bugün
- millet açsa neden kafeler tıklım tıklım16
- uzağı göremeyen insan19
- kekeme olan biri doktor olurmu10
- ak partiliyi çok fena döven chp belediye başkanı19
- evlilik20
- bir şarkı sözü der ki11
- anın görüntüsü21
- arkadaşlar cumaya neden gelmediniz15
- sırtınızı bir sözlük kızına dayar mısınız10
- nickini google da aratınca çıkan ilk görsel17
- seni seviyoruz insan olmaya çeyrek kala8
- ali erbaş12
- bik bik moderatör olsun19
- icardi19058
- diyanet işleri başkanına audi 6 tahsis edilmesi13
- bik bik moderatör olunca bana kız ayarlar mı10
- kent lokantası niye bedava değil demek24
- antalya'ya abartılmış şehir diyen göt11
- avrupanın yarrağı yemesi yakındır21
- istanbul suriyenin başkentidir12
- 26 nisan 2024 adana demirspor galatasaray maçı46
- kültürlü entelektüel alçak gönüllü güzel kadın8
- türkiyede çok abartılan arabalar18
- nervio'nun ellerinde cenneti koklamak9
- cumaya gidenlerin çok azalması13
- pahalılıktan dolayı suriyeye dönen kadın8
- almanya8
- boşuna yaşıyorum hissi16
- icardi1905 silik olsun kampanyası31
- azerileri çok seviyorum ne yapmalıyım13
- genç kızlıktan teyzeliğe geçiş13
- yakışıklı erkeği çirkin gösterecek şeyler8
- sözlük kızlarının don renkleri19
- kanınıza rengini verir misiniz15
- aristoteles'in orta yolu10
- sözlük erkeklerinin bugünkü kombinleri15
- patiswiss14
- integralin müfredettan kaldırılması12
- bir sözlük kızı ile yakınlaşmak16
- manyak olmaya karar verdim silik olsun kampanyası14
- 22 şubat 2024 sparta prag galatasaray maçı14
- birini donuzlayarak ceza vermek9
- kalbin sadece bir kişiyi seveceği saçmalığı9
- arkadaşlar biri var18
- karınıza range rover alır mısınız8
- escort fiyatlarının güncellenmesi12
- modern kadinin ucuz ve kolay ulasilabilir olmasi17
- nervio'ya aşık olmak10
- balayını italyada yapmak isteyen nişanlı14
- futbolcu ismiyle nick almak14
(bkz: yürekten sesler)
fecri ati edebiyatında rol oynamış ünlü yazar.
Selanik'te doğmuş ve ilk tahsilini Serez'de yapmıştır.Orta tahsil için Galatasaray,Edirne ve Kuleli Askeri idadilerinde okumuştur.Harbiye mektebine girmiş olsa bile 2. sınıfa kadar okuyabilmiştir.daha sonra Paris'e giderek Hukuk ve Güzel sanatlar öğrenimine başlamış fakat burayı da bitirememiştir.istanbul'a dönüp Hariciye gümrüğünde çalışmıştır.Sürgün olarak gönderildiği Selanik'ten hareket ordusuna gönüllü yazılarak tekrar istanbul'a dönmüştür.Muhtelif dergilerde yazılar yazıp ateşli nutuklar söylemiş daha sonra ise gazetecilik hayatına atılmıştır.
Hitabet üslubuyla yazdığı tezli romanlarında milli heyecanlara ve sosyal tenkide ağırlık verir.
(bkz: dikmen yıldızı) (bkz: bir şöförün gizli defteri)
(bkz: dikmen yıldızı) (bkz: bir şöförün gizli defteri)
Asıl adı Enis Avni' dir.
Aka Gündüz Ömer Seyfettin' in kendisini yazmaya teşvik ettiğini açıkladığı konuşmada, kendisini milliyetçi edenin sevdiği bir bulgar kızı olduğunu söyler: "Bir gün herkes çay kenarında toplanmış havaya bakıyordu. Sevgilimle beraber bizde gittik. Ne var? dedik. Gündüz, havada bir yıldız görünüyor dediler. Güzel Bulgar kızı ellerini çırparak oh, oh; diye sevindi. Neye seviniyorsun, dedim. -Ben mi, dedi. Ne zaman güpegündüz havada bir yıldız görünmüşse, çok sürmez Türklerin başına bir felaket gelir. Ona seviniyorum... O anda yılduz bütün cüssesi ile, bütün ateşten savleti ile beynime indi ve o saniyeden itibaren Osmanlılıktan Türklüğe avdet ettim" Bu olayı Ömer Seyfettin' e anlattığında, Ömer Seyfettin onu hikaye halinde yazmasını söylemiştir. Ne yazık ki bu hikayeyi, gönderdikleri irtika basmamıştır. *
Ömer Seyfettin nakarat adlı hikayesinin konusunu Aka Gündüz' ün bu macerasından almıştır.
* Mecdi Sadrettin, Sevdiklerimiz 1, istanbul Milliyet Mat. 1929 s.43- 44
Aka Gündüz Ömer Seyfettin' in kendisini yazmaya teşvik ettiğini açıkladığı konuşmada, kendisini milliyetçi edenin sevdiği bir bulgar kızı olduğunu söyler: "Bir gün herkes çay kenarında toplanmış havaya bakıyordu. Sevgilimle beraber bizde gittik. Ne var? dedik. Gündüz, havada bir yıldız görünüyor dediler. Güzel Bulgar kızı ellerini çırparak oh, oh; diye sevindi. Neye seviniyorsun, dedim. -Ben mi, dedi. Ne zaman güpegündüz havada bir yıldız görünmüşse, çok sürmez Türklerin başına bir felaket gelir. Ona seviniyorum... O anda yılduz bütün cüssesi ile, bütün ateşten savleti ile beynime indi ve o saniyeden itibaren Osmanlılıktan Türklüğe avdet ettim" Bu olayı Ömer Seyfettin' e anlattığında, Ömer Seyfettin onu hikaye halinde yazmasını söylemiştir. Ne yazık ki bu hikayeyi, gönderdikleri irtika basmamıştır. *
Ömer Seyfettin nakarat adlı hikayesinin konusunu Aka Gündüz' ün bu macerasından almıştır.
* Mecdi Sadrettin, Sevdiklerimiz 1, istanbul Milliyet Mat. 1929 s.43- 44
çılgın şiirlere imza atmış insan;
yürekten sesler
atatürk&;ün tapkınıyız. her şey (o) ;dur. her yerde (o) var.
her gökte (o) eser. her enginde (o) çağlar.
biz (o) ;yuz, (o) biz.
atatürk benim değildir.
atatürk senin değildir.
atatürk onun değildir.
atatürk;
benimdir, senin, onundur, acunundur, evrenselindir, geçmişlerindir, geleceklerindir, ilkesizliğindir, sonsuzluğundur.
her şeyde atatürk!
yerde o! gökte o! .. denizde o! .. varda o! .. yokta o! .
her şeyde o! ..
atatürk!
onun yüreği okyanustur: türk için; yat için! barış için; insanlık, insanlık, insanlık için köpüklenip dalgalanır.
her şey (o) ;dur;
(o) her şeydir.
her şeyde atatürk!
yerdedir, göktedir, sudadır.
görünmezi görür! bilinmezi bilir. duyulmazı duyar! sezilmezi sezer, ezilmezi ezer!
hep, her (o) ;dur!
her şeyde atatürk!
elimizi yüzümüze;
gönlümüzü özümüze kapıyoruz.
biz sana tapıyoruz!
her yerde; her şeyde&; her işte, her gidişte; hep (o) !
hep (o) ! hep (o) ! hep atatürk!
ey dilim bu ne dildir?
bu dili acuna bildir!
ah! atatürk! atatürk! en büyüksün, en büyük!
bir dizginsiz at gibi, bırak beni koşayım! gösterdiğin kırana coşayım, ulaşayım!
varsın! teksin! yaratansın!
sana bağlanmayanlar utansın!
ah! nolaydın, nolaydın; sade türk;ün olaydın.
altınsel oldun atam!
evrensel oldun atam!
mutlarda günler bana.
umulmaz ünler bana.
bu sesim:
içten geliyor içten!
beni sen yaratmadın balçıktan kerpiçten!
beni benden yarattın, kendini bana kattın atam,
atam,
atatürk!
en büyüksün, en büyük.
aka gündüz (hürriyet-i milliye(ulus) 4.1.1934 sf. 3)
yürekten sesler
atatürk&;ün tapkınıyız. her şey (o) ;dur. her yerde (o) var.
her gökte (o) eser. her enginde (o) çağlar.
biz (o) ;yuz, (o) biz.
atatürk benim değildir.
atatürk senin değildir.
atatürk onun değildir.
atatürk;
benimdir, senin, onundur, acunundur, evrenselindir, geçmişlerindir, geleceklerindir, ilkesizliğindir, sonsuzluğundur.
her şeyde atatürk!
yerde o! gökte o! .. denizde o! .. varda o! .. yokta o! .
her şeyde o! ..
atatürk!
onun yüreği okyanustur: türk için; yat için! barış için; insanlık, insanlık, insanlık için köpüklenip dalgalanır.
her şey (o) ;dur;
(o) her şeydir.
her şeyde atatürk!
yerdedir, göktedir, sudadır.
görünmezi görür! bilinmezi bilir. duyulmazı duyar! sezilmezi sezer, ezilmezi ezer!
hep, her (o) ;dur!
her şeyde atatürk!
elimizi yüzümüze;
gönlümüzü özümüze kapıyoruz.
biz sana tapıyoruz!
her yerde; her şeyde&; her işte, her gidişte; hep (o) !
hep (o) ! hep (o) ! hep atatürk!
ey dilim bu ne dildir?
bu dili acuna bildir!
ah! atatürk! atatürk! en büyüksün, en büyük!
bir dizginsiz at gibi, bırak beni koşayım! gösterdiğin kırana coşayım, ulaşayım!
varsın! teksin! yaratansın!
sana bağlanmayanlar utansın!
ah! nolaydın, nolaydın; sade türk;ün olaydın.
altınsel oldun atam!
evrensel oldun atam!
mutlarda günler bana.
umulmaz ünler bana.
bu sesim:
içten geliyor içten!
beni sen yaratmadın balçıktan kerpiçten!
beni benden yarattın, kendini bana kattın atam,
atam,
atatürk!
en büyüksün, en büyük.
aka gündüz (hürriyet-i milliye(ulus) 4.1.1934 sf. 3)
eserleri:
türk kalbi (hikaye, 1911), türk’ün kitabı (hikaye, 1911), kurbağacık (hikaye, 1919), dikmen yıldızı (roman, 1927), odun kokusu (roman, 1928), tank-tango ( roman, 1928), hayattan hikayeler (hikaye, 1928), iki süngü arasında (roman, 1929), yaldız (roman, 1930), çapkın kız (roman, 1930), aysel (roman, 1932), ben öldürmedim (roman, 1933), onların romanı (roman, 1933), kokain (roman, 1935), üvey ana (roman, 1935), üç kızın hikayesi (roman, 1933), aşkın temizi (roman, 1937), çapraz delikanlı (roman, 1938), zekeriya sofrası (roman 1938), mezar kazıcılar (roman, 1939), giderayak (roman, 1939), yayla kızı (roman, 1940), bebek (roman, 1941), bir şoförün gizli defteri (roman, 1943), eğer aşk... (roman, 1946), sansaros (roman, 1946), bir kızın masalı (roman, 1954), eserlerinin belli başlılarıdır.
kaynak : nedirbilelim.com
türk kalbi (hikaye, 1911), türk’ün kitabı (hikaye, 1911), kurbağacık (hikaye, 1919), dikmen yıldızı (roman, 1927), odun kokusu (roman, 1928), tank-tango ( roman, 1928), hayattan hikayeler (hikaye, 1928), iki süngü arasında (roman, 1929), yaldız (roman, 1930), çapkın kız (roman, 1930), aysel (roman, 1932), ben öldürmedim (roman, 1933), onların romanı (roman, 1933), kokain (roman, 1935), üvey ana (roman, 1935), üç kızın hikayesi (roman, 1933), aşkın temizi (roman, 1937), çapraz delikanlı (roman, 1938), zekeriya sofrası (roman 1938), mezar kazıcılar (roman, 1939), giderayak (roman, 1939), yayla kızı (roman, 1940), bebek (roman, 1941), bir şoförün gizli defteri (roman, 1943), eğer aşk... (roman, 1946), sansaros (roman, 1946), bir kızın masalı (roman, 1954), eserlerinin belli başlılarıdır.
kaynak : nedirbilelim.com
Romancı ve tiyatro yazarı. Binbaşı Kadri Beyin oğludur. Asıl adı Enis Avnidir. Selânike bağlı Katerinde doğmuş, ilk öğrenimi Serez ve Selanikte, orta öğrenimini Eğrikapı Sırp Rüştiyesi, Galatasaray, Edirne ve Kuleli Askerî idadile rinde yaptı. Harbiye Öğrencisi iken hastalanınca tahsiline ara verdi. Bir ara Pariste hukuk ve güzel sanatlar öğrenimine devam etti ise de yanda bırakarak yurda döndü. Hâriciye gümrüğünde memur olarak çalışırken Abdülhamid yönetimince Selânike sürüldü. 31 Mart Vakası (1909) üzerine istanbula gelen Hareket Ordusuna gönüllü olarak katıldı. istanbulun işgaline kadar (1919) gazetecilik yaptı. işgal kuvvetleri onu Maltaya sürdü. 1932-1946 yılları arasında milletvekilliği yaptı. Ankarada Öldü.
Selanikte yayımlanan Çocuk Bahçesi ile Genç kalemler dergilerinde çıkan yazılarıjle tanınmaya başladı. Millî Edebiyat akımı içinde yer aldı. Selanik, istanbul, Ankara, izmir ve Adanada çıkan gazete ve dergilerde değişik takma isimler kullanarak yazılar neşretti. Daha çok sâde Türkçe ve samîmi bir üslûp ile yazdığı popüler romanları ile meşhur oldu. Romanlarında hem realizm hem de romantizm tesiri görülür. Aka Gündüz tiyatro eserleri, şiirler ve hikâyeler de yazmıştır.
Kaynak: http://www.msxlabs.org/fo...gunduz.html#ixzz2zGnCVdbV
Selanikte yayımlanan Çocuk Bahçesi ile Genç kalemler dergilerinde çıkan yazılarıjle tanınmaya başladı. Millî Edebiyat akımı içinde yer aldı. Selanik, istanbul, Ankara, izmir ve Adanada çıkan gazete ve dergilerde değişik takma isimler kullanarak yazılar neşretti. Daha çok sâde Türkçe ve samîmi bir üslûp ile yazdığı popüler romanları ile meşhur oldu. Romanlarında hem realizm hem de romantizm tesiri görülür. Aka Gündüz tiyatro eserleri, şiirler ve hikâyeler de yazmıştır.
Kaynak: http://www.msxlabs.org/fo...gunduz.html#ixzz2zGnCVdbV
gerçek bir atatürkçü yazarımızdır. aynı zamanda atatürk'ün hemşehrisidir. dikmen yıldızı, üvey ana güzel eserlerinin birkaçıdır. r. h. karay gibi çok akıcı bir dili vardır.asker kökenli yazarlarımızdandır.
ı
ı
Eşini fazla kilolarından dolayı fil olarak çağırırmış. Atatürk ile bir sohbetinde Atatürk kendisine sen nesin, diye sorduğunda kendisi anarşist şeklinde cevaplamış. Atatürk ise o zaman sen korkulmayacak birisisin şeklinde yanıtlamıştır. (bkz: eşlerine göre ediplerimiz)
Milli edeb. Dil anlayışını benimsemiştir.
Romanlarında bohem cevresinden ve uç kesimlerden bahseder.
Romanları: dikmen yıldızı, bir şoförün gizli defteri, iki Süngü arasinda, odun kokusu...
Hikaye: türk kalbi, bu toprağın kızları, kurbağacık...
Tiyatro: muhterem katil, yarım türkler, beyaz kahraman...
Şiir:bozgun
Romanlarında bohem cevresinden ve uç kesimlerden bahseder.
Romanları: dikmen yıldızı, bir şoförün gizli defteri, iki Süngü arasinda, odun kokusu...
Hikaye: türk kalbi, bu toprağın kızları, kurbağacık...
Tiyatro: muhterem katil, yarım türkler, beyaz kahraman...
Şiir:bozgun
ismi Aka olup, günümüzde kullanılan nam-ı diğer anlamındaki a.k.a ile karıştılırmamalıdır. söz konusu şahsiyet, romanlarının konularını gerçek hayattan almaktadır. en çok işlediği konuları: milli mücadele, kurtuluş savaşı ve atatürk'tür. en çok üzerinde durduğu mekanlar ise istanbul ve anadoludur. popüler romancıların temsilcileri arasında yer almaktadır. onun roman kahramanlarında şöyle bir düzeni vardır: iyiler en iyidir, kötüler de her zaman en kötüdür. bilinen romanları: (bkz: dikmen yıldızı) (bkz: iki sürgün arasında) (bkz: zekeriya sofrası)
Gündemdeki Haberler
güncel Önemli Başlıklar