bugün
- diamond tema18
- gideon reid morgan jj31
- antalya daki engelli çocuğa toplu tecavüz20
- herkesin bir anüsü olduğu gerçeği12
- duşta işemek14
- michy batshuayi28
- halkımızın asıl sorunu yeterince sikişmemesidir19
- dünya kadar malın olacağına9
- erkeklerde meme ne işe yarıyor sorunsalı11
- atatürk kafir cumhuriyetini ilan etti12
- islamı tartışamamak21
- köpeğin su içtiği kabı tekmeleyene çift dalmak11
- çıkma teklifi etmek9
- 18 haziran 2024 türkiye gürcistan maçı37
- bik bik'in kurban etlerini buzdolabında saklaması11
- diamond tema hakkında soruşturma açılması10
- evin büyük çocuğu olmak8
- true bir martı olsa olacaklar8
- kıbrıs ismailağa cemaati sayesinde alındı13
- izmirli sude vs karslı rojda10
- bı erkeğin sevdiğini anlamanın yolları17
- cehaletle mücadele etmek16
- dekolte memeye bakan kişinin aklından geçen15
- anın görüntüsü18
- manyak olmaya karar verdim17
- salda gölü'nün son hali13
- sağlığı etkileyen en temel faktör12
- sözlükteki en iyi 15 yazar9
- 10 ayda evlenen insanlar8
- çinliler her şeyi üretebiliyor türklerin neyi var13
- arda güler14
- nervionun kedisi9
- sözlüğün en iyi iki kadın yazarı17
- ups boobs beni favladı'ne yapmalıyım17
- türkiyeyi mülteci kampına dönüştüren abd14
- geniş kalçalı kadın ahlaklıdır25
- karizma10
- sözlükteki elit yazarlar20
- türk mü türkiyeli mi sorunsalı9
- okula gitmeden yüzlük karne alan afgan ve suriler18
- evlenmeyenlerin seks yapmadan ölüp gitmesi12
- rus sovyet düşmanı amerikancı kemalistler11
- kocam boşalacağı esnada geliyorum bacanak dedi16
- kimsenin saraca'nın doğum gününü kutlamaması21
- kabataş yalanı9
- içsel yolculuk enerji frekans 69 bin lira12
- vladimir putin11
- diamond tema için yakalama kararı17
- ben bu yazıyı sana yazdım9
- thusneldaa12
atatürk laik değildi. laiklik her dine ve her dinden insana eşit mesafede olmayı öngörür. atatürk'ün her dine aynı mesafede olduğunu nasıl savunabiliriz? kişilerin laik olması bu yüzden imkansız. her insan bir dine daha sıcak bakabilirken başka dine uzak durabilir.
ama derseniz atatürk her dine düşmandı ve laik demek dinsizlik demektir, o zaman anlaşılabilir.
geçmiş perspektife baktığımızda "çağdaşlaşma" din olgusundan doğan töreleri yok edip kendi modern ateist, materyalist felsefesine göre kurallar koyar. bu kuralları koyarken, uygularken insafsızdır, diktatörce bir tavır takınır. aynen avrupa'da ortaçağın karanlık dönemlerinde dini kurallar yüzünden zulmedilen, öldürülen insanlara olduğu gibi laik anlaşıyta bunlara neden olan dini ve dindarları cezalandırmayı uygun görür. aralarında ne fark var? hiç. çünkü ikisi de zorla insanlara kendi kurallarını koyuyor. öyle ki ortaçağın tecrübesini yaşamış ve dine düşman olmuş bir çağdaşlık anlayışını bizim türkiye'ye ithal etmişiz. oysa müslümanlık içinde ortaçağın zorlamaları gibi aşırı zorlamalar yoktu. yine de bazı bağnaz kafaların yerel zorbalıkları olması yeterli görüldü ve türkiye insanına biçilen elbise çağdaşlığı zorlayan bir zorbalık oldu.
bence türk insanına büyük bir haksızlık. çünkü türklerin inandığı din hiçbir zaman zorlayıcı olmadı. nadiren bazı devlet adamlarının şeriat deyip uyguladıkları zorbalıklar dini bağlamaz. şeriat hükümlerinin temel bir özelliği vardır. çoğunuzun inanması zor ama zorlayıcı değildir. yani şeriat kanunlarının uygulanmasını isterseniz uygulanır.
bu arada diyanet işlerinin devletin bir kurumu olması onun dindar veya laik olduğunu göstermez. dini "siyaset için kullandığını ve devletin dini yönetmek istediğini" gösterir. aleviler, hristiyanların veya diğer türkiye'de var olan dinler kendileriyle ilgili bir diyanet olmasını isterler mi? tabi ki sert karşı çıkarlar. diyanet işleri insanların yaşadıkları dini değiştirmek için kullanılan bir öge olmuştur. dinimizde var olan şeyleri inkar eden veya dile getiremeyen bir diyanet işlerinin var olmasının müslümanlara hiçbir hayrı yoktur. fakat nüfusun çoğunluğu olan sünnileri kontrol altında tutmak için böyle bir organ var edilmiş. sayesinde askerliğe peygamber ocağı diyoruz. bu örnekten yola çıkarak yüz yıl önce insanları cihada çağırıp siyasi çıkarları için dini kullanan osmanlıdan türkiye cumhuriyeti'nin ne farkı var? yine dini kullanarak insanları yönlendirmeyi seçiyoruz.
