bugün

(bkz: bi bitmediniz amk)
o zamanlar işe yaramışsa şimdi ki araplara bir din daha lazım dedirtir.
tarih bir merak isidir ve o donem dunya' nin en boktan milleti araplar sanan insanlarin merak etmedigi seydir. az okumak lazim bazen amk.
görsel
doğrudur bakarsanız her millettin eskilerde kendi dini vardır sadece halkları topluca yönetebilmek için insanlar güçlü dinlerin çatısı altında birleştirildi , çoğu din kılıç zoruyla kabul ettirilmiştir.
din gönderilen bir şey değil belli bir kültürden çıkan bir şeydir. ( etkileşim mutlaka olur)

mesela mantığı anlatayım: şimdi yahudilerde mesih inancı var, bu çok önemli bir şeydir aslında.

eğer bu insanlarda birinin geleceği inancı varsa ve bu belli bir şekildeyse bu inancın üstüne kendini konumlandırman hem mantıklı taraftar toplaman olanaklıdır.

çünkü halk bir şeylere inanmaya zaten hazırdır.

tıpkı şu an bunu mehdi inancına benzetebilirsiniz( mehdi gelecek inancı birilerinin çıkıp ben mehdiyim dediğinde inanmaya olan oranını arttırır)

islamın ise araplarla sınırlı kalması yada araplar arasında çıkması ve diğerlerinin hiç takmaması muhammed in mesihlik gibi bir iddiasının olmaması ve yahudi olmamsıdır( buna mehdiye uyan hiçbir yanın olmaması da denebilir)

bu yüzden yahudilikten aşırı derecede etkilense de kendini belli bir dine tam olarak dayandırmamış daha geniş bir felsefe yapmıştır.

işte yahudilik arasında bu fikrin dikkate bile alınmamasının sebebi onlarda böyle bir beklentinin var olduğu ancak muhammed' in bu beklentiyi karşılamadığı üzerinedir. ( nitekim muhammed 'in mesihlik iddiası olmamıştır)

hrisityanlar ise zaten mesih isa dır der onlar da dikkate almamıştır.

hal böyle olunca tabiki araplara kendini dayandırması ve orada yaygın olması mantıklıdır.
Semavi dinleri birbirinden otekilestirme durumundan kaynakli acilan basliktir. Dinler birbilerinin ardili olarak gelmis ve bunu donemin enbiyalari vurgulamistir. Zaman icinde o baska bu baska formunu insan yapmistir.