bugün
- insanın geçmişinin karanlık olması7
- içtim şarabı13
- giresun da otobüs durağında bekleyen turist kız4
- akepe neden kültürel hegemonyayı ele geçiremedi9
- ilişkilerde fizik mi kimya mı önemlidir sorgusu3
- aşure yapan sözlük kızları7
- kadir inanır22
- insan olmaya ceyrek kala3
- herkes eski nikini yazsın bitsin bu eziyet17
- bazen şık bazen relax mod2
- bik bik'in mutfağına konuk olmak7
- türkiye bedava para kazananlar ülkesidir2
- hiç kimsenin sevmediği bir insana aşık olmak2
- aşk5
- en son ne yediniz2
- rakı sevmemek6
- trolluğun zeka gerektirdiği gerçeği3
- sözlük kızlarını harika yapan detaylar7
- tas kafa traşlı hırt sorunu5
- 7 aydır berlinde yaşıyorum soruları alayım7
- yalaka2
- bu sıcakta karpuz tarlasında çalışmak4
- şeriatçıları afganistana sürmek4
- sözlükteki gizli düşmanım6
- görücü usulü2
- okumuş hırt2
- kemalist dünya24
- iran'ın abd saldırısına karşılık tehdidi5
- dünya da her insanın bir ismi olması3
- kezoya baka baka yağlarını eritmek2
- hayattaki şans seviyeniz4
- çok güzel ama manyak kadın7
- bioloji2
- fight club5
- mustafa kemal atatürk7
- cevcet2
- her insanın bir cini olması5
- sophia osako2
- anın görüntüsü20
- hesabı gizliye almak3
- üniversitelerin gereksiz olması16
- kaşar5
- kitabı yazarın mezarına bırakıp gitmek6
- aylık 395 bin tl iyi para mıdır sorunsalı2
- true'nun çaylak olması16
- portekiz'in dünya kupası kazanma ihtimali3
- yagmurcu3
- osurdum3
- içinden canavar çıkan insan4
- yapay zeka ile flört uygulaması yazmak2
varlık barışından 1 milyar lira vergi tahakkuk edilmesi üzerine tekrar gündeme gelen soru.
http://ekonomi.haberturk....er/865675-paraniza-saglik
ulan şu varlıklarımızla da küslüğümüz bitmedi gitti! bir küsüp bir barşıyoruz (2009 da da varlık barışı vardı çok ayran içmediyseniz hatırlarsınız!).
yuppiiiii çok sevindik de adamlar neden yurt dışinda kazandıkları parayı ülkeye getirip %5'e varan vergiler ödüyorlar.
cevabı burada
ÖRNEK 1: Nuri Bey ya da YILDIZ A.Ş Varlık Barışı nedeniyle Türkiye'ye 2 milyon lira getirmiştir.Nuri Bey veya YILDIZ AŞ, Varlık Barışı yürürlüğe girdikten sonra vergi incelemesine alınmış ve 2012 yılında 1 milyon 800 bin lira geliri gizlediği saptanmıştır.
Bu durumda, kendilerinden 1 TL dahi "gelir vergisi, Kurumlar Vergisi, KDV ve ceza" istenemeyecek.Gizlenen gelir 2.2 milyon lira olsaydı, getirilen 2 milyon liranın üzerindeki 200 bin liranın vergi ve cezası istenecekti.
http://www.hurriyet.com.tr/yazarlar/23159074.asp
örnek 2: Offshore finans merkezleri, kurumlar vergisinin hiç olmaması ya da yok denecek kadar az bir oranda olması dolayısıyla, yurtdışında ticaret yapan, özellikle büyümekte olan şirketler için ideal bir yapı sunar. Örneğin, bir Türk şirketi Çin'den mal alıp Somali'de satacak ise bu ticaretin Türkiye'de kurulmuş bir şirket üzerinden yürütülmesi hemen vergilendirmeyi gerektirirken, offshore da kurulan bir şirket ile gerçekleştirilmesi durumunda, gelirden edilen vergi ödemesi ertelenmiş olacak ve böylece şirketin büyümesi ve daha büyük projelere imza atabilmesi için kasasında sermaye birikecektir. Bu, vergi kaçırma olarak nitelenemez, çünkü kazanç Türkiye'ye temettü olarak getirildiğinde vergiye tabii tutulacaktır. Olsa olsa vergi ödemeyi geçiktirme olarak nitelenebilir. Bu geciktirmenin diğer bir yararı da "Varlık Barışı" olabilir.
http://www.dunya.com/varl...i-ve-offshore-197158h.htm
devlet eliyle para aklıyoruz yani.
önünü açtığımız yol şu.
parası olana (yurt dışında kağıt üzerinde de olsa bir şirketi bulunana, transit ticaret yapana vs.) diyoruz ki siktir et verme %20 kurumlar vergisini ben sana birkaç seneye varlık barışı çıkarırım maksimum %5'den ödersin.
bunu ödeyince ben sana yasal olarak koruma kalkanı sağlayacağım. enayi misin ekstra %15 vergi veresin!
sonra da seçim zamanı söylem kümesteki tavukları değil dışardaki kazları yolacağız!
hı hı tamam oldu.
devlet neden buna olur veriyor? cari açık cigerimizi yakıyor bu gelen paralar içimizi soğutuyor, para olsun da taştan olsun ondan!