bence diğer dinler daha şanslı. hiç olmazsa dinlerini kendi içlerinde yaşayabiliyorlar. bir devlet görevlisi çıkıp müslümanlık şudur demiyor. ben camilerde türk hava kurumuna deri vermek sevaptır diyen bir imamdan sonra camilerden soğudum. miraç kandili varken çocuk esirgeme kurumunun faydalarını anlatan imamlarla daha çok soğudum. son olarak imam nikahı kıymak istediğim resmi nikahlı eşimle nikahımızı kıymayan bir imamdan sonra bu ülkenin maaşlı imamlarının din görevlisi değil devlet görevlisi olduğuna inanarak bir daha arkalarında saf tutmadım. kaldı ki resmi nikahım olmasa bile eğer bir insan ben imamlık yapıyorum diyorsa dinimizde var olan imam nikahını kıymak zorundadır.
şimdi ramazan. eskiden bizler teravih namazı için mahallemizde boş olan evlerde teraviyi beraber kılardık. 28 şubat sonrası bunlar sıkı denetim ve baskınlarla kapatıldı. ben dinimi yaşamamı engelleyen bir devletin nesine laik diyeyim. laik demek din düşmanı demek değilse.... başkalarının yaptıkları atatürk'e mal edilmez diyorsanız onlara göre onlar atatürkçü ben atatürk düşmanıyım.
ama derseniz atatürk her dine düşmandı ve laik demek dinsizlik demektir, o zaman anlaşılabilir.
geçmiş perspektife baktığımızda "çağdaşlaşma" din olgusundan doğan töreleri yok edip kendi modern ateist, materyalist felsefesine göre kurallar koyar. bu kuralları koyarken, uygularken insafsızdır, diktatörce bir tavır takınır. aynen avrupa'da ortaçağın karanlık dönemlerinde dini kurallar yüzünden zulmedilen, öldürülen insanlara olduğu gibi laik anlaşıyta bunlara neden olan dini ve dindarları cezalandırmayı uygun görür. aralarında ne fark var? hiç. çünkü ikisi de zorla insanlara kendi kurallarını koyuyor. öyle ki ortaçağın tecrübesini yaşamış ve dine düşman olmuş bir çağdaşlık anlayışını bizim türkiye'ye ithal etmişiz. oysa müslümanlık içinde ortaçağın zorlamaları gibi aşırı zorlamalar yoktu. yine de bazı bağnaz kafaların yerel zorbalıkları olması yeterli görüldü ve türkiye insanına biçilen elbise çağdaşlığı zorlayan bir zorbalık oldu.
bence türk insanına büyük bir haksızlık. çünkü türklerin inandığı din hiçbir zaman zorlayıcı olmadı. nadiren bazı devlet adamlarının şeriat deyip uyguladıkları zorbalıklar dini bağlamaz. şeriat hükümlerinin temel bir özelliği vardır. çoğunuzun inanması zor ama zorlayıcı değildir. yani şeriat kanunlarının uygulanmasını isterseniz uygulanır.
bu arada diyanet işlerinin devletin bir kurumu olması onun dindar veya laik olduğunu göstermez. dini "siyaset için kullandığını ve devletin dini yönetmek istediğini" gösterir. aleviler, hristiyanların veya diğer türkiye'de var olan dinler kendileriyle ilgili bir diyanet olmasını isterler mi? tabi ki sert karşı çıkarlar. diyanet işleri insanların yaşadıkları dini değiştirmek için kullanılan bir öge olmuştur. dinimizde var olan şeyleri inkar eden veya dile getiremeyen bir diyanet işlerinin var olmasının müslümanlara hiçbir hayrı yoktur. fakat nüfusun çoğunluğu olan sünnileri kontrol altında tutmak için böyle bir organ var edilmiş. sayesinde askerliğe peygamber ocağı diyoruz. bu örnekten yola çıkarak yüz yıl önce insanları cihada çağırıp siyasi çıkarları için dini kullanan osmanlıdan türkiye cumhuriyeti'nin ne farkı var? yine dini kullanarak insanları yönlendirmeyi seçiyoruz.
bence diğer dinler daha şanslı. hiç olmazsa dinlerini kendi içlerinde yaşayabiliyorlar. bir devlet görevlisi çıkıp müslümanlık şudur demiyor. ben camilerde türk hava kurumuna deri vermek sevaptır diyen bir imamdan sonra camilerden soğudum. miraç kandili varken çocuk esirgeme kurumunun faydalarını anlatan imamlarla daha çok soğudum. son olarak imam nikahı kıymak istediğim resmi nikahlı eşimle nikahımızı kıymayan bir imamdan sonra bu ülkenin maaşlı imamlarının din görevlisi değil devlet görevlisi olduğuna inanarak bir daha arkalarında saf tutmadım. kaldı ki resmi nikahım olmasa bile eğer bir insan ben imamlık yapıyorum diyorsa dinimizde var olan imam nikahını kıymak zorundadır.
şimdi ramazan. eskiden bizler teravih namazı için mahallemizde boş olan evlerde teraviyi beraber kılardık. 28 şubat sonrası bunlar sıkı denetim ve baskınlarla kapatıldı. ben dinimi yaşamamı engelleyen bir devletin nesine laik diyeyim. laik demek din düşmanı demek değilse.... başkalarının yaptıkları atatürk'e mal edilmez diyorsanız onlara göre onlar atatürkçü ben atatürk düşmanıyım.
Gündemdeki Haberler
güncel Önemli Başlıklar