bugün
- uzağı göremeyen insan17
- evlilik20
- millet açsa neden kafeler tıklım tıklım15
- bir şarkı sözü der ki11
- anın görüntüsü21
- arkadaşlar cumaya neden gelmediniz15
- sırtınızı bir sözlük kızına dayar mısınız10
- nickini google da aratınca çıkan ilk görsel17
- kekeme olan biri doktor olurmu9
- seni seviyoruz insan olmaya çeyrek kala8
- ali erbaş12
- bik bik moderatör olsun19
- icardi19058
- diyanet işleri başkanına audi 6 tahsis edilmesi13
- bik bik moderatör olunca bana kız ayarlar mı10
- kent lokantası niye bedava değil demek24
- antalya'ya abartılmış şehir diyen göt11
- avrupanın yarrağı yemesi yakındır21
- istanbul suriyenin başkentidir12
- 26 nisan 2024 adana demirspor galatasaray maçı46
- kültürlü entelektüel alçak gönüllü güzel kadın8
- türkiyede çok abartılan arabalar18
- nervio'nun ellerinde cenneti koklamak9
- cumaya gidenlerin çok azalması13
- pahalılıktan dolayı suriyeye dönen kadın8
- almanya8
- boşuna yaşıyorum hissi16
- icardi1905 silik olsun kampanyası31
- azerileri çok seviyorum ne yapmalıyım13
- genç kızlıktan teyzeliğe geçiş13
- yakışıklı erkeği çirkin gösterecek şeyler8
- sözlük kızlarının don renkleri19
- kanınıza rengini verir misiniz15
- aristoteles'in orta yolu10
- sözlük erkeklerinin bugünkü kombinleri15
- patiswiss14
- integralin müfredettan kaldırılması12
- bir sözlük kızı ile yakınlaşmak16
- manyak olmaya karar verdim silik olsun kampanyası14
- ak partiliyi çok fena döven chp belediye başkanı18
- 22 şubat 2024 sparta prag galatasaray maçı14
- birini donuzlayarak ceza vermek9
- kalbin sadece bir kişiyi seveceği saçmalığı9
- arkadaşlar biri var18
- karınıza range rover alır mısınız8
- escort fiyatlarının güncellenmesi12
- modern kadinin ucuz ve kolay ulasilabilir olmasi17
- nervio'ya aşık olmak10
- balayını italyada yapmak isteyen nişanlı14
- futbolcu ismiyle nick almak14
Eyleme bizzat şahit olmayıp geçmişte gerçekleştiğini kabul eden bir anlayışı öncülleyen bu başlık altına inançların kendi kabulleriyle açıklama yapmak en mantıklısı olurdu. Zira eylemi "velevki olsaydı ne kadar tutarlı olurdu veya bu eylem hangi mantığı içerirdi" gibi söylemlerle açıklamak ancak yabancılaşmış bir bakışı veya uzaktan bakışı içerebilir. Burada da olduğu gibi Allah'ı mantıklı davranmak zorundaymış gibi değerlendirmek yanlışı içine kaçınılmaz olarak düşülür.
peygamberler insani özelliklerinin yanı sıra, peygamberlik için gerekli farklı özelliklerde taşımaktadırlar yani bizim gibi insanlar tabiri pekte doğru değildir onlar için.
şeytanın yaratılması ise sanırım peygamberlerin yaratılması gibi yine insanlar içindir.
insana verilen tercih hakkı aradaki seçimi belirleyecek.
şeytanın yaratılması ise sanırım peygamberlerin yaratılması gibi yine insanlar içindir.
insana verilen tercih hakkı aradaki seçimi belirleyecek.
Eğer dünya yaratılırken Tanrı ile melekler arasında böyle bir konuşma geçmiş olsaydı;
"Yav salak, oraya hiç nehir konulur mu? Yokuş yukarı doğru nehir akar mı hiç? Çek bakayım onu ordan. Bana yerçekimini kaldırtma şimdi, bütün düzeni değiştiremem... Haydaa! Bak ağacı nereye koymuş ya? Ağaç hiç gölün içinde olur mu? Su bitkisi mi bu? Kaktüs o kaktüs. Suyu depolayacak parankima hücreleri olacak. O çölde yaşayacak çölde. Öff ulan bak belanı vercem ha! Beni dinleyin ya, dinazoru çekin ordan. Dinazorun orda ne işi var ya? Yanına birde balık koymuş. Koca dinazor balıklan mı doyacak? Bak şimdi de balık yerine insan koydu. Yav insan sonraki çağda dünyaya gelecek. Evrim denilen bir şey var. Haah bak gitti işte insan. Yedi dinazor insanı... Öff bırakın ya size iş verende kabahat. Ben halledeceğim her şeyi."
