bugün
- almanya9
- ali erbaş10
- modern kadinin ucuz ve kolay ulasilabilir olmasi18
- diyanet işleri başkanına audi 6 tahsis edilmesi14
- bik bik moderatör olunca bana kız ayarlar mı10
- kent lokantası niye bedava değil demek24
- millet açsa neden kafeler tıklım tıklım13
- antalya'ya abartılmış şehir diyen göt11
- nickini google da aratınca çıkan ilk görsel14
- avrupanın yarrağı yemesi yakındır21
- anın görüntüsü19
- istanbul suriyenin başkentidir12
- bik bik moderatör olsun17
- 26 nisan 2024 adana demirspor galatasaray maçı46
- kültürlü entelektüel alçak gönüllü güzel kadın9
- türkiyede çok abartılan arabalar18
- nervio'nun ellerinde cenneti koklamak9
- cumaya gidenlerin çok azalması13
- uzağı göremeyen insan10
- pahalılıktan dolayı suriyeye dönen kadın8
- boşuna yaşıyorum hissi19
- icardi1905 silik olsun kampanyası31
- kekeme olan biri doktor olurmu8
- azerileri çok seviyorum ne yapmalıyım13
- genç kızlıktan teyzeliğe geçiş13
- yakışıklı erkeği çirkin gösterecek şeyler8
- sözlük kızlarının don renkleri20
- kanınıza rengini verir misiniz15
- aristoteles'in orta yolu10
- arkadaşlar cumaya neden gelmediniz12
- sözlük erkeklerinin bugünkü kombinleri15
- patiswiss14
- integralin müfredettan kaldırılması12
- bir sözlük kızı ile yakınlaşmak16
- manyak olmaya karar verdim silik olsun kampanyası14
- ak partiliyi çok fena döven chp belediye başkanı18
- 22 şubat 2024 sparta prag galatasaray maçı14
- birini donuzlayarak ceza vermek9
- kalbin sadece bir kişiyi seveceği saçmalığı10
- arkadaşlar biri var18
- karınıza range rover alır mısınız15
- evlilik17
- escort fiyatlarının güncellenmesi12
- nervio'ya aşık olmak10
- balayını italyada yapmak isteyen nişanlı14
- futbolcu ismiyle nick almak14
- chp'li o tekin'in öcalan'ın fotosu ile pozu16
- demet akalın'ın zeka seviyesi12
- gina carano9
- türkiye işçi partisi9
(bkz: şeytan zart diye osurur) (bkz: şeytanın zart diye osurduğundan bahseden hadis)
Vay kuru fasulye yiyen osuruklu şeytan vay... Offf ne koktu be. Palavracı Muho, ne sallamış öyle...
görsel
görsel
görsel
Vay kuru fasulye yiyen osuruklu şeytan vay... Offf ne koktu be. Palavracı Muho, ne sallamış öyle...
görsel
görsel
görsel
şeytanın müslümanlarla nasıl taşak geçtiğini gösteren hadis.
Ulan ben niye uydurayım senin hocaların sahih diyor!
kaynak yazarın zart diye osurduğu yerden galiba..
bu dinin mucitlerinin beyni o zaman ne ise, şimdi de aynı beynin osuruk kokusudur, ama bitecek bir gün.
alıntıdır:
- Ezan ve kametle, namaza çağrının yanında dinin temel esasları da ilân edilir. Şeytanı ve şeytan tabiatlı insanları çileden çıkaran budur. Ezan sesi ile ilâhi hakimiyetin ilanını duyan şeytan, neye uğradığını şaşırır, korku ve dehşete kapılır. Ansızın böyle hallere düşen insanın altına etmesi gibi o da, şeytan da sesli sesli yellenerek kaçıp gider. Böylece hem ezanı duymamağa çalışır, hem de ortalığı kokutur. (bk. Ayni, Umdetü'l-Kari, ilgili hadisin şerhi)
Bu temsil, şeytanın ve şeytan tabiatlıların en güzel şeyler karşısında bile, ortalığı kokutmaktan, kirletmekten başka bir şey yapmayacaklarına da işaret etmektedir.
