bugün
- halkımızın asıl sorunu yeterince sikişmemesidir19
- duşta işemek10
- antalya daki engelli çocuğa toplu tecavüz19
- gideon reid morgan jj19
- michy batshuayi26
- dünya kadar malın olacağına9
- erkeklerde meme ne işe yarıyor sorunsalı11
- atatürk kafir cumhuriyetini ilan etti12
- islamı tartışamamak21
- köpeğin su içtiği kabı tekmeleyene çift dalmak11
- herkesin bir anüsü olduğu gerçeği10
- çıkma teklifi etmek9
- 18 haziran 2024 türkiye gürcistan maçı37
- bik bik'in kurban etlerini buzdolabında saklaması11
- evin büyük çocuğu olmak8
- true bir martı olsa olacaklar11
- diamond tema hakkında soruşturma açılması8
- kıbrıs ismailağa cemaati sayesinde alındı13
- bı erkeğin sevdiğini anlamanın yolları17
- cehaletle mücadele etmek16
- dekolte memeye bakan kişinin aklından geçen15
- anın görüntüsü21
- manyak olmaya karar verdim17
- ne zaman evleneceksin diye soran akraba13
- salda gölü'nün son hali13
- sağlığı etkileyen en temel faktör12
- izmirli sude vs karslı rojda10
- sözlükteki en iyi 15 yazar9
- 10 ayda evlenen insanlar8
- çinliler her şeyi üretebiliyor türklerin neyi var13
- arda güler14
- nervionun kedisi9
- sözlüğün en iyi iki kadın yazarı17
- ups boobs beni favladı'ne yapmalıyım17
- türkiyeyi mülteci kampına dönüştüren abd17
- geniş kalçalı kadın ahlaklıdır25
- karizma10
- sözlükteki elit yazarlar20
- türk mü türkiyeli mi sorunsalı9
- okula gitmeden yüzlük karne alan afgan ve suriler18
- evlenmeyenlerin seks yapmadan ölüp gitmesi12
- rus sovyet düşmanı amerikancı kemalistler11
- kocam boşalacağı esnada geliyorum bacanak dedi16
- diamond tema20
- kimsenin saraca'nın doğum gününü kutlamaması21
- kabataş yalanı9
- içsel yolculuk enerji frekans 69 bin lira12
- vladimir putin11
- diamond tema için yakalama kararı17
- ben bu yazıyı sana yazdım9
islam dininin koyduğu ahlak kuralları ve islam yapısı ile türk töresinden oluşan toplum düzeni dışında değerlendirilmesi mümkün olmayan, kesin yasaklar olan içki, kumar, fuhuş üçlüsünü tamamıyla dışarıya iten hayattır.
esas itibarıyla, eğlence ve seyirlik oyun ve toplumsal olguların dışa vurulduğu anlar olarak ikiye ayrılan osmanlı eğlence hayatı, ağırlıklı olarak kent yaşamında hakim pozisyonda bulunan mahalle kültürü etrafında yaşanmıştır. mahalle halkı için bir bayram niteliğinde olan " kapama " denilen ilkbahar gezileri, sıbyan mektebi çocuklarının gezdirilmesi ve fakir olanların giydirilmesine vakfedilen paralarla yapılırdı. kazanların kaynatılması, etli pilav ve bademli helvaların pişirilmesi ve mesire alanlarının toplu olarak gezilmesi, programın içinde yer alanlardı.
kimi zaman padişahlar tarafından, otoritelerini sarsacak mekanlar olarak nitelendirilen kahvehaneler de önemli yer tutardı. buralarda, meddah hikayeleri anlatılır, karagöz oyunları seyredilir, satranç, dama ve tavla gibi oyunlar oynanırdı. şenlik türü gösterilere gelince ise, cambazların hünerlerini sergiledikleri gösteriler, kukla ve karagöz oyunları, okçuluk, binicilik, atıcılık müsabakaları, ışıklı sallar üzerine bindirilen köçeklerin dans gösterileri, meydanlardan geçen fener alayları dikkat çekerdi. aileler arasında ise, ortak katkılarla kurulan " zekeriya sofrası " etkinliği, karakışın en soğuk 40 gününde düzenlenen " helva sohbetleri ", " duduname " denilen taş baskısı hikaye kitaplarının okunma seansları öne çıkanlardı.
toplumsal olguların kutsallaştırıldığı ve kutlandığı merasimlerden de söz etmek mümkündür. emeviler döneminden gelen ve hac mevsiminde haremeyn ahalisine gönderilen hediye ve ikramlardan oluşan " surre alayı ", padişah cüluslarında düzenlenen " kılıç alayı ", sefere çıkılmadan önce yapılan ve ordu esnafını temsil eden birliklerin gösterisinden oluşan " ordu alayı ", küçük çocukların mektebe başlamasında yapılan " amin alayı " vs gibi hareketlilikler, osmanlı toplum hayatında göze çarpan eğlence kültürü ögeleridir.
esas itibarıyla, eğlence ve seyirlik oyun ve toplumsal olguların dışa vurulduğu anlar olarak ikiye ayrılan osmanlı eğlence hayatı, ağırlıklı olarak kent yaşamında hakim pozisyonda bulunan mahalle kültürü etrafında yaşanmıştır. mahalle halkı için bir bayram niteliğinde olan " kapama " denilen ilkbahar gezileri, sıbyan mektebi çocuklarının gezdirilmesi ve fakir olanların giydirilmesine vakfedilen paralarla yapılırdı. kazanların kaynatılması, etli pilav ve bademli helvaların pişirilmesi ve mesire alanlarının toplu olarak gezilmesi, programın içinde yer alanlardı.
kimi zaman padişahlar tarafından, otoritelerini sarsacak mekanlar olarak nitelendirilen kahvehaneler de önemli yer tutardı. buralarda, meddah hikayeleri anlatılır, karagöz oyunları seyredilir, satranç, dama ve tavla gibi oyunlar oynanırdı. şenlik türü gösterilere gelince ise, cambazların hünerlerini sergiledikleri gösteriler, kukla ve karagöz oyunları, okçuluk, binicilik, atıcılık müsabakaları, ışıklı sallar üzerine bindirilen köçeklerin dans gösterileri, meydanlardan geçen fener alayları dikkat çekerdi. aileler arasında ise, ortak katkılarla kurulan " zekeriya sofrası " etkinliği, karakışın en soğuk 40 gününde düzenlenen " helva sohbetleri ", " duduname " denilen taş baskısı hikaye kitaplarının okunma seansları öne çıkanlardı.
toplumsal olguların kutsallaştırıldığı ve kutlandığı merasimlerden de söz etmek mümkündür. emeviler döneminden gelen ve hac mevsiminde haremeyn ahalisine gönderilen hediye ve ikramlardan oluşan " surre alayı ", padişah cüluslarında düzenlenen " kılıç alayı ", sefere çıkılmadan önce yapılan ve ordu esnafını temsil eden birliklerin gösterisinden oluşan " ordu alayı ", küçük çocukların mektebe başlamasında yapılan " amin alayı " vs gibi hareketlilikler, osmanlı toplum hayatında göze çarpan eğlence kültürü ögeleridir.
kürtlerinki gene bellidir.
Gündemdeki Haberler
güncel Önemli Başlıklar