bugün
- anın görüntüsü14
- uludağ sözlüğe nasıl düştünüz14
- suriyeliler suriye'ye dönsün11
- 1 mayıs 2024 borussia dortmund psg maçı10
- iğrenç bir his tarif et16
- uludağ sözlüğün bitmiş olması23
- insana kendini kötü hissettiren şeyler20
- türkiye de 120000 atatürk heykeli olması11
- memesi küçük olmak15
- sözlük kızlarını kategorize eden utanmazlar18
- kocamsunun hazırladığı sürpriz15
- sözlüğün en götü güzel kızı15
- özgür özel10
- güne bir şarkı bırak13
- tilki ailesi9
- karınıza kaşarlı poğaça yapar mısınız12
- 1 mayıs9
- diyanet işleri başkanına audi 6 tahsis edilmesi11
- sözlükte ateist gibi takılan yahudiler12
- japonyada düşen insana yardım edenler12
- cumaya gidenlerin çok azalması17
- vahdettin'e hain diyenleri susturacak tarihi belge42
- ayça tilki11
- club'a gidiyor musun diyen erkek9
- mustafa sandal'ın 1 mayıs paylaşımı10
- bik bik'in balona binmesi10
- hamas bir terör örgütüdür24
- oksijensizsu13
- sabah aç karnına içilen bira13
- sel felaketinin nedeni cehapedir9
- 170 boyunda olduğum için hep reddedildim13
- düşün ki o bunu okuyor12
- sözlük erkeğinden damat olmaz30
- temizlik hastası eşle sevişme öncesi diyaloglar14
- 30 nisan 2024 bayern münih real madrid maçı26
- çabuk vazgeçen insan10
- sırtınızı bir sözlük kızına dayar mısınız8
- fatih terim'in yuhalanması16
- icardi190513
- ben bu davanın savcısıyım8
- sözlük kızından gelin olmaz23
- sürekli milletin entrylerini eleştiren tip11
- crop giyen erkek11
- vatandaşlık farkı alan otel13
- nazar değdi sözlük12
- 1 m dolara bu bebeğe sertçe tokat atar mısınız15
- kızımın kiminle yatıp kalktığıyla ilgilenmezdim14
- şehirler arası aşk yaşamak10
- true'nin porno arşivi kaç gb9
- bir sözlük yazarını kaşır mısınız8
bence bütün mevzu erkeklerin kadınlara kadınlarında erkekler haram olmalarının sebebi dinimizin kadınları erkeklerin onların kadınlık taraflarıyla ilgilenmelerini kendilerine zevk malzemesi etmelerini engellemek için. konuşmak tanışmak arkadaşlık kurmak gibi gayet insani şeyler haram değidir herhalde çünkü din mantık dini dir. mantığa sığmayan şeyler yoktur .ve eyer kadının saçından tahrik olan erkek varsa o zaman kadının bunu gizlemek istemesi çok normal birşey. piskolojik olarak baktığımızdada başkalarını vereceği tepkilerden çekindiğimiz için bazı şeylerimizi gizleriz bu da o tür birşey . buna yobazlık olarak bakan aşırı solcular ve bunu namus meselesi haline getirmiş aşırı dinciler sağcılar yada her neyse toplu olarak rehabilitasyon görmelilerdir . bunlar aşırılıktır. çözüm bulunmalıdır.
Sen hangi dine mensupsun sorusunun sorulması gereken beyanat.
evet pagan dinlerinde yok ama islam dininde var.
islam dini için söylendiyse yanlış bir önermedir. asırlarca geleneksel islamdan yara almış dinimizdeki sıkıntıları birileri gördü ve bunun düzeltilmesi (asla dönüş) adına birçok çalışma yapıldı. bunda genel olarak allah'ın indirdiği din ile gelenekselleşmiş dinin farkı anlatılarak yapılan ve zannedilen yanlışlıklar ortaya konarak doğrunun gösterilmesi anlatıldı.
ancak ne var ki herşeyde olduğu gibi insanımız dur durak bilmiyor. doğrunun yanında ufak ufak yanlışlarıda ortaya serpiştirmek suretiyle asıla dönecek din başka bir tarafa kayıyor.
-namaz salattır, salat duadır, o halde namaz kılmak yok dua etmek var- tarzı osuruktan nağmelerle gelenekselleşmiş dinimizde öze dönüş yapamayız.