- Bur rivayetlerde yer alan “şeytanın osurması” konusu iki şekilde yorumlanabilir:
Birisi: Hakiki manada kullanıldığını kabul etmek ve ezanın sesinden, sonsuz kudret sahibi olan Allah’ın büyüklüğünü duyduğu zaman, kendisinin ona karşı yaptığı isyanını hatırlayıp korkusundan yellendiğini düşünmek son derece hikmetli bir tespittir. Çünkü şeytan da yiyen ve içen ruhani bir yaratıktır. Onun da kendine has bir şekilde yellenmesi mümkündür.
ikincisi: Bu “duratı=yellenmeyi” mecaz bir mana olarak yorumlamak mümkündür. Bu mecazi ifadeden maksat, şeytanın ezanın sesinden şiddetle kaçtığı ve ona karşı büyük bir nefret duyduğu hakikatidir.
Nitekim, büyük bir yellenmenin dışarıdaki bir sesin kulağa gelmesine engel olduğu bilinmektedir. Hadiste şeytanın bu çirkin tavrı -kötülemek için- tuhaf bir ifade tarzı olan “durat=yellenme” ile ifade edilmiştir. Müslim’in bir rivayetinde “durat” yerine “hızlı koşmak” anlamına gelen “husas” kelimesinin kullanılması da bu mecazi manayı desteklemektedir. (krş. ibn Hacer, Fethu’l-Bari, ilgili hadisin şerhi)
- Şimdi, farz edelim ki bu hadisin zahiri ifadesi bizim aklımıza sığmıyor. Ancak aklımızın alacağı bir yorumu olduğu halde, bu kadar sahih kaynaklarda yer alan bir hadisi hemen inkâr etmek, hem dini hem de akli ihtiyata uygun olmadığını düşünüyoruz.
- Ezan ve kametle, namaza çağrının yanında dinin temel esasları da ilân edilir. Şeytanı ve şeytan tabiatlı insanları çileden çıkaran budur. Ezan sesi ile ilâhi hakimiyetin ilanını duyan şeytan, neye uğradığını şaşırır, korku ve dehşete kapılır. Ansızın böyle hallere düşen insanın altına etmesi gibi o da, şeytan da sesli sesli yellenerek kaçıp gider. Böylece hem ezanı duymamağa çalışır, hem de ortalığı kokutur. (bk. Ayni, Umdetü'l-Kari, ilgili hadisin şerhi)
Bu temsil, şeytanın ve şeytan tabiatlıların en güzel şeyler karşısında bile, ortalığı kokutmaktan, kirletmekten başka bir şey yapmayacaklarına da işaret etmektedir.
- Bur rivayetlerde yer alan “şeytanın osurması” konusu iki şekilde yorumlanabilir:
Birisi: Hakiki manada kullanıldığını kabul etmek ve ezanın sesinden, sonsuz kudret sahibi olan Allah’ın büyüklüğünü duyduğu zaman, kendisinin ona karşı yaptığı isyanını hatırlayıp korkusundan yellendiğini düşünmek son derece hikmetli bir tespittir. Çünkü şeytan da yiyen ve içen ruhani bir yaratıktır. Onun da kendine has bir şekilde yellenmesi mümkündür.
ikincisi: Bu “duratı=yellenmeyi” mecaz bir mana olarak yorumlamak mümkündür. Bu mecazi ifadeden maksat, şeytanın ezanın sesinden şiddetle kaçtığı ve ona karşı büyük bir nefret duyduğu hakikatidir.
Nitekim, büyük bir yellenmenin dışarıdaki bir sesin kulağa gelmesine engel olduğu bilinmektedir. Hadiste şeytanın bu çirkin tavrı -kötülemek için- tuhaf bir ifade tarzı olan “durat=yellenme” ile ifade edilmiştir. Müslim’in bir rivayetinde “durat” yerine “hızlı koşmak” anlamına gelen “husas” kelimesinin kullanılması da bu mecazi manayı desteklemektedir. (krş. ibn Hacer, Fethu’l-Bari, ilgili hadisin şerhi)
- Şimdi, farz edelim ki bu hadisin zahiri ifadesi bizim aklımıza sığmıyor. Ancak aklımızın alacağı bir yorumu olduğu halde, bu kadar sahih kaynaklarda yer alan bir hadisi hemen inkâr etmek, hem dini hem de akli ihtiyata uygun olmadığını düşünüyoruz.
buhari'nin rivayet ettiği sahih hadislerden biri.
https://sorularlaislamiye...isi-gercekten-sahih-midir
https://sorularlaislamiye...isi-gercekten-sahih-midir
Gündemdeki Haberler
güncel Önemli Başlıklar