bugün
- 22 şubat 2024 sparta prag galatasaray maçı15
- arkadaşlar biri var22
- suriyeliler suriye'ye dönsün8
- anın görüntüsü19
- erkeğe ne hediye alınır32
- sözlük erkeklerinin bugünkü kombinleri14
- sırtınızı bir sözlük kızına dayar mısınız17
- modern kadinin ucuz ve kolay ulasilabilir olmasi8
- avrupanın yarrağı yemesi yakındır8
- nickli başlık açanlar çaylak yapılacaktır9
- adanada polisin saldırganın ayağına sıkması12
- kanınıza rengini verir misiniz15
- uzağı göremeyen insan18
- türkiyede çok abartılan arabalar21
- icardi190516
- icardi1905 silik olsun kampanyası35
- icardiyi tokat manyağı yapmak9
- futbolcu ismiyle nick almak11
- bir sözlük kızı ile yakınlaşmak19
- evlilik12
- millet açsa neden kafeler tıklım tıklım29
- 27 nisan 2024 fenerbahçe beşiktaş maçı24
- diyanet işleri başkanına audi 6 tahsis edilmesi12
- ideal duş alma sıklığı12
- integralin müfredettan kaldırılması15
- patiswiss9
- artificialintelligence11
- ak partiliyi çok fena döven chp belediye başkanı18
- 26 nisan 2024 adana demirspor galatasaray maçı51
- kültürlü entelektüel alçak gönüllü güzel kadın13
- kekeme olan biri doktor olurmu11
- arkadaşlar cumaya neden gelmediniz14
- nickini google da aratınca çıkan ilk görsel16
- seni seviyoruz insan olmaya çeyrek kala8
- bik bik moderatör olsun19
- bik bik moderatör olunca bana kız ayarlar mı10
- kent lokantası niye bedava değil demek9
- antalya'ya abartılmış şehir diyen göt11
- istanbul suriyenin başkentidir12
- nervio'nun ellerinde cenneti koklamak9
- cumaya gidenlerin çok azalması13
- pahalılıktan dolayı suriyeye dönen kadın8
- azerileri çok seviyorum ne yapmalıyım13
- genç kızlıktan teyzeliğe geçiş13
- aristoteles'in orta yolu10
- manyak olmaya karar verdim silik olsun kampanyası14
- birini donuzlayarak ceza vermek9
Hukuki olarak bir kaç açıdan bakılması gerek , şimdi böyle bir yasa ; ateisti , hristiyan'ı , budist'i ve diğer gayr-i müslim grupları kapsamaz.Mesela Şeriat'la idare edilen devletlerin hukuk tarihine göz attığımız zaman, şunu görürüz ki bir gayr-i müslim, islam hukukunun yaptırım ve kararlarına bağlı değildir.
islam devletlerinde ekseriyetle gayri müslimler kendi hukuk kurallarına göre yargılanır , onlarla islam hukuku arasında iki bağlantı vardır
1- Cizye , Haraç ( artık tarım kalmadığına göre haraç'tan da bahsetmek gerekmez )
2- Bir gayri müslim'in Müslüman bir ferdle olan husumeti ( Müslüman'la gayri müslim arasındaki meselelerde islam hukuku geçerli olur )
Yani toparlarsak , böyle bir kurala gayri müslim birinin itiraz etmesi fuzuli kaçar , çünkü zina babında onu bağlayıcı bir kaide yoktur
Gelelim Müslümanın vaziyetine , rasyonel ve realist karakterli insan bir şeyi kabul etmeden önce onun üzerinde tefekkür eder.Tefekkür ettiği sistemi , dini veya yaşayışı kabul ediyorsa bu artık onu bağlar.Müslüman da Allah'ın koyduğu kurallardan razı olmuş , yani islam hukukunun yasalarına boyun eğmiş zattır.Mesela ' ben , namazımı kılarım fakat kabul ettiğim sistemin , yaşayışın ( yani islam'ın ) kurallarından kendimi muaf tutarım.' diye bir kaide hem komik duruma düşmesine hem de kişinin çelişkide kalmasına vesile olur.
Toparlarsak :
Yani islami yasalar ve bu yasaların yaptırımı gayri müslimleri bağlamıyor , o halde yukarıda da zikrettiğim gibi onları bağlayıcı bir vaziyet yok burada.
islam'ı kabul edip onun hukuk gücüne boyun eğen bir kişinin ise buna itiraz etmesi tezattır.Çünkü sen kelime-i şehadet'le bir nevi islam yasalarına boyun eğdiğini kabul etmiş , bu yasaların gücüne inanmışsın.O halde insanın razı olduğu bir şeyden itiraz etmesi söz konusu olamaz.Umarım anlatabilmişimdir.
islam devletlerinde ekseriyetle gayri müslimler kendi hukuk kurallarına göre yargılanır , onlarla islam hukuku arasında iki bağlantı vardır
1- Cizye , Haraç ( artık tarım kalmadığına göre haraç'tan da bahsetmek gerekmez )
2- Bir gayri müslim'in Müslüman bir ferdle olan husumeti ( Müslüman'la gayri müslim arasındaki meselelerde islam hukuku geçerli olur )
Yani toparlarsak , böyle bir kurala gayri müslim birinin itiraz etmesi fuzuli kaçar , çünkü zina babında onu bağlayıcı bir kaide yoktur
Gelelim Müslümanın vaziyetine , rasyonel ve realist karakterli insan bir şeyi kabul etmeden önce onun üzerinde tefekkür eder.Tefekkür ettiği sistemi , dini veya yaşayışı kabul ediyorsa bu artık onu bağlar.Müslüman da Allah'ın koyduğu kurallardan razı olmuş , yani islam hukukunun yasalarına boyun eğmiş zattır.Mesela ' ben , namazımı kılarım fakat kabul ettiğim sistemin , yaşayışın ( yani islam'ın ) kurallarından kendimi muaf tutarım.' diye bir kaide hem komik duruma düşmesine hem de kişinin çelişkide kalmasına vesile olur.
Toparlarsak :
Yani islami yasalar ve bu yasaların yaptırımı gayri müslimleri bağlamıyor , o halde yukarıda da zikrettiğim gibi onları bağlayıcı bir vaziyet yok burada.
islam'ı kabul edip onun hukuk gücüne boyun eğen bir kişinin ise buna itiraz etmesi tezattır.Çünkü sen kelime-i şehadet'le bir nevi islam yasalarına boyun eğdiğini kabul etmiş , bu yasaların gücüne inanmışsın.O halde insanın razı olduğu bir şeyden itiraz etmesi söz konusu olamaz.Umarım anlatabilmişimdir.
Gündemdeki Haberler
güncel Önemli Başlıklar