bugün

Bir şaman öğreti şöyle der.

“Doğada hiçbir şey kendisi için yaşamaz..
Nehirler kendi suyunu içemez..
Ağaçlar kendi meyvelerini yiyemez..
Güneş kendisi için ısıtmaz..
Ay kendisi için parlamaz..
Çiçekler kendileri için kokmaz.
Toprak kendisi için doğurmaz..
Rüzgar kendisi için esmez..
Bulutlar kendi yağmurlarından ıslanmaz..”
Doğanın anayasasında ilk madde şudur..
Herşey birbiri için yaşar..
Birbiri için yaşamak, doğanın kanunudur..

Beyaz adam gitmeden önce bir Afrika felsefesi vardı..
Adı Ubuntu’ydu..
Eski çağlardan süre gelen bir anlayıştı bu..
Bütünlüğü anlatırdı..
Özü iki cümleydi..
“Ben biz olduğumuz zaman Ben olurum.”
“Ben, ben olduğum için sen, sensin.”
Ben kardeşim için yaşıyorum.
Kendim ikinci plandayım.*
Bir şaman öğreti şöyle der.

“Doğada hiçbir şey kendisi için yaşamaz..
Nehirler kendi suyunu içemez..
Ağaçlar kendi meyvelerini yiyemez..
Güneş kendisi için ısıtmaz..
Ay kendisi için parlamaz..
Çiçekler kendileri için kokmaz.
Toprak kendisi için doğurmaz..
Rüzgar kendisi için esmez..
Bulutlar kendi yağmurlarından ıslanmaz..”
Doğanın anayasasında ilk madde şudur..
Herşey birbiri için yaşar..
Birbiri için yaşamak, doğanın kanunudur..

Beyaz adam gitmeden önce bir Afrika felsefesi vardı..
Adı Ubuntu’ydu..
Eski çağlardan süre gelen bir anlayıştı bu..
Bütünlüğü anlatırdı..
Özü iki cümleydi..
“Ben biz olduğumuz zaman Ben olurum.”
“Ben, ben olduğum için sen, sensin.”

EDiT; kendin olmadan hiçbirşey olmaz demek kişinin bencilliğini ortaya çıkartmaktan fazla bir işe yaramayacaktır. Zira ben merkezli düşünce sistemi ve mantığı insanoğlunu ancak ticari bir figür haline çevirmekte. Tüm duygu ve düşünceler bir ticari meta halini almakta.
doğanın çok da mistik özellikleri yoktur. insanlar bunları uydurur. canlılar, kolaylıkla yaşadıkları ortamı yok edip kendi soyunu tükettirebilir. otçulların hiç biri yıktığı ağaçları düşünmez, bastığı çimlere üzülmez. denge bir sonuçtur uzun yıllar sonucu kurulan. özellikle böyle bir amaç yoktur doğada.
birkaç tane de canlı şeylerden örnek verseymiş iyiymiş.