Makam kelime anlamı olarak alırsak; nota dizilimlerinin farklılık arzetmesi neticesinde ortaya çıkan, her birinin işleniş biçimine verilen isimdir.

Başlıktaki türk ibaresine karşın, o zamanlarda etkileşimde bulunulan tüm toplumlar tarafından elbirliğiyle geliştirilmiş ve günümüze aktarılan musikimizin bu denli derin ve farklı nüanslarda olabilmesini sağlamış makamlar, çıkış kaynağına göre aşağıdaki başlıklar altında ele alınabilir;

Türk Makamları: Segah, Bayati, Suzidil, Bestengar, Buselik,Sultan-ı Yegah, Şevkefza(3.Selim tarafından bulunmuştur),çargah

Arap Makamları: Rast, Uşşak, Hicaz; Araban, Şeddi Araban, Saba(sabah ezanının makamı)

Acem Makamları: Acem, Acem aşiran, Nihavent, Nihavend-î Kebir, Acem Kürdi, Şehnaz

Kürt Makamları: Kürdi, Kürdil-i Hîcazkar, Acem Kürdi, Muhayyer Kürdi, Neva Kürdi, Dilkeşhaveran

Mezopotamya Makamları: Hüseyni, Gülizar

Trakya-Köçek Makamları: Karcığar, Hüzzam
Uşşak makamı bambaşkadır,insanın içini kıpırdatır.Hicaz makamı alır götürür başika diyarlara.Buselik makamı bizdendir,aşina gelir kulağa.Nihavent vardır çok iyi bildiğimiz Kürdil-i Hicazkar ile....
Aslında hep biliyoruz bu makamları,her gün dinliyoruz çoğu şarkıda,çoğu eserde.Hep bizimle olan makamlardır bunlar.
En cok muhayyer kurdi ve hicaz makamlarini seviyorum sanat muzigi dinlerken cok buyuk haz aliyorum.