bugün

Bir kurumun ya da şirketin kartvizit, yazışma, iş gazetesi gibi kağıt baskı dökümanlarında sürekli aynı stili kullanmasıyla oluşan ve diğer şirketlerden ayrılmasını sağlayan imajıdır. Tutarlı olmak için bütün dökümanlarda aynı yazı tipi, stili, harf ve satır arası boşlukları aynı tür boşluklar kullanılır. Bu parçalar bütün yayınlarda aynı yerlerde olur.
aslında sadece kuruma indirgenmemesi gereken, insanoğlunun evriminden beri süregelen bir arayış esasına dayanan bütünlüktür kurum kimliği ya da kurumsal kimlik. bireylerin sosyal bir yaşantı içerisinde yaşamaya başlamaları, onları bir kolektivite içinde kimlik arayışına yöneltmiş ve aidiyet kültürünü insanlığın başından bu yana çeşitli bağlayıcılarla günümüze getirmiştir. (bkz: din) (bkz: sınıflar)sömürgecilik döneminde bir himaye aracı olarak kullanılmıştır. hatta buna en güzel örnek ingiltere ve sömürgesi olan hindistan'ı sindirme projesi sayılacak uygulama olabilir.
1860'lı yıllarda ingiliz sömürgesi altındaki Hindistan'da çok sayıda prenslikler, beylikler mevcuttu. Bunların bazılarının büyüklükleri bir futbol sahası kadarken, bazıları Fransa kadardı. Hepsinin ayrı yeri ve tepkileri vardı. ingilizler, sembollerden oluşan karmaşık bir senaryoyu adım adım devreye sokarak daha önceden düzensiz olan ortama, oldukça karmaşık bir mevki hiyerarşisi getirmişlerdi. Kraliyete ait, Avrupa ortaçağının bayağı bir kopyası olan, bir hindu şövalyelik madalyonu oluştururlarak ingiliz Kraliçesi Hindistan imparatoriçesi olarak adlandırıldı. Bunların hepsi 1877'de Delhi de büyük bir kutlama ile gerçekleşirken, 85.000 kişi bu kutlamaya katılmış ve tüm bu gösterinin üniforma, grafik, semboller ve diğer yönlerinin dizaynı için özel biri görevlendirilmiştir. Ayrıca ingiltere'de arma memurluğu tarafından tüm Hindu prensler için armalar oluşturulmuştur. Bu armalar, Avrupa sembolizmi ile yerli geleneği bir arada göstermeyi amaçlıyordu. Bu tür çabalar, tüm tarih içerisinde yeni kurulan uluslarda, hükümdarların değişmesinde veya sömürge devletlerin sömürgeci devleti kabullenmesi sürecinde sıkça görülmüştür.

günümüz çağdaş işletmeleri de - zira o dönemin kraliyet sisteminden pek de farklı sayılmaz- farklı bir tutum içinde değildir; onlar da belli logolar, kurum renkleri, davranış tarzları ve iletişim yöntemleri ile kendilerine has, kendilerini diğerlerinden ayıran bir takım farklılıklar yaratarak hem kendi içlerinde bir bütünleşme duygusu oluşturma, hem de harici hedef kitlelerinin akıllarında kalmak ve iyi bir imaja sahip olmak için, küçümsenemeyecek bir çaba içerisindedir.
iş değiştirirken göz önünde bulundurulması gereken faktördür.en nihayetinde işi bir şekilde öğrenirsin ancak kurum kimliği daha önceden çalışan bir insan için alışması en zor olandır.3 iş değiştiren biri olarak alışmanın en az bir sene zaman aldığını gördüğüm olay.