bugün

kuran ı kerim deki hoşgörü çelişkisi

binlerce hata bulunup da sürekli ayetlerin anlamını değiştirerek kotarmaya çalıştığınız bir kitabı hatasız olarak göstermeye çalışmak tam da müslümanlara yakışan davranış.

kitap da akıl edecek kalpleri yoktur yazar, müslümanlar bunu ya orada bahsettiği bizim bildiğimiz kalp değil der,

kitap da miras matematik hatası yapılır , ya islamda kesir kullanılmaz ondalık kullanılır derler ondalık ta da hesap tutmaz işte islamda miras bereketlidir miras paylarının toplamı 1 i geçebilir derler.

kitap da güneş dünya üzerinde bir balçığa batmış halde bulunur der, aa orada kastettiği aslında güneş değil güneşin gölgesi der,

kitap da dünyanın sonuna geldiğin de der, aa aslında dünyanın sonu kastedilmiyor cebelitarığa geldiğinde okyanus kenarını kastediyor der,

kuranda tanrı zaman ve mekandan bağımsızdır der, sonra da yeri şu kadar göğü bu kadar zaman da yarattık der orada anlatılan gün senin bildiğin gün değil tanrı biz anlayalım diye belli bir sürede yarattı denir ,

işin ilginci yeri yaratmak göğü yaratmaktan daha uzun sürer ee dünyayı yaratmak evreni yaratmaktan daha zor tabi der,

kurandaki ayetler de allaha o veya senin gibi hitaplarda bulunur allah kendi kendine sen veya o mu diyor deriz aa o insanlar okurken daha anlaşılır olsun diye öyledir der sonra da tercümelere kendisinde olamadığı halde "de ki" eklenir durum kotarılmaya çalışılır,

önce içki güzel rızk dır denir sonra değişir içki haram olur, ganimetler allahın ve peygamberindir der mala ihtiyacı olan bir allah kavramı doğar ama normal karşılanır,

yüzlerce böyle nokta var.

kuranın ve diğer semavi kitapların en büyük avantajı şudur hiçbir şey hakkında kesin konuşmaz hep farazidir, ve bu yüzden o dinlere inananlar okudukların da hiçbir şey anlamaz ve hiç birşeyi yanlışlayamaz. bu sadece kurana özel değildir birden fazla versiyonu olduğu halde ve müslümanlar tarafından insan yazması denilen incil de bir hıristiyan tarafından teslimiyetle okuduğunda o kişi incilde hata bulamaz çünkü bulmak istemez bulur gibi olursa da aynı bugün kuranda yapılan gibi incile de farklı farklı açıklamalar getirilir ki durum kotarılsın.

ama düşünen, algılayan ve objektif okuyan biri için kuran da tevrat da incil de aynıdır hiçbiri kutsal falan değildir.