bugün

değildir evet değildir. küfür bir çeşit siniri boşaltma gibi birşeydir. neyzen tevfik'in de dediği gibi:
"küfür dilin cilasıdır" neden ayıp diye bir inanış var bayanlar yüzünden. evet. onların küfür duyduğunda bok varmış gibi triplere girmesi küfürün ayıp olduğu düşüncesi yayılmıştır.
sonuç olarak. ayıp değildir.
eksik bir önerme, yerine göre kullanılırsa ayıp değildir.

sen şöyle diyebiliyor musun?

- naber lan, puşt?

+ iyiyim kodumunun piji, annen nerde?

- yeni kalktı sürtük, o da baban olacak pezevenk nerde diye sordu!

ama bu diyaloğu ana - bacı karıştırmadan arkadaş arasında yaparsan kimse seni ayıplamaz.
(bkz: ayıptır amuhagoyum)
(bkz: hayatı bay bayan çocuk üçgeninde görmek)
kelimelerin yetersiz kaldığı yerde yapılması haktır. (geç oldu ama bunu anladım, sallıycaksın şöyle ağız dolusu ama formatı bana uymuyor maalesef)
küfür aslında küfür değildir küfür aslında argonun bir alt koludur şeklinde açıklanabilecek cümle.
biz sosyal varlıklarız, beraber yaşarız. dağdan bayırdan korkarız. sokaklarda gezeriz, işe gideriz. fakat hiçbir ortamda küfüre denk gelmeyiz.

televizyonda olmaz televizyonun rtük denen bir meleği var fakat sinemada, tiyatro da ise çok küfredilir onlara hep güleriz.

şimdi şöyle bir ikilem var. iki adam olsa birisi diğerine " senin ananı sikerim " dese. öbür adam da onu öldürse, hangisini ayıplamamız gerekir. biz başka ne işe yararız?