bugün

x Yasalar adalet duygusunu geliştirmemiştir, onu mahvetmiştir.
x Biz ki caniyiz! Herkes için ekmek, iş ve her türlü bağımsızlık ve adaleti istiyoruz.
x Biz anarşistler bizi çevreleyen ön yargılar ormanına baltayı vuruyoruz.
x Yalnızca itaat edenler yollarını kendi başlarına arayanlardan daha sık yanılır.
x Her şeye kadir olandan bir şeyler istenmekte, eskiden bu Tanrı idi, günümüzde Devlet.
x insanların, yönetimsiz kalırlarsa birbirlerini yiyip bitireceklerine inananlara diyoruz ki: Tıpkı sürgüne giderken Zavallı kullarım bensiz ne yapacaklar? diyen o krala benziyorsunuz.
x Ahlakçıların hep uygulamak istedikleri o hakkı reddediyoruz, tek tek bireyleri bir ideal adına sakatlamayı.
x Özgürlüğün tehlikelerinden ve karanlık yönlerinden korkmamalıyız.
x idealimizi birdenbire gerçekleştiremeyecek olmamız pek de umrumuzda değil.
x Bütün hayvan topluluklarında dayanışma duygusu var olma savaşından çok daha önemli bir doğa yasasıdır.
x British Museum'daki kütüphane memuru okuyucuya toplum için o güne dek neler yapmış olduğunu sormaz, ona sadece istediği kitapları verir.
x Ancak hiçbir şey yapmayan insan hata yapmaz.
x Yalnızca yok etmek yetmez.
x Gerektiğin daha çok üretilen tek mal vardır; devlet bütçesinden geçinenler.
x Bazılarının bolluk içinde yüzmesi, başkalarının yoksulluğu üzerinde temellenecektir.
anarşist komünizmin fikir babalarından olan kropotkin; marksist teorideki geçicide olsa devlet temelli komünist yaşamayı reddeder ve devlet var olduğu sürece özgürlüğün tam manasıyla yaşanamayacığını savunur. marksizm bunun tersini savunur. sosyalist yaşamdan komunist yaşamaya geçen halk devletsiz bir yaşamaya hemen alışamayacağı için devletin kısa sürelide olsa varlığının devam etmesini söyler. yani marksizm, insanlar kapitalizmin bencil ve mücadeleci yaşantısından, sosyalizmin yardımlaşmacı havasına girip adapte oldukları vakit komünizmin gelmiş olacağını söyler ve devletin kısa sürelide olsa kalıcılığını savunur. ama anarşist komünistler bunu tersini devletin hiç olmamasını savunur.
Kitapları;

1902 (Mutual Aid: A Factor of Evolution)
1892 (The Conquest of Bread)
(Fields, Factories and Workshops)
(The Great French Revolution)
1887, (In Russian and French Prisons.)
1889, (Memoirs of a Revolutionist).
1915 (New York, Russian Literature: Ideals and Realities. )
https://www.youtube.com/watch?v=wLoqBEIfxjA