bugün

sözlük'te yok!

aman allahım..sözlük götü boklu geziyormuş da haberimiz yokmuş.yettim gari..
efendim öncelikle alaturka veya alafranga olunca degişen şekillerdir bunlar.her biri ayrı ustalık, ayrı ihtisas ister..fakat şöyle bir kabasını almamızda bir mahsur yoktur..
alaturka için;
şöyle bir eğilin.anüs iyiden iyiye aralansın.sıçma işlemi bitince.maşrapaya doldurduğunuz suya biraz tuvalet kağıdı bandırın.sonra abanın götünüzü silmeye.
alafranga için;
önce bir tutam kağıt havluyu dörde katlayın.sonrasında götünüzü bilindik olarak silin.rahat olun, tırnaklarınıza bok kaçmayacaktır.sonrasında taharet musluğundan akan suyla yıkanın ve kalkın gidin.elinizi yıkamaya falan gerek yok.zira eliniz kirlenmedi ki..
(bkz: avrupa da eskiden pencereden asagiya siciyorlarmis)
(bkz: taharet)
kadınlarda idrar yolu enfeksiyonu riskine karşı önden arkaya doğru olması gereken şekil. *
tuvalet kağıdı kullanmaktan tutun da, silme işleminin yapıldığı yere kadar (önden? arkadan?) bir çok seçeneğin ayrı ayrı, değişik zaman ve yerlerde, zaman zaman ya da muntazaman değerlendirilmesi sonucu ortaya çıkan şekillerdir

-misal: kişi işini bitirmiş, musluğu açmış kıçına suyu isabet ettirmiş, kıçında bok kalmadığına kanaat getirince tuvalet kağıdını almış buruşturup, tuvalet kağıdını tuttuğu elini önden iki bacağının arasından kıçına yaklaştırarak kıçını kurulamıştır. (tuvalet kağıdının önden uygulanmış olması bize kişinin kıçını suyla yeteri kadar temizlendiği konusunda güvenli olduğu mesajını veriyor. eğer öyle olmasa uygulanan tuvalet kağıdını geri çekerken erotik malzemesine mikrop kaptırma korkusuyla uygulamayı arkadan yapardı.)
-misal: kişi suyu açmış elinin yardımı ile kıçındaki bokları temizlemiş sonrada ıslanmış olan elini hiç işin içine sokmadan diğer eliyle tuvalet kağıdını almış buruşturup, tuvalet kağıdını tuttuğu elini arkadan kıçına yaklaştırıp kıçını kurulamıştır. (kişi tuvalet kağıdını buruşturduğuna göre düzensiz, ıslak elini kullanmadığına göre takıntılıdır.)
-misal: kişi suyun basıncı ile kıçındaki boklardan kurtulmuş sonra da kopardığı tuvalet kağıdını güzelce katlayarak kıçına uygulamıştır. (anlaşıldığı üğzere kişi düzenlidir. kağıdı katlar, gerekirse bir kat daha yapıp fazla kağıt israfı yapmadan işlemini tamamlar.) bu yöntem de önden ya da arkadan uygulanabilir.

-bilindiği üzere gavur alemlerinde taharet musluğu bulunmamaktadır ve bu zavallı insanlar kıçlarındaki boku temizleyebilmek için ya saatlerce uğraşıp metrelerce tuvalet kağıdı harcamakta ya da kıçları tam olarak temizlenmeden illallah diyerek kalkmaktadırlar. kıç silme işleminden önce su uygulanmaması durumunda sıçtığınız bokun türü kıç silme şekil ve zamanınızı etkileyecektir.