HA bu arada sırf vergi incelemesinden yırtmak için 5811 sayılı yasa kapsamında Bankaya yatırılan ancak hesaptan kısa sürede çekilen ve kasa hesabında görünecek olan nakit varlıkların mükelleflere ileride yeni vergisel sorunlar yaratacağı gözden uzak tutulmamalıdır.
http://www.starkibris.net/index.asp?haberID=106791
------- ek bilgi -------
- nedir varlık barışı?
+ bir tür vergi affıdır.
- 01.10.2008 tarihi itibariyle yurt içinde sahip olunan ancak işletmelerin öz kaynakları içinde yer almayan varlıklar, (%5 vergi oranı)
- 01.10.2008 tarihi itibariyle yurt dışında sahip olunan varlıklar, (%2 vergi oranı)
- Yurt dışı iştiraklerden ve şubelerden elde edilen kazançlar, yurt dışı iştirak hisselerinin satışından ya da yurt dışında bulunan kurumların tasfiyesinden doğan kazançlar, (istisna)
------- ek bilgi -------
http://ekonomi.haberturk....er/865675-paraniza-saglik
ulan şu varlıklarımızla da küslüğümüz bitmedi gitti! bir küsüp bir barşıyoruz (2009 da da varlık barışı vardı çok ayran içmediyseniz hatırlarsınız!).
yuppiiiii çok sevindik de adamlar neden yurt dışinda kazandıkları parayı ülkeye getirip %5'e varan vergiler ödüyorlar.
cevabı burada
ÖRNEK 1: Nuri Bey ya da YILDIZ A.Ş Varlık Barışı nedeniyle Türkiye'ye 2 milyon lira getirmiştir.Nuri Bey veya YILDIZ AŞ, Varlık Barışı yürürlüğe girdikten sonra vergi incelemesine alınmış ve 2012 yılında 1 milyon 800 bin lira geliri gizlediği saptanmıştır.
Bu durumda, kendilerinden 1 TL dahi "gelir vergisi, Kurumlar Vergisi, KDV ve ceza" istenemeyecek.Gizlenen gelir 2.2 milyon lira olsaydı, getirilen 2 milyon liranın üzerindeki 200 bin liranın vergi ve cezası istenecekti.
http://www.hurriyet.com.tr/yazarlar/23159074.asp
örnek 2: Offshore finans merkezleri, kurumlar vergisinin hiç olmaması ya da yok denecek kadar az bir oranda olması dolayısıyla, yurtdışında ticaret yapan, özellikle büyümekte olan şirketler için ideal bir yapı sunar. Örneğin, bir Türk şirketi Çin'den mal alıp Somali'de satacak ise bu ticaretin Türkiye'de kurulmuş bir şirket üzerinden yürütülmesi hemen vergilendirmeyi gerektirirken, offshore da kurulan bir şirket ile gerçekleştirilmesi durumunda, gelirden edilen vergi ödemesi ertelenmiş olacak ve böylece şirketin büyümesi ve daha büyük projelere imza atabilmesi için kasasında sermaye birikecektir. Bu, vergi kaçırma olarak nitelenemez, çünkü kazanç Türkiye'ye temettü olarak getirildiğinde vergiye tabii tutulacaktır. Olsa olsa vergi ödemeyi geçiktirme olarak nitelenebilir. Bu geciktirmenin diğer bir yararı da "Varlık Barışı" olabilir.
http://www.dunya.com/varl...i-ve-offshore-197158h.htm
devlet eliyle para aklıyoruz yani.
önünü açtığımız yol şu.
parası olana (yurt dışında kağıt üzerinde de olsa bir şirketi bulunana, transit ticaret yapana vs.) diyoruz ki siktir et verme %20 kurumlar vergisini ben sana birkaç seneye varlık barışı çıkarırım maksimum %5'den ödersin.
bunu ödeyince ben sana yasal olarak koruma kalkanı sağlayacağım. enayi misin ekstra %15 vergi veresin!
sonra da seçim zamanı söylem kümesteki tavukları değil dışardaki kazları yolacağız!
hı hı tamam oldu.
devlet neden buna olur veriyor? cari açık cigerimizi yakıyor bu gelen paralar içimizi soğutuyor, para olsun da taştan olsun ondan!
HA bu arada sırf vergi incelemesinden yırtmak için 5811 sayılı yasa kapsamında Bankaya yatırılan ancak hesaptan kısa sürede çekilen ve kasa hesabında görünecek olan nakit varlıkların mükelleflere ileride yeni vergisel sorunlar yaratacağı gözden uzak tutulmamalıdır.
http://www.starkibris.net/index.asp?haberID=106791
------- ek bilgi -------
- nedir varlık barışı?
+ bir tür vergi affıdır.
- 01.10.2008 tarihi itibariyle yurt içinde sahip olunan ancak işletmelerin öz kaynakları içinde yer almayan varlıklar, (%5 vergi oranı)
- 01.10.2008 tarihi itibariyle yurt dışında sahip olunan varlıklar, (%2 vergi oranı)
- Yurt dışı iştiraklerden ve şubelerden elde edilen kazançlar, yurt dışı iştirak hisselerinin satışından ya da yurt dışında bulunan kurumların tasfiyesinden doğan kazançlar, (istisna)
------- ek bilgi -------
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar