bugün

allah zaten imtihan için insanın nefsini yaratmıştır. insana kötülük için kendi nefsi yeter de artar bile. şeytan da sadece sonradan nefse yardımcı eleman olarak oyuna dahil olmuştur. zaten bakarsanız şeytanın dahi aklına gelmeyecek kötülükler insanın kendi doğasından çıkıyor. çoğu insanın kötülük yapmak için şeytana ihtiyacı yok. sadece biraz akıl alıyor o kadar. şeytan kötü bir varlıktır ama insan kadar kötü değildir. ayrıca şeytanı kötü yapan şey de içindeki kötülük değil kibirdir. kibrin getirdiği itaatsizliktir. şeytanı kötü bir varlık sanmak yanlış bir şey değildir ancak şeytanı en kötü varlık sanmak yanlıştır.
Seytanin insanlar uzerinde hic bir nufuzu veya etkisi yoktur.

Siz ona kendi iradenizden ve gucunuzden transfer edersiniz. Ona cesareti siz verirsiniz, o da sizden aldigi cesaretle size vesvese verir.

Bu yuzden kiyamet gunu seytani sucladiginizda "ben bir sey yapmadim" der.

Iblis de adem de gunah islediler, asilerden oldular. Adem tevbe etti adam oldu, iblis tevbe etmedi ve "madem beni yoldan cikardin" diye allah'a iftira edip sucunu ustlenmedi, gunahinda israr etti ve seytan oldu.
şeytan bir melek değildir. meleklerle birlikte yaşamıştır fakat ateşten yaratılmış ve nefsi olan bir kuldur. meleklerse nurdan yaratılmıştır. zamanında allah ı çok zikredermiş ve melekler bile ona saygı duyarmış fakat kibir onu kaybedenlerden yapmış.
bir mantığı aynı yolla çürütmeye çalışan başka bir çürük mantık. hacı şeytan babanın oğlu mu, asker arkadaşın mı. ne bileyim üniversitede kopya mı verdi otobüste yer mi verdi. tanrıların savaşı varmışmış. bak hele hele sanırsın adamın ana tarafı hep tanrılar tanrıçalar.
Şeytan, huzurdan kovulduğu andan itibaren zaten kaybetmiştir. Amacı, düştüğü çukura insanoğlunu da çekmektir. inatla onla beraber gitmek isteyen varsa elden bir şey gelmez.
doğru bir düşüncedir..

evet şeytan kötü bir varlıktır..ancak biryerde oturup planlar yapan ve insanlara nasıl kötülük edeceğini düşünen bir varlık değildir..

şeytan, herkesin kendi egosunu, komplekslerini, arzularını ve ihtiraslarını kullanarak ''kişiye özel'' yaklaşan ve kişiyi kendi benliği ve hisleri doğrultusunda yaşamaya ve günah işlmeye iten bir varlıktır..

amaca giden her yolu mübah sayar..kimi zaman para hırsını, kimi zaman bir ideolojiyi kullanır..kimi zaman alkole olan zaafı, kimi zaman kadınlara olan düşkünlüğü kullandırır size..bu şekilde ''çizgiyi aşmanızı'' sağlar..tıpkı cennet boyutunda yasak elmayı yiyip çizgiyi aşan hz.adem ve hz.havva gibi..oradaki sorun elma değildi şüphesiz..oradaki sorun ''allah(c.c)'ın çizdiği çizginin aşılması'' durumuydu..

ama öyle yada böyle din günündeki nihai vaadine ulaşmaya çalışır..din gününde de tüm insanları yüzüstü bırakır..
herkes kendisine verilen rolü oynuyor kardeşim.
belki özünde iyidir.
herkesin düşüncesine saygı gösteririm ama bir de şöyle düşünmek gerek. yüceler yücesi olarak kabul edilen tanrının karşısına geçip o tanrının kullarını yoldan çıkartmayı başaran bir varlık bence saygıyı hak ediyor ve gerçekten işini iyi yaptığı söylenebilir.
iyi-kötü kavramı görecelidir ve yorumdur; ama insanoğlunun geldiği noktaya bakılırsa şeytanın tanrıdan daha iyi bir iş çıkardığını inkar edemeyiz.
insanlar her zaman hatasını bastırmak ister bu yüzden yaptığı günahları hataları kendinden başka bir varlığa atar ve sonuç olarak kötü olan insan olmaz insan yaratılıştan günaha meyillidir ve şeytana uyar. Bu dünyada şeytan olmak da zor iş.
kötüdür ama yeterince kötü değildir. ondan daha kötüleri vardır. şeytan esas itibariyle kötü değil bencildir ve kibirlidir. islam literatüründe şeytan için kötü terimi kullanılmaz. şeytan insana düşman olarak betimlenir ve şeytan'ın nemalandığı hasletlere * * karşı dikkatli davranılması istenir.
rte dururken şeytan' a kötü demek günahtır.