-su kullanılmayan bir durum için iki örnek aşağıdaki gibidir:

1. kişi avrupa da bir tuvalete düşmüş ve sıçtıktan sonra kıçına su sıkamadığını fark edip mümkün olduğunca çok tuvalet kağıdını elinde öbekliyerek kıçındaki bokları aşağıdan yukarı olmak üzere temizlemeye başlamış ve bu işlemi kıçında bok kalmadığından emin olana kadar sürdürmüştür. (burada tuvalet kağıdını tek yöne doğru uygulayarak bokun kıça yayılma ihtimali engellenmek istenmektedir.)
2. kişi yine avrupa dadir ve sıçmıştır, tuvalet kağıdını katlamış rasgele hareketlerle kıçını biraz silmiş sonra da cebinden çıkardığı kolonyalı mendili kıçına uygulayarak hijyen sağlamaya çalışmıştır. (burada anlaşıldığı üzere cebindeki kolonyalı mendile güvenerek tuvalet kağıdını dikkatsizce uygulamaktadır. kolonyalı mendilde bok görüldüğü taktirde sıçma eyleminden sonra gerçekleşen işlemler hızla, bok kurumadan, tekrarlanmalıdır.)
-2'şer yaprak olmak üzere 3 parça(6 yaprak) tuvalet kağıdı koparılır.
her biri 3'e katlanır. birincisi ıslatılır(fazla ıslatmayın, ucuz bi kaatsa parçalanıp götünüz kağıt içinde kalabilir)
ikinci ile bi tur kaba silme yapılır, ardından ıslak olanla kalan boklar yumuşatılır.
son olarak bir tekrar kurulama yapılır, ve bu kurulama esnasında kalan boklar iyice temizlenmiş mi anlamak için kağıda bi göz atılır. eğer yetmediyse 2'şer yapraklık parçalarla, bok kalıntısı görüntüsü kaybolana dek silme işlemine devam edilir.
işlem uzuyor ve sıkmaya başladı ise, ıslak kağıt yöntemi tekrarlanarak bok partiküllerinin çözülmesi hızlandırılabilir.

-evet kişi bazen doğada da sıçmak zorunda kalabilir. eğer tuvalet kağıdı varsa gavur illerinde uygulanan geleneksel yöntemler uygulanabilir. ancak yakınlarda su mevcutsa su kaynağına sıçmak da bir çözüm olabilir. çünkü su kaynağına sıçan kişi kıçını aynı suda temizleyebilip silebilecektir.

misal: kişi bir dağda dereye sıçmaktadır, işi bittikten sonra biraz daha çömelerek kıçını ve kaçınılmaz olarak diğer bazı uzuvlarını derenin akışına bırakır. bir bebeğinki kadar tertemiz ve yumuşak olan kıçı artık kurulamaya hazırdır. kurulama işlemi için varsa tuvalet kağıdı, kağıt mendil gibi ürünler kullanılmalıdır. yoksa kullanılmış bir t-shirt de iş görebilir. bu t-shirtün güvenli bir yerde saklanması sağlık açısında elzemdir.

-bazı durumlarda kıçı silmek için bir şey bulunamayabilir. mesela dikkatsizce tuvalete giren kişi içeride tuvalet kağıdı olmadığını farketmeden o huzurlu sıçma eylemine girişmiştir. ne var ki, sıçma ve tazzikli suyla yıkama işlemi bittiğinde tuvalet kağıdının olmadığını farketmiştir. işte bu an bir kabus anıdır. kıç sırılsıklam olduğundan donu, pantolonu giymek imkansızlaşmıştır. işte böyle durumlarda bazı edepsiz kişiler kıçlarını orada buldukları ilk nesneyle silerler. bu nesne, başkalarının ellerini kurulamak için kullandığı havlu ya da bir omo kutusu bile olabilir. kişi gerektiğinde yerdeki tuvalet halısına bile göz dikebilir. edepli kişiler ise sıcak havalarda bekleme yöntemini, soğuk havalarda ise kıçlarını donlarına kurulayıp donsuz gezmeyi tercih edebilirler.

