültürü 70 ve sonrası kuşakta görülen bir heyecandı. ibrahim tatlısesler, ferdi tayfurlar, orhan gencebaylar hep o dönemin orta sınıf isyanının sesi oldular. insanlar kendilerine yakın gördü. çünkü müzik ve yaşam tarzı olarak, arabesk sanatçıları o fakir ve orta sınıf insanlara ihtiyacı olan şeyi, bir bakıma demek istediklerini söylüyorlardı. onları içten buluyorlardı. o 70 döneminde fabrikalaşmanın getirdiği işçi sınıf, bu arabesk kültürünü oluşturdu. o zamanlar tabii, varlıklı kişiler bu tarz müziğe ayak uyduramadılar çünkü onlara hiç hitap etmiyordu ve dahası bunu bir başkaldırı olarak görüyorlardı -ki bunu o arabesk kültürünü yaratan insanlar da bir başkaldırı olarak nitelendiriyorlardı-. tıpkı 1900'lerdeki blues ve hip hop'ın ortaya çıkışındaki isyanlar gibiydi. orada da halkın yüksek tabakası, işveren kesim işçinin başkaldırısını görmek istemezdi. bizde de bu arabesk müziğin oluşturduğu kültür, isyanlaşma sürecinde çeşitli evrelerden geçti. kimi zaman yasaklandı kimi zaman arabesk yapan sanatçılar ülke dışına sürüldü. 80 darbesinden sonraları ise bu arabesk daha çok popun ortaya çıkmasıyla kendi içinde değişti. biraz arabesk biraz da bu yeni pop'un karışımıyla turk pop muzigi ortaya çıktı.
şimdi o 70'lerdeki isyanın geri bildirimi olan arabesk dinleyen ve hayat tarzı olarak arabeski seçmiş insanlara olan önyargı, işçi ve yoksul tabakanın susturulmasını isteyen işveren ve yüksek tabakaydı. o sıralar bu varlıklı insanlar arabeskçilerden o kadar tiksiniyorlardı. çünkü bu bir isyandı ve isyan bu zenginlerin gelir kaynaklarının tam ortasındaydı. bu sebeple arabesk insanlar, o dönemlerde alt tabaka insanları olduğu için pis, kıro, fakir, müzik ve yaşam zevki olmayan insanlar olarak nitelendirildi.
işte günümüzde de arabesk dinleyen insanların toplumda kıro * olarak görülmesi ve nitelendirilmesi bu yüzdendir. halbuki bilmiyorlar dinlediğimiz bu türkçe pop müzik nerden türemiştir. gülşen'de olduğu kadar mfö'de, ajda pekkan'da olduğu kadar sezen aksu'da da arabesk öğeleri yok mudur? vardır. ama sırf bu işi saf kökeniyle, katıksız yaptıkları için dinleyici kitlesiyle dalga geçilen ismail yk *, ibrahim tatlıses * neden suçlu konumundadır onu anlamıyorum.
insan rock dinleyince mi daha evrensel ve günü yakalayabilen biri olur? yoksa klasik mi dinleyince daha bir sofistike olur? insan eğer başka bir müzik tarzını dinlemediğinde, o hayattaki tüm yaşanılan olayları yaşamış gibi ya da o dünyadan biri olduğunu hissedebilir mi? günü yakalayabilir mi? ergen triplerine girip 'emre aydın çok iyi rak yapıyo abi ya', 'ıyy arabesk mi dinliyosun maall' demek mi daha insacıldır? cevap hepsidir*. ama eminim kimsenin suçu yok, bütün suç o 60 sonundaki arabeskin doğuşunda.
her müziğin doğuşunda bir isyan vardır. acının olduğu yerde müzik, müziğin olduğu yerde de isyan eksik olmaz. arabesk bir müzik tarzı, müzik ise hayattır.
arabesk olmak işte bu yüzden güzeldir.
not: bir de benim gibi onun gibi istediği tarzda müzik dinleyenlere de laf söylerler bunu da anlamıyorum lan.
etrafta arabesk deyince insanların yüzü asılır, bir iğrençlik abidesi görmüş gibi irkilirler.
