bugün

evrime inanan müslüman

her konuda kendini allame olarak gösteren, sözümona fikir ve ilim insanlarının kutuplaşmalarına düşmekten kendini kurtarmıştır.

pek tabii evrime inanan müslüman, yaradılışçı olabilir. nasıl ki her tanrı inancı taşımayan ateist, darwinist olmak zorunda değilse, her tanrı inancı taşıyan deist de darwinist görüşe karşıt olmak durumunda değildir. genelde bu çocuksu ayrıştırmayı yapan kıl dönmelerinin etkisiyle, "müslümansan ateistlerin görüşü olan darwinizmi kabul edemezsin" gibi kesin çizgiler çizilmiş durumda. bu denyolar, kendi tabanlarını korumak için ortaya atılan her muhalif projeyi din karşıtı eksenine indirgediğinden, haliyle bunları öğrenmeye meyilli gençler, anlamsız bir duvarın ardında kalakalıyorlar.

yakın zamanda, bu alanda çalışmalar yapan bazı görüş sahipleri, tanrının insanı yaratış sürecinin "ol demekle olmadığını" daha uzun bir evrimsel sürece yayılarak incelenebileceğini söylüyorlar. çalışmacılar, tanrı zaman içerisinde evrimsel mekanizmaya ihtiyaç duymuş diyebilmektedirler. nihayetinde, resesif ve doğal seleksiyon gibi kavramlarla açımlanan evrimsel metodolojinin, yüzbinlerce hatta milyonlarca yılı kapsadığını kabul etmekle birlikte, evrimsel merhalelerin, adem ve eşinin yaradılışıyla birlikte son halini aldığını, buradan sonra insan neslinin sürdüğünü, bunla beraber, ortak atanın da bulunduğu görüşünde birleşiyorlar. üstelik bunu savunan ibraniler tekvinden, müslümanlar da kur'an dan ayetler ile desteklediğini iddia ediyorlar. ytü'de doktor caner hoca bunlardan birisidir. sonuçta, tanrının evrimsel süreci başlattığını söylemek, kutsal kitabın evrimin inanılması yönünde telkinlerde bulunduğu söylemek anlamına gelmiyor ki, bu göt oğlanlarının dediği gibi bir çelişki olsun.

kutsal kitaplar evrime ışık tutar mı tutmaz mı, evrim var mı, yok mu? tartışması değil bu sözünü ettiğim. bunlar başka sorular. söylemek istediğim, bunun karşıtlık veya tezatlık kokan bir yaklaşım olmadığı, sadece kendine fikir önderi diyen yarım akıllıların insanları yaftalama ve izolasyon sürecinden bağımsız ve hür bir fikir yürütme olduğu.