-eski zamanlarda tuvalet kağıdı bulunmadığından atalarımız kendilerine özel taharetlenme havlularını kullanarak kıçlarını silip kurular idi. bu havlular daha sonra derelerde yıkanarak yeniden kullanıma hazır hale getirilirler idi. işte derede çamaşır yıkayan hanımların türkülerine ara verip çılgın gibi bazı kumaş parçalarını tahtayla dövmeleri bundandır. türk kadınının erkeğe karşı nefreti bu taharetlenme havlularını yıkamasıyla başlamıştır.

-kıçtaki kıl oranı da kıç silme yöntemini etkileyecek bir değişkendir. kıçı kıllı kişi susuz bir gavur tuvaletinde sıçtıktan sonra bokun çıktığı deliği ve etrafını tuvalet kağıdı kullanarak temizlemekle kalmayacak. kıç kıllarını da avucuna yerleştirdiği tuvalet kağıdını kullanarak kökünden tutup kılların bitiş noktasına kadar çekerek temizlemeye çalışacaktır. bu yöntem aslen pimpirikli apartman çocuklarınca uygulansa da kamuya ait tuvaletlere yerleştirilen kalitesiz tuvalet kağıtlarının silme esnasında parçalanıp kıç kıllarına asılı kaldığı durumlarda da kullanılabilir. bu durumda amaç kılda asılı kalan ve muhtemelen rahatsızlık vermekle kalmayıp bir hastalığa yol açabilecek olan tuvalet kağıdı parçacıklarından kurtulmaktır. bu yöntemin dezavantajı kuvvetle uygulandığında uzun dönemde kıl sayısının azalmasına yol açmasıdır. kişi bu yöntemi uygularken kendini kötü hissedebilir, bu normaldir.

-alaturka tuvaletlerdekıç silmek ayrı bir hassasiyet ister. ilk olarak kişi dengesini kaybedip kubura düşmemeye gayret etmek zorundadır. ikinci olarak ise maşrapayı alıp kıçı yıkamanın güç olduğu hatırlanmalıdır. kişi kıç deliği ile temas edecek elini önden ya da arkadan yaklaştırabilir. önden yaklaşma durumunda dökülen suyla ıslanmış el kıça ulaşana kadar su kaybedecek ve elde bok parçaları görünür hal alacaktır. ayrıca yine aynı durumda o el ıslakken ya da bokluyken erkeğin sarkan erotik malzemesine değerek nahijyenik hallere mahal verecektir. dişilerde ise yine aynı nedenle binbir çeşit hastalık oluşabilecektir. özellikle bu sebeple alaturka tuvalet kullanımı sonrası oral seksten kaçınılmalı ya da uygun bölgeler itina ile temizlenmelidir. elin arkadan yaklaşması hem denge merkezini korumak hem de dökülen suyun doğrudan kıça atılmasını sağlamak açısından daha etkilidir. burada kullanılan yöntem denizde birbirimize su atarken kullandığımız yöntemlerle benzeşir. önce su sektirme yöntemiyle kıça fazla dokunulmadan bokların bir kısmından kurtulunmalı sonra da daha samimi hareketlerle kıç temizlenmelidir. ne var ki her iki yöntem için de önemli bir sorun kamuya açık alaturka tuvaletlerde tuvalet kağıının olmayışıdır. kişi bu nedenle kıçını donunun kaldırabileceğinden daha fazla ıslatmamalı ve bokla teması en az düzeyde tutmalıdır. giyinme işleminde ise maşrapayı tutan elin kullanılması salık verilir. bu kimilerine göre dona, pantolona, eteğe daha az mikrop bulaşmasını sağlayacaktır. buna ek olarak, maşrapanın da bizden önce binlerce kişi tarafından tutulduğunu hatırlamamıza fayda vardır. anlaşılacağı üzere bu iki olgusal gerceklik çok az da olsa pimpirikli olan birinin tuvalette ıslak bir kıç ve mikroplu ellerle mahsur kalacağını ima etmektedir. bu sebeple pimpirikli olsun ya da olmasın akıllı bir insan evladının yanında her ihtimale karşı kağıt mendil taşımasında fayda vardır. bu mendiller kıç silme işlemi sonrasında tuvalet kağıdı bulunmayan alaturka tuvaletlerde orayı burayı güvenle tutabilmemiz için tampon bölge oluşturabileceği gibi, kıçımızın ıslak kalmasını da engelleyecektir.
*
(bkz: sözlükte tahratlanme)
efendim eksik kalmış bazı noktalar en önemli nokta ise dağ başında tirekink denilen facia olayı yaparken kakanız gelse ne yapacaksınız yanınızdaki tek kağıt parçasının burnunuzu silmek için aldığınız mentollü mendil olduğunu varsayarsak b iş o mendille olmaz... olmaz efendim yanar vallahi etraf bir kızarıklı ama belkide yarım saat sonra inanılmaz bir ferahlık ve rahatlama. o yüzden kakanızı yapmadan önce cilalı ve kaliteli oval şekilli avuca oturan bir taş bulmak, işte bu taş tam poponuzun ortasına ergonomik olarak oturarak bütün kakayı anal bölgeden sıyırıp alacaktır zannımca.
en ufak bir kaka kırıntısı bile bırakmayacaktır.zira kalan kaka kırıntıları sıcak hava ve terle birlikte tıpkı koyunların kıçında olduğu gibi çakıldak halde poponuzdan sarkacaktır o yüzden dikkat edelim ve doğru taşı seçelim böylelikle hijyenik bir tirekinkle işi çözebilirsiniz.
imam gazali anlatmış;

