bugün

turk sanat muzigi makamlari

Makam kelime anlamı olarak alırsak; nota dizilimlerinin farklılık arzetmesi neticesinde ortaya çıkan, her birinin işleniş biçimine verilen isimdir.

Başlıktaki türk ibaresine karşın, o zamanlarda etkileşimde bulunulan tüm toplumlar tarafından elbirliğiyle geliştirilmiş ve günümüze aktarılan musikimizin bu denli derin ve farklı nüanslarda olabilmesini sağlamış makamlar, çıkış kaynağına göre aşağıdaki başlıklar altında ele alınabilir;

Türk Makamları: Segah, Bayati, Suzidil, Bestengar, Buselik,Sultan-ı Yegah, Şevkefza(3.Selim tarafından bulunmuştur),çargah

Arap Makamları: Rast, Uşşak, Hicaz; Araban, Şeddi Araban, Saba(sabah ezanının makamı)

Acem Makamları: Acem, Acem aşiran, Nihavent, Nihavend-î Kebir, Acem Kürdi, Şehnaz

Kürt Makamları: Kürdi, Kürdil-i Hîcazkar, Acem Kürdi, Muhayyer Kürdi, Neva Kürdi, Dilkeşhaveran

Mezopotamya Makamları: Hüseyni, Gülizar

Trakya-Köçek Makamları: Karcığar, Hüzzam