Eğer iki tanrı varsa biri diğerinin sebebi olur ki bu hiç tanrısal değil. (ilk neden paradoksu)

Şöyleki efendim bir tanrının sebebi olan (kendini yaratan) başka bir tanrıya ihtiyaç duyması, hem kendisinin hem de diğerinin zorunlu varlık olması zorunluluğu açısından; (yani varlığının hiçbir nedene veya başka bir varlığa bağlı olmaması) başka bir üçüncü tanrının varlığı düşüncesine götürür ki bu bir paradoks oluşturur.

iki tanrı değil ama insan zihninin en az bir tanrısı ve bir şeytanı vardır evet ve biri hep arzu ederken diğeri hep yasaklar koyar.
(bkz: dualizm)
(bkz: diyalektik)
(bkz: zerdüştlük)
(bkz: şeytan vs allah)

en azından ibrani dinler bu ikililik üzerine kuruludur.
tanrı var mı? sorusunu akla getiren durum.