-başörtüsü yoktur, baş olsaydı hımarürres olmalıydı- gibi kendini arapça dili ve edebiyatı profesörü zanneden, -tülbent- te -baş- kelimesini gösteremez size. ya da eşarp kelimesinde baş var mı? arapçada da böyle işte.
burka (veya burku): bütün yüzü örter
nikab: bütün yüzü örtmeyip iki gözden birini açarak bağlanan başörtüsüdür
lifam: her iki gözü de burun üstünden itibaren açık bırakan başörtüsüdür
lisam: burun açıkta kalacak şekilde ağız üstünden örtülen örtüdür
hımar: yüz hariç başın ve boynun tamamını örten ve "kuranda emredilen" örtüdür
nasif: hımarın daha büyüğü, anadoludaki "atkı"ya benzer başörtüsüdür
miknea: nasiften daha büyük olup bel altına kadar uzanan başörtüsüdür
cilbab: yüz hariç baştan ayağa her tarafı örten örtüdür
şimdi saç işini halledelim. ayette saç ile ilgili birşey yazmıyor, niçin saçlar tamamen kapatılmak zorunda? çünkü humur, ya da telili hımar bu iş için kullanılıyor. örneğin allah çorap giymeyi emretseydi ayağımızın tabanı ve parmaklarımız açıkta kalacak şekilde mi çorabın ön kısmını kesip dizimize kadar çorabı çekseydik emir yerine gelmiş mi olurdu? daha doğrusu bu giyilen şeyin adı çorap mı olacaktı? elbette hayır.
eğer ayetler tam olarak ayrıntılarıyla alınsaydı kadınına dokunan cenabet gezerdi. hatta bazı ayetlerde yaklaşmak bile cünüplük sebebidir.
eğer tam bir teslimiyet içinde baş örtüsünün allahın emri olduğuna inanmıyorsanız sizler böyle yapın, fakat saldırırcasına böyle bir emrin olmadığına insanları ikna etme çabasına girmeyin.
lakin başörtüsü emri varsa da yoksa da başörtü takan için değişen birşey yok; o emir yerine geliyor. takmayanlar -kendileri- için düşünsün.
ancak ne var ki herşeyde olduğu gibi insanımız dur durak bilmiyor. doğrunun yanında ufak ufak yanlışlarıda ortaya serpiştirmek suretiyle asıla dönecek din başka bir tarafa kayıyor.
-namaz salattır, salat duadır, o halde namaz kılmak yok dua etmek var- tarzı osuruktan nağmelerle gelenekselleşmiş dinimizde öze dönüş yapamayız.
-başörtüsü yoktur, baş olsaydı hımarürres olmalıydı- gibi kendini arapça dili ve edebiyatı profesörü zanneden, -tülbent- te -baş- kelimesini gösteremez size. ya da eşarp kelimesinde baş var mı? arapçada da böyle işte.
burka (veya burku): bütün yüzü örter
nikab: bütün yüzü örtmeyip iki gözden birini açarak bağlanan başörtüsüdür
lifam: her iki gözü de burun üstünden itibaren açık bırakan başörtüsüdür
lisam: burun açıkta kalacak şekilde ağız üstünden örtülen örtüdür
hımar: yüz hariç başın ve boynun tamamını örten ve "kuranda emredilen" örtüdür
nasif: hımarın daha büyüğü, anadoludaki "atkı"ya benzer başörtüsüdür
miknea: nasiften daha büyük olup bel altına kadar uzanan başörtüsüdür
cilbab: yüz hariç baştan ayağa her tarafı örten örtüdür
şimdi saç işini halledelim. ayette saç ile ilgili birşey yazmıyor, niçin saçlar tamamen kapatılmak zorunda? çünkü humur, ya da telili hımar bu iş için kullanılıyor. örneğin allah çorap giymeyi emretseydi ayağımızın tabanı ve parmaklarımız açıkta kalacak şekilde mi çorabın ön kısmını kesip dizimize kadar çorabı çekseydik emir yerine gelmiş mi olurdu? daha doğrusu bu giyilen şeyin adı çorap mı olacaktı? elbette hayır.
eğer ayetler tam olarak ayrıntılarıyla alınsaydı kadınına dokunan cenabet gezerdi. hatta bazı ayetlerde yaklaşmak bile cünüplük sebebidir.
