bugün

çetin altan'ın burjuvaziyi, kent kültürünü, kültürel gelişmişliği anlatırken sıkça kullandığı kalıp.
kara murat gibi kahramanlik filmlerinde sikca karisimiza cikan, bizans askerlerinin ciddiyetsizliklerini yuzumuze vurmaya calisan goruntulerdeki hadisedir.
çetin altan ın abartısız, üç yazısından birinde bu kalıp geçer. et, şarap, kadın, kahkaha kentlileşmeyi anlatmak için gayet yerinde kullanilan imgelerdir. bir başka çetin altan klasiği için;

(bkz: enseyi karartmak)
(bkz: hancı bana et ve şarap getir)
kartal tibet'li tarkan'in vazgecilmez sahnesini olusturur,bu sofralarda oturan adamlar kotu adamlardir.tarkan boyle sofralara istirak etmez;o,kurtla birlikte yer yemegini.
kadını, et ve şarapla bir tutmak ustaya yakışmamıştır. lakin şehirli olmak konusundaki genel fikirleri alkışlanasıdır.
kulağa çok şehvetli gelen sofralardır. yemek yemenin ve şarabın bilinçaltında cinsel iştahla bir ilgisi olduğu kanıtlanmış bişey zaten..
bakinin gazellerine konu olabilecek nitelikte sofralardır. Eğlence hayatını anımsatan ve insana yaşama sevinci veren sofralardır.