bugün

o değil de, başlığın tam saat 00:01' de açılması manidardır.

tanım: talihsiz tespittir.

edit: imla
şehitliğin ülke ile alakası nedir anlayamamış bünye'nin aptal olduğu düşünce. sehitlik tamamen kuran'da yazan bir olaydır. bunun hic bir ülke, dil, ırk, görüşle alakası yoktur.

allah yolunda öldürülenlere ölü demeyin! bilakis onlar diridir; fakat siz bunu anlayamazsınız.
bakara 154

allah yolunun yanında vatan uğruna ölmekte aynı hesaptır. burada kanun işelemez, kanunlarla alakası yoktur.

sonra sonra gelen edit: şehitlik sadece müslümanlara ait bir kavramdır. bunu da unutmamak gerekir.
ırzımıza namusumuza, canımıza malımıza zarar gelmesin diye, mahallemizde sokağımızda huzur içinde dolaşabilelim diye, kimsenin boyundurluğu altında değil kendi öz irademiz içerisinde özgürce yaşayabilelim diye, sen sıcak evinden rahat rahat gelip sözlüğe sıçabilesin diye; dağda, bayırda, ovada, şehirde, köyde, terörist peşinde koşarken canını feda eden, şehit olan mehmetçiğin, sırf bağlı bulunduğu devleti laik olduğu için şehadet mertebesine ulaşamayacağını öne süren iğrenç insanın savunabileceği önerme.

şu laikliğin neyini anlayamadınız 90 senedir bi türlü çözemedim gitti. laiklik sana namaz kılma oruç tutma mı diyo. dinine bakılmaksızın aynı vergiyi ver diyo. kimse kimsenin dinine karışmasın diyo. gidip mahallendeki gayrimüslimin kafasını kesme diyo. bunlar zaten bizim kültürümüze aykırı şeyler değil ki. bunun neyini idrak edemiyosun kardeşim ya. çok zor bişey değil.

neymiş? laik ülkenin askeri şehit olmazmış. yarın bir gün allah katında karşılaştığımızda görücez bakalım, suudi arabistanın savaş uçağını sürecek pilot bulamadığı için yurtdışından para ile getirttiği adam mı şehit sayılıyo, yoksa komutanına gelmesin diye merminin önüne kendini atan mehmedim mi?
dini hiçbir kavram devlet işlerine karışmadığı sürece laiklik ile zıt olmadığından yanlış bir önermedir. olsa olsa ilgisizdir.

ayrıca şehitlik kavramı sadece islamda bulunan bir kavram değildir. Haçlılar kudüse sefer düzenlerken bu yolda ölenlerin şehit olacağını askerlerine söylemişlerdir. yahudilikte de şehitlik kavramı vardır. kelimenin kökeni yunancadan martyr, arapçadan şehit olarak gelmesine rağmen anlamı gözlemleyen/şahit, bir şey olurken orada bulunan anlamına yakındır. kişiyle ilgili bir durumdur.

laik bir devlet şehit ailelerine maaş bağlar, şehitlerin cenaze işlemlerinde sorumluluk alır. ancak laik devlet şehit ailelerini yasa koyucu olarak tanıyamaz veya şehit ailelerine yargısal yasal ayrıcalık/üstünlük tanıyamaz.

laik bir ülkede din eksenli bir iç savaş çıksa ölenler hangi dinden olursa olsun şehit sayılır (muhtemelen dinsiz olanlar ve ateistlerin şehit sayılma gibi bir kaygısı yoktur). ancak örneğin bir islam ülkesinin şehidi sadece müslüman askerlerinin arasından çıkar.
bir de bu vardır;
(bkz: şehitlik masalı)
şehitlik din uğruna ölmekse devrim şehitleri diye anılanların dini devrimdir, o halde devrimciler müslüman değildir.

(bkz: düz mantık)
elma ile armutu toplayanını gördük de azizim, elma ile karpuz toplayana da ilk kez şahitlik ediyoruz.
harp meydanı kamusal alana mı giriyor ki şehitlik ünvanı laikliğe zıt olsun. laik bir devletin olsa bile, halkı müslüman olan, vatan mücadelesi için ölen vatandaşı elbette şehit olarak anılacaktır. laikliğin amacı, anlamı bellidir. şehitliğinki de.
g.tünüzden laiklik kavramı uydurmayın.
islamla ilgili birşey olmasın da ne olursa olsun zihniyetinin yumurtlamasıdır. bu tamam da sırada ne zırvalar var onu merak ediyoruz.
laiklik kültürünü, dinini, kim olduğunu bir kenara bırakmak mı demektir? dünya'da türkiye'deki gibi bir laiklik anlayışının olduğu kaç ülke var? cevabı ben vereyim: hiç yok.

- ben laikim, şehitlik kavramı laikliğe aykırı.
- kişi laik olabilir mi?
- olur.
- oldurmuşsunuz.