bugün
- icardi1905 silik olsun kampanyası37
- anın görüntüsü18
- 26 nisan 2024 adana demirspor galatasaray maçı36
- millet açsa neden kafeler tıklım tıklım10
- kekeme olan biri doktor olurmu8
- türkiyede çok abartılan arabalar16
- azerileri çok seviyorum ne yapmalıyım13
- genç kızlıktan teyzeliğe geçiş13
- yakışıklı erkeği çirkin gösterecek şeyler19
- sözlük kızlarının don renkleri20
- kanınıza rengini verir misiniz15
- uzağı göremeyen insan8
- aristoteles'in orta yolu10
- arkadaşlar cumaya neden gelmediniz12
- sözlük erkeklerinin bugünkü kombinleri15
- bir sözlük kızı ile yakınlaşmak16
- manyak olmaya karar verdim silik olsun kampanyası14
- ak partiliyi çok fena döven chp belediye başkanı19
- akrep burcu9
- bik bik moderatör olsun15
- 22 şubat 2024 sparta prag galatasaray maçı14
- birini donuzlayarak ceza vermek9
- patiswiss14
- kalbin sadece bir kişiyi seveceği saçmalığı10
- arkadaşlar biri var18
- karınıza range rover alır mısınız25
- kent lokantası niye bedava değil demek22
- boşuna yaşıyorum hissi18
- avrupanın yarrağı yemesi yakındır19
- evlilik17
- ali erbaş11
- escort fiyatlarının güncellenmesi12
- diyanet işleri başkanına audi 6 tahsis edilmesi11
- modern kadinin ucuz ve kolay ulasilabilir olmasi17
- nervio'ya aşık olmak10
- balayını italyada yapmak isteyen nişanlı14
- futbolcu ismiyle nick almak14
- chp'li o tekin'in öcalan'ın fotosu ile pozu37
- demet akalın'ın zeka seviyesi12
- gina carano9
- icardi19059
- türkiye işçi partisi9
- ellerim bos gonlum hos9
- bir kadında ilk baktığınız yer neresi9
- 31 mart 2024 cumhuriyet halk partisinin zaferi8
- aynı dizileri tekrar tekrar izlemek8
- karımın çok mutlu olacağı gerçeği10
- kadınların boşanmış erkeğe bakışı9
- merfulu8
- sözlük kızlarının ayakkabıları18
Yeşim Eyüboğlu, tiyatro eğitimini lise yıllarında Ali Poyrazoğlu Tiyatro Atölyesi'nde aldı. Üniversite eğitimini Kamu Yönetimi alanında yapan Eyüboğlu, 1987 yılında Serhan Sarıkaya ile birlikte Tiyatro Özgün Deneme'yi kurdu. italyan gazeteci yazar Orianna Fallaci'nin Doğmamış Çocuğa Mektup adlı yapıtını oyunlaştırdı. Oyunun başarısı üzerine amatör olarak başlayan bu çalışma, tiyatro topluluğunu profesyonel bir çizgiye getirdi. Edebiyattan sahneye uyarlamalar yaptı.
Sıfır Noktasındaki Kadın (Neval El Saaddavi), Bir Yufka Yürekli (Dostoyevski) ve Virginia Woolf'un hayatından, eserlerinden ve günlüklerinden oluşturduğu "Bir Kadın Bir Oda Bir Söz" Eyüboğlu'nun önemsediği çalışmalarıdır. Tiyatroculuğunun yanı sıra edebiyatçı kimliği ile de tanınan Eyüboğlu, 1998 yılında katıldığı "inkilap Kitabevi Öykü Ödülü"nü "Geleceğini Biliyordum" adlı öykü dosyası ile 102 katılımcı dosya arasından kazandı. Eyüboğlu'nun kitabı aynı yayınevi tarafından basıldı. Fethi Naci, Füsun Akatlı, Doğan Hızlan, Pınar Kür, Tarık Dursun, Hilmi Yavuz ve Dilek Doltaş'tan oluşan jürinin Eyuboğlu'nun öykü dili üzerinde belirttikleri en önemli noktalardan biri, psikolojik hareketlenmelerin anlatımına rahatlıkla ve sıradanlığa kaçmadan girip çıkabilmesindeki başarısı olarak belirtildi.
1999'da çağrıldığı Belgrad Uluslararası Yazarlar Buluşması'nda sunduğu bildiri "Küreselleşen Dünya, Derinleşen Çatlak ve Edebiyatın Zayıflığı" başlığını taşıyordu. Bildiri tam metni Sırpça olarak Belgrad'da gazetelerde yer aldı. Bildiriden ötürü, ispanya'ya Dünya Şairler Buluşması'na davet edildi. ikinci öykü kitabı "Cinnet Misafirleri" Can Yayınları'ndan basıldı.(2002, Haziran, istanbul) "Cinnet Misafirleri" adlı bu eser, Yugoslavya'da yaşanan etnik savaşlara yer verdiği gibi, Nazizim dönemini de bugüne, Türkiye'ye, istanbul'un bir sokağına taşıyordu.