Tanrı' nın peygamber gönderme eylemi çok gereksiz olurdu. Nihayetinde bir şey beceremiyor melekler. Yarattığı insanlar da belki beceremez diye düşünüp kendisi gelir söylerdi ama işte... Yapmış bir şeyler...
"Yav salak, oraya hiç nehir konulur mu? Yokuş yukarı doğru nehir akar mı hiç? Çek bakayım onu ordan. Bana yerçekimini kaldırtma şimdi, bütün düzeni değiştiremem... Haydaa! Bak ağacı nereye koymuş ya? Ağaç hiç gölün içinde olur mu? Su bitkisi mi bu? Kaktüs o kaktüs. Suyu depolayacak parankima hücreleri olacak. O çölde yaşayacak çölde. Öff ulan bak belanı vercem ha! Beni dinleyin ya, dinazoru çekin ordan. Dinazorun orda ne işi var ya? Yanına birde balık koymuş. Koca dinazor balıklan mı doyacak? Bak şimdi de balık yerine insan koydu. Yav insan sonraki çağda dünyaya gelecek. Evrim denilen bir şey var. Haah bak gitti işte insan. Yedi dinazor insanı... Öff bırakın ya size iş verende kabahat. Ben halledeceğim her şeyi."
Tanrı' nın peygamber gönderme eylemi çok gereksiz olurdu. Nihayetinde bir şey beceremiyor melekler. Yarattığı insanlar da belki beceremez diye düşünüp kendisi gelir söylerdi ama işte... Yapmış bir şeyler...
kavram olarak tanımlamaya çalıştığımız durumu açıklayabilen bir cümle oldu umarım.
ve sorun şu ki;
tanrı peygamber gönderir mi? peygamber seçer mi?
ezeli ve ebedi bilen tanrı, insanların bir birlerini katletmemesi ve barışı korumaları için onlara öğütleyeceği kuralları iletmek için kullarından en güvenilir olanları seçmeyi mi tercih eder?
yoksa güvenilir insanlar mı yaratır?
peki, güvenilir insanlar yarattığını ve bunlara peygamberlik vasfını yüklediğini kabul edersek,
neden tüm insanları, peygamber vasfı ile yaratmadığı sorunsalı aklımıza düşecektir.
o zaman peygamber göndermeye gerek kalmazdı.
ikinci ihtimalde, insanlardan bazıları güvenilir ve erdemli olarak yaşamlarına devam ederken, tanrı bunları görür ve onlara peygamberleri olmaları için teklifte bulunur.
bu peygamberler kötülükle savaşır, şeytanla kavgalıdır.
tanrının sonsuzluktan haberi varsa, şeytanın böyle bir asilik yaparak kendisiyle ters düşeceğini bilmesi gerekiyordu. yani hiçbir şey yapmadan önce biliyordu ki, onun yarattığı ve cennette yaşamaları için bıraktığı adem ve havva cennette kalamayacaklardı.
bunları en baştan bilen allah, neden cenneti, şeytanı yine de yaratma ihtiyacına kapıldı peki?
belki de bize söylediği gibi, sonsuzluktan haberi yok, ve geleceği bilmiyor!
ve aciz, bizleri cezalandıramayacak?
ya da hiç olmadı!
ve sorun şu ki;
tanrı peygamber gönderir mi? peygamber seçer mi?
ezeli ve ebedi bilen tanrı, insanların bir birlerini katletmemesi ve barışı korumaları için onlara öğütleyeceği kuralları iletmek için kullarından en güvenilir olanları seçmeyi mi tercih eder?
yoksa güvenilir insanlar mı yaratır?
peki, güvenilir insanlar yarattığını ve bunlara peygamberlik vasfını yüklediğini kabul edersek,
neden tüm insanları, peygamber vasfı ile yaratmadığı sorunsalı aklımıza düşecektir.
o zaman peygamber göndermeye gerek kalmazdı.
ikinci ihtimalde, insanlardan bazıları güvenilir ve erdemli olarak yaşamlarına devam ederken, tanrı bunları görür ve onlara peygamberleri olmaları için teklifte bulunur.
bu peygamberler kötülükle savaşır, şeytanla kavgalıdır.
tanrının sonsuzluktan haberi varsa, şeytanın böyle bir asilik yaparak kendisiyle ters düşeceğini bilmesi gerekiyordu. yani hiçbir şey yapmadan önce biliyordu ki, onun yarattığı ve cennette yaşamaları için bıraktığı adem ve havva cennette kalamayacaklardı.
bunları en baştan bilen allah, neden cenneti, şeytanı yine de yaratma ihtiyacına kapıldı peki?
belki de bize söylediği gibi, sonsuzluktan haberi yok, ve geleceği bilmiyor!
ve aciz, bizleri cezalandıramayacak?
ya da hiç olmadı!
Gündemdeki Haberler
güncel Önemli Başlıklar