bugün

israil korsan devletinde uygulanan şeriat. türkiyede'ki propagandasını stern ile aynı çatı altında aynı ilkelerle yayın yapan meşhur gazeteler yapmakta.

kaynak muharref tevrat olmakla birlikte pratikte uyulan yasalar talmud'dandır. değil mi deyvit?
diğer tüm şeriatlar gibi çağdışıdır.
çağdışıdır ama her şeriat çağ dışı değildir. her çağdaş şeriat da iyi filan değildir. dil denen şey bize şer'i ile legal/yasal kelimelerinin aynı anlama geldiğini söylüyor. bakalım bakalım benim dilim ne söyliyir..

aydınlanma döneminde aydınlanan insanlık ancak 300 yüzyıl sonra sigarayı yasaklayabiliyor. bu ne akıldır ki sikime takıldır?

2. dünya savaşı ve dünyadaki küresel zulum düzeni çağdaşlığın resmi değil de nedir?

yaşasın islam hukuku.

şurdan biraz zion altı matrix uzatır mısın canım,

öptüm, şehvetlen.
muharref tevrat şeriatı.
geçenlerde sözlük diye tabir edilen bir ortamda zeki demokratın biri bana impals tempteyşın dedi, o geldi aklıma . şöyle diyordu ' demokraside kölelik olsaydı obama başkan olmazdı'

durup durup ne alakası olabilir diye düşünüyorum. hayallah.

goralı olsun:


Mişna, vardır mesela 'tekrar edilen şeriat' anlamında. tevratın tekrarı ve tefsiri olarak kabul edilir.

(bkz: mişna)
kur'anda tevrat ve incilin tahrif edildiğine dair yüzlerce beyan var. fakat aynı tahrifkar mantalite tahrif kavramını da tahrif ederek tahrif yok diyebiliyor. çok şaşırmadık.

birebir bir 'tahrif edilmiştir' ifadesi yoktur canımcım fekat 'kelimelerle oynadılar' der mesela aynı 'durumu' ifade etmek için.

tahrif olmuş demek baştan sona bütün harfleriyle oynanmış demek değildir. ki nazil olduğu ilk haline uygun ayetler de var tevrat'ta.

'yanlarında bulunan tevratı tasdik edici' mealindeki kur'an ayetleri de mot a mot kur'an baştan sona tevratı tasdik ediyor anlamında değildir. semantik diye bir şey yoktur belki fekat siyak u sibak vardır a gülüm.

tevratın tahrif edildiğiyle ilgili peygamberden günümüze kesintisiz tartışmasız bir kabul/ittifak vardır müslümanlar arasında.

öyleyse nedir tevrat tahrif olunmamıştır demekteki maksat? biz müslümanların mütenakız olduğunu dile getirmek midir yoksa tevratı övmeye yönelik bir ön propaganda girişimi mi? yedik o fitneyi biz.

bu yaşıma geldim böyle keçilik görmedim.

tahrif günümüzde kurani kavramların içinin boşaltılmasına çalışılmasıyla gerçekleştirilmeye çalışılıyor.

ne sevimli insanlar var yahu, bütün dinlerin ateisti kendi dinlerinin deisti olan. öpmeye doyamıyorum bir balıklı gün den mülhem hilei şeriyye yapıp öpmemi de meşrulaştırabilirim şimdi ben.

özetle: tevratın incilin kur'anın kaynağı aynı. ama tevrat ile kur'an arasındaki içerik benzerliği mutlak anlamda birinin birinden kopya çektiği şeklinde anlaşılmak için orda değildir; o halde neden sadece o şıkkı mutlak doğru olarak kabul edelim?

kur'an ile önceki kitaplar arasındaki benzerliğin konuyla ilgilenen herkesin aklına en uygun sebebi hepsininin allah tarafından vahyedilmiş olmasıdır.

teferruat yanlış anlaşılmaya yanlış anlatılmaya yatkın olabilir. anlatırız geçer.

(bkz: tahrif kavramını tahrif etmek)

bir inek kesmemek için ultra zeki kesilen ve başına daha büyük sorumluluk alan muharref bir kültürle yetişmiş nesle inek keçisi diyorum izninizle. inek kurnazı yani.

hülaasa canım: tahrif edilmiştir demek ihtiyacı bile hissedilmemiştir. zira müslümanlar açısından konu bir iki kelime ile izaha muhtaç olamayacak kadar vazıhtır.
şabat günlerinde çalışılmaması gibi hayatın işleyişine ters uygulamalar barındıran kurallar bütünü.
yahudi halkına, rab isa mesih gelinceye dek verilmiş şeriattır. isa mesih bu şeriatı tamamlamıştır, tevrat'taki hali ile geçerliliği yoktur hristiyanlığa göre.
ben i kurayza yahudilerine onların hukuku uygulanmış. özel bir durum.
hatta şu an ki başbakanın başdanışmanı olan davut dursun ve aynı taifeden olan altan tan ve onların medyada daha çok gündeme gelen mümessili zatı şahane ali bulaç çoklu hukuk/ sivil toplum projelerin babında medine vesikası örnek teşkil edebileceğini ortaya atarken de aynı konu irdelenmiştir.

hülasa medine vesikası ile ortaya çıkan bir durum var. birden fazla hukuk sistemi ve ama hukuku uygulayan müslümanlar.

keçi olayı ise inek kesmeyenlerden etkilenmişlerin uydurması. (bkz: israiliyat)
yaklaşık olarak islam şeriatı'nın %80-85'i yahudi şeriatından uyarlamadır. hatta kur'an'ın nüzül dönemi denen, 23 yıllık süreyi kapsayan sürecin ilk 10 yılı, olduğu gibi yahudi kelamlarına atıf söz konusudur. ilk dönemler müslümanların kıblesi bile kudüs'tür..

gelinin duvağı, kan parası, recm, dini rolü büyük günlerin devirleri, dini nikah, tanrıya şirk koşmanın cezası, cariye ve köleler ile bağıntılı durumlar, beşik kertmesi, evlilik koşulları.

en bariz fark ise, recm hususunda, talmud'un kadına tanıdığı geniş haklarda. bu yüzden, recm edilen yahudi kadın sayısı, müslüman kadın sayısına göre hayli azdır.