''aaa arabesk mi dinliyosun?''
ya da
''arabesk dinleyenler kırodur''
gibi sorular sorulup cümleler çok kuruluyor. şimdi bu ve bunun gibi cümleleri kuran mallara bir takım bilgiler ve tanımlamalar verelim.
evet bu arabesk kültürü 70 ve sonrası kuşakta görülen bir heyecandı. ibrahim tatlısesler, ferdi tayfurlar, orhan gencebaylar hep o dönemin orta sınıf isyanının sesi oldular. insanlar kendilerine yakın gördü. çünkü müzik ve yaşam tarzı olarak, arabesk sanatçıları o fakir ve orta sınıf insanlara ihtiyacı olan şeyi, bir bakıma demek istediklerini söylüyorlardı. onları içten buluyorlardı. o 70 döneminde fabrikalaşmanın getirdiği işçi sınıf, bu arabesk kültürünü oluşturdu. o zamanlar tabii, varlıklı kişiler bu tarz müziğe ayak uyduramadılar çünkü onlara hiç hitap etmiyordu ve dahası bunu bir başkaldırı olarak görüyorlardı -ki bunu o arabesk kültürünü yaratan insanlar da bir başkaldırı olarak nitelendiriyorlardı-. tıpkı 1900'lerdeki blues ve hip hop'ın ortaya çıkışındaki isyanlar gibiydi. orada da halkın yüksek tabakası, işveren kesim işçinin başkaldırısını görmek istemezdi. bizde de bu arabesk müziğin oluşturduğu kültür, isyanlaşma sürecinde çeşitli evrelerden geçti. kimi zaman yasaklandı kimi zaman arabesk yapan sanatçılar ülke dışına sürüldü. 80 darbesinden sonraları ise bu arabesk daha çok popun ortaya çıkmasıyla kendi içinde değişti. biraz arabesk biraz da bu yeni pop'un karışımıyla turk pop muzigi ortaya çıktı.
şimdi o 70'lerdeki isyanın geri bildirimi olan arabesk dinleyen ve hayat tarzı olarak arabeski seçmiş insanlara olan önyargı, işçi ve yoksul tabakanın susturulmasını isteyen işveren ve yüksek tabakaydı. o sıralar bu varlıklı insanlar arabeskçilerden o kadar tiksiniyorlardı. çünkü bu bir isyandı ve isyan bu zenginlerin gelir kaynaklarının tam ortasındaydı. bu sebeple arabesk insanlar, o dönemlerde alt tabaka insanları olduğu için pis, kıro, fakir, müzik ve yaşam zevki olmayan insanlar olarak nitelendirildi.
işte günümüzde de arabesk dinleyen insanların toplumda kıro * olarak görülmesi ve nitelendirilmesi bu yüzdendir. halbuki bilmiyorlar dinlediğimiz bu türkçe pop müzik nerden türemiştir. gülşen'de olduğu kadar mfö'de, ajda pekkan'da olduğu kadar sezen aksu'da da arabesk öğeleri yok mudur? vardır. ama sırf bu işi saf kökeniyle, katıksız yaptıkları için dinleyici kitlesiyle dalga geçilen ismail yk *, ibrahim tatlıses * neden suçlu konumundadır onu anlamıyorum.
insan rock dinleyince mi daha evrensel ve günü yakalayabilen biri olur? yoksa klasik mi dinleyince daha bir sofistike olur? insan eğer başka bir müzik tarzını dinlemediğinde, o hayattaki tüm yaşanılan olayları yaşamış gibi ya da o dünyadan biri olduğunu hissedebilir mi? günü yakalayabilir mi? ergen triplerine girip 'emre aydın çok iyi rak yapıyo abi ya', 'ıyy arabesk mi dinliyosun maall' demek mi daha insacıldır? cevap hepsidir*. ama eminim kimsenin suçu yok, bütün suç o 60 sonundaki arabeskin doğuşunda.
her müziğin doğuşunda bir isyan vardır. acının olduğu yerde müzik, müziğin olduğu yerde de isyan eksik olmaz. arabesk bir müzik tarzı, müzik ise hayattır.
arabesk olmak işte bu yüzden güzeldir.
not: bir de benim gibi onun gibi istediği tarzda müzik dinleyenlere de laf söylerler bunu da anlamıyorum lan.
+anneğ arabesk olunur mu?
-hayır yavrum.arabesk doğulur.*
-hayır yavrum.arabesk doğulur.*
tarz marz diye kasmayanlarin, kulagini arabesk müzigine kapatmayanlarin, derdi sadece iyi müzik dinlemek olanlarin tezidir.
(bkz: aglamak güzeldir) *
(bkz: aglamak güzeldir) *
arabesk olmak kadar arabesk de güzeldir. kafası güzel müzik insanı düzenler düzeltir. saygılar.
güncel Önemli Başlıklar