helaya girerken sol ayakla, cikarken sag ayakla baslamalidir. uzerine allahu teala'nin ismi yazili hicbir seyi acikta birakmamalidir. basi acik helaya girmemelidir. helaya girerken su duayi okumalidir 'maddi ve manevi pisliklerden ve seytandan allah'a siginirim'. cikarken de 'yarayisli maddeleri alikoyup yaramayanlari benden uzaklastirmak lutfunu bahseden allah'a hamd ederim'.
temizlenme isine gelince, uc kerpic parcasini yahut duzeltilmis uc tasi buyuk abdestten once alir. kaza-yi hacet bitince sol eliyle alir ve necaset olmayan yerden baslayip necaset olan yere surer ve orada dondurur ve necaseti bulastirmadan kaldirir. boylece uc tasi kullanir. eger temizlenmezse iki tas daha kullanir. boylece kullanilan tas sayisinin tek olmasina dikkat eder. sonra duz bir tasi sag eline alir, zekerini sol eliyle tutar, o tas uzerine uc defa surer, yahut duvara uc ayri yere surer. sol eli hareket eder sag eli degil. fakat en iyisi tastan sonra su ile de yikanmaktir. suyu kullanmak istedigi zaman sag eliyle su doker sol eliyle temizlenir. hic necaset kalmadigini anlayincaya kadar devam eder. bunun gibi kucuk abdestten sonra temizlenirken, elini uc defa zekerin altina koyup sallar ve uc adim yurur, uc defa oksurur. bundan daha fazla kendine eziyet vermemelidir. yoksa supheye vesveseye duser. bunlari yapar ve bundan sonra her zaman istincayi muteakip uzerinde bir yaslik oldugunu zannederse, donuna su serpsin ve yaslik bu sudandir desin. peygamber efendimiz (s.a.v.) vesvese edenler icin boyle buyurmustur. istincayi bitirince elini duvara, yahut topraga surer, sonra yikar. boylece hic koku kalmaz. kucuk abdest esnasinda 'allah'im kalbimi nifaktan temizle, fercimi fuhustan koru' demelidir.
(bkz: ali sıçmayı öğreniyor yazı dizisi).
dikkat. bu sorunsal sözlükte canı sıkılan insanların olduğuna delalettir.

(bkz: başlık sıçmak)
açılan başlık, başlığı açan zihniyetin memleketi nerelere götürebileceğini tarif etmeye yeter de artar.
başlığı açana yalatarak da silinebilir gayet de. eki eki. tüh silikmiş.