2003 yılında kendi yazdığı ilk oyunu olan "Sır" için Hollanda'ya yönetmenlik yapmak üzere çağrı aldı. "Sır" Flemenkçe'ye çevrildi ve "Rotterdam Dans Akademisi" de dahil olmak üzere Türk-Hollanda ortak yapımı olarak Hollanda'da değişik kentlerde gösterime sunuldu. "Mystery" adlı bu oyun, Anadolu inançları ve azınlık psikolojisi ile ilgilenen bir çalışmadır.
Yeşim Eyüboğlu'nun başlangıçta jestlerin kullanımında yaratmak istediği değişim, giderek 'söz'ün kullanımındaki değişime gitti. Şimdi, Eyüboğlu için söz, tıpkı oyun karakterlerinden biri gibidir. "söz", yalnız olaylardan etkilenen bir kişi değil, aynı zamanda "olay"ın ta kendisidir. Eyüboğlu, şu günlerde kurucusu olduğu Tiyatro Özgün Deneme'de "Öykü-Tiyatro Araştırma Laboratuarı" bölümü için çalışmalar yapıyor.
"Öykü Tiyatro Araştırma Laboratuarı" öykü ile tiyatro sanatının beraberliğini dolaysızca gerçekleştirirken aynı zamanda da üç, beş, on beş dakikalık, kısa öykü kaynaklı kısa gösterilerle değişik yönetmenleri tanıtmak amacının dışında "BiRAZ BAKAR MISINIZ!" spot cümlesi ile tiyatro sanatının son yıllarda azalan seyircisinin dikkatini çekebilmeyi hedefliyor.
Tiyatro ve öykü çalışmaları dışında TRT'de iki yıl süre ile eğitici programlara senaryo yazarlığı yapan Eyüboğlu, hâlen TRT Ankara Radyosu Radyo 1'de Tatil Gündemi adlı programda "Edebiyat ve Edebiyatın Arka Sokakları" adlı bölümü hazırlamakta ve sunmaktadır. Tiyatro ve edebiyat çalışmalarına devam etmekte, düşüncelerini farklı gazete ve dergilerde dile getirmektedir..
Yayımlanmış Eserleri
Geleceğini Biliyordum 1998, istanbul, inkılap Kitabevi
Cinnet Misafirleri 2002, istanbul, Can Yayınları
Yeşim Eyüboğlu'nun tiyatro çalışmaları:
SIR / MYSTERY
OYUN yazarlığı/ Yönetmenlik
Sır adlı oyunu Flemenkçe'ye çevrildi.
"Sır/ Mystery" Hollanda- Türkiye ortak yapım projesi olarak Hollanda'nın değişik kentlerinde gösterime girdi.
"Rotterdam Dans Akademisi, Galip Tiyatro Production" ve "Zuid Plane Theatre" proje ortakları oldu.
Bir Kadın Bir Oda Bir Söz
ingiliz feminist yazar Virginia Woolf'un eserleri, günlükleri, mektuplarından oluşturulan yarı belgesel drama
Oluşturma/Yönetmenlik/Oyunculuk
Sıfır Noktasındaki Kadın
Mısırlı feminist yazar Nevval El Saddavi'nin aynı adlı romanından..
Uyarlama/ Yönetmenlik /Oyunculuk
Bir Yufka Yürekli
Dostoyevski'nin aynı adı kısa romanından..
Uyarlama/Yönetmenlik/Oyunculuk
Doğmamış Çocuğa Mektup
italyan gazeteci yazar Oriana Fallaci'nin aynı adlı romanından esinlenerek..
Uyarlama/ Yönetmenlik/Oyunculuk
Sıfır Noktasındaki Kadın (Neval El Saaddavi), Bir Yufka Yürekli (Dostoyevski) ve Virginia Woolf'un hayatından, eserlerinden ve günlüklerinden oluşturduğu "Bir Kadın Bir Oda Bir Söz" Eyüboğlu'nun önemsediği çalışmalarıdır. Tiyatroculuğunun yanı sıra edebiyatçı kimliği ile de tanınan Eyüboğlu, 1998 yılında katıldığı "inkilap Kitabevi Öykü Ödülü"nü "Geleceğini Biliyordum" adlı öykü dosyası ile 102 katılımcı dosya arasından kazandı. Eyüboğlu'nun kitabı aynı yayınevi tarafından basıldı. Fethi Naci, Füsun Akatlı, Doğan Hızlan, Pınar Kür, Tarık Dursun, Hilmi Yavuz ve Dilek Doltaş'tan oluşan jürinin Eyuboğlu'nun öykü dili üzerinde belirttikleri en önemli noktalardan biri, psikolojik hareketlenmelerin anlatımına rahatlıkla ve sıradanlığa kaçmadan girip çıkabilmesindeki başarısı olarak belirtildi.
1999'da çağrıldığı Belgrad Uluslararası Yazarlar Buluşması'nda sunduğu bildiri "Küreselleşen Dünya, Derinleşen Çatlak ve Edebiyatın Zayıflığı" başlığını taşıyordu. Bildiri tam metni Sırpça olarak Belgrad'da gazetelerde yer aldı. Bildiriden ötürü, ispanya'ya Dünya Şairler Buluşması'na davet edildi. ikinci öykü kitabı "Cinnet Misafirleri" Can Yayınları'ndan basıldı.(2002, Haziran, istanbul) "Cinnet Misafirleri" adlı bu eser, Yugoslavya'da yaşanan etnik savaşlara yer verdiği gibi, Nazizim dönemini de bugüne, Türkiye'ye, istanbul'un bir sokağına taşıyordu.
2003 yılında kendi yazdığı ilk oyunu olan "Sır" için Hollanda'ya yönetmenlik yapmak üzere çağrı aldı. "Sır" Flemenkçe'ye çevrildi ve "Rotterdam Dans Akademisi" de dahil olmak üzere Türk-Hollanda ortak yapımı olarak Hollanda'da değişik kentlerde gösterime sunuldu. "Mystery" adlı bu oyun, Anadolu inançları ve azınlık psikolojisi ile ilgilenen bir çalışmadır.
Yeşim Eyüboğlu'nun başlangıçta jestlerin kullanımında yaratmak istediği değişim, giderek 'söz'ün kullanımındaki değişime gitti. Şimdi, Eyüboğlu için söz, tıpkı oyun karakterlerinden biri gibidir. "söz", yalnız olaylardan etkilenen bir kişi değil, aynı zamanda "olay"ın ta kendisidir. Eyüboğlu, şu günlerde kurucusu olduğu Tiyatro Özgün Deneme'de "Öykü-Tiyatro Araştırma Laboratuarı" bölümü için çalışmalar yapıyor.
"Öykü Tiyatro Araştırma Laboratuarı" öykü ile tiyatro sanatının beraberliğini dolaysızca gerçekleştirirken aynı zamanda da üç, beş, on beş dakikalık, kısa öykü kaynaklı kısa gösterilerle değişik yönetmenleri tanıtmak amacının dışında "BiRAZ BAKAR MISINIZ!" spot cümlesi ile tiyatro sanatının son yıllarda azalan seyircisinin dikkatini çekebilmeyi hedefliyor.
Tiyatro ve öykü çalışmaları dışında TRT'de iki yıl süre ile eğitici programlara senaryo yazarlığı yapan Eyüboğlu, hâlen TRT Ankara Radyosu Radyo 1'de Tatil Gündemi adlı programda "Edebiyat ve Edebiyatın Arka Sokakları" adlı bölümü hazırlamakta ve sunmaktadır. Tiyatro ve edebiyat çalışmalarına devam etmekte, düşüncelerini farklı gazete ve dergilerde dile getirmektedir..
Yayımlanmış Eserleri
Geleceğini Biliyordum 1998, istanbul, inkılap Kitabevi
Cinnet Misafirleri 2002, istanbul, Can Yayınları
Yeşim Eyüboğlu'nun tiyatro çalışmaları:
SIR / MYSTERY
OYUN yazarlığı/ Yönetmenlik
Sır adlı oyunu Flemenkçe'ye çevrildi.
"Sır/ Mystery" Hollanda- Türkiye ortak yapım projesi olarak Hollanda'nın değişik kentlerinde gösterime girdi.
"Rotterdam Dans Akademisi, Galip Tiyatro Production" ve "Zuid Plane Theatre" proje ortakları oldu.
Bir Kadın Bir Oda Bir Söz
ingiliz feminist yazar Virginia Woolf'un eserleri, günlükleri, mektuplarından oluşturulan yarı belgesel drama
Oluşturma/Yönetmenlik/Oyunculuk
Sıfır Noktasındaki Kadın
Mısırlı feminist yazar Nevval El Saddavi'nin aynı adlı romanından..
Uyarlama/ Yönetmenlik /Oyunculuk
Bir Yufka Yürekli
Dostoyevski'nin aynı adı kısa romanından..
Uyarlama/Yönetmenlik/Oyunculuk
Doğmamış Çocuğa Mektup
italyan gazeteci yazar Oriana Fallaci'nin aynı adlı romanından esinlenerek..
Uyarlama/ Yönetmenlik/Oyunculuk
Gündemdeki Haberler
güncel Önemli Başlıklar