eğer tam bir teslimiyet içinde baş örtüsünün allahın emri olduğuna inanmıyorsanız sizler böyle yapın, fakat saldırırcasına böyle bir emrin olmadığına insanları ikna etme çabasına girmeyin.
lakin başörtüsü emri varsa da yoksa da başörtü takan için değişen birşey yok; o emir yerine geliyor. takmayanlar -kendileri- için düşünsün.
pezevenkler koskoca islamı başörtüsünden ibaret sanıyor.
sonra dinciyim isteğimi çalarım ve çırparım, bir siktir git ordan tatlı su müslümanı.
kurana hatim indir önce sen, din sömürücüsü pezevenk.
http://www.uludagsozluk.com/e/21790891/
sonra dinciyim isteğimi çalarım ve çırparım, bir siktir git ordan tatlı su müslümanı.
kurana hatim indir önce sen, din sömürücüsü pezevenk.
http://www.uludagsozluk.com/e/21790891/
doğru bir cümledir bu kadar kızmaya hakaret etmeye gerek yok. onların dininde örtü olmayabilir. sonuçta islam değiller.
bunu diyen pezevenkler kuranı tam okusunlar araları ayırmadan.
kuran ı kerimde namazı 5 vakit kılın diyede bir şey yok, abdesti şöyle alın yada haccı şöyle yapın, yada zekatı 40 da 1 verinde yazmıyor, e ne olacak şimdi ne kadar mal adam var ya.
kuran ı kerim anayasa gibidir onu anlamak için peygambere efindimize onun sünnetine bakmak zorundayız. kuran ı kerim allah için namaz kıl yazar, sabah vakti,akşam,vakti, vs ama nasıl kılınır secde, kıraat ne okunur ne kadar okunur onlar yazmaz onlarıda sünnetten öğreniyoruz.
allahın için zekat verin yazar, ama kaçta kaç zekat vericez peygamberden öğrendik.
yada hac nasıl yapılır yazmaz. şimdi kalkmış kuran ı kerimde başörtü yazmaz diyo bunları adam akıllı dövmek lazım.
kuran ı kerim anayasa gibidir onu anlamak için peygambere efindimize onun sünnetine bakmak zorundayız. kuran ı kerim allah için namaz kıl yazar, sabah vakti,akşam,vakti, vs ama nasıl kılınır secde, kıraat ne okunur ne kadar okunur onlar yazmaz onlarıda sünnetten öğreniyoruz.
allahın için zekat verin yazar, ama kaçta kaç zekat vericez peygamberden öğrendik.
yada hac nasıl yapılır yazmaz. şimdi kalkmış kuran ı kerimde başörtü yazmaz diyo bunları adam akıllı dövmek lazım.
senin dininde para var sadece kapanmak bahane ama paralar şahane.
zamanınız doldu.
zamanınız doldu.
Kuranda basortusu olmadigi icin dogru bir onerme, eger subjektif bireyler yerine kutsal kitap baz alinirsa. Zaten kuranda ortunme kavrami belirtilse idi mezhepler ve kavimler arasi giyim bu kadar fark etmezdi.
Edit: merak edenler, nur süresi 31. Ayet.
Edit: merak edenler, nur süresi 31. Ayet.
chp'li bir milletvekilinin dininde baş örtüsü yokmuş. ( http://www.haber7.com/par...r-dinimizde-basortusu-yok )
ama bizim dinimiz islamda başörtüsü/tesettür var.
https://twitter.com/Hadis...95901324891414528/photo/1
--spoiler--
Mümin kadınlara da söyle: Gözlerini (harama bakmaktan) korusunlar; namus ve iffetlerini esirgesinler. Görünen kısımları müstesna olmak üzere, zinetlerini teşhir etmesinler. Baş örtülerini, yakalarının üzerine (kadar) örtsünler.
nur suresi, ayet 31
--spoiler--
ama bizim dinimiz islamda başörtüsü/tesettür var.
https://twitter.com/Hadis...95901324891414528/photo/1
--spoiler--
Mümin kadınlara da söyle: Gözlerini (harama bakmaktan) korusunlar; namus ve iffetlerini esirgesinler. Görünen kısımları müstesna olmak üzere, zinetlerini teşhir etmesinler. Baş örtülerini, yakalarının üzerine (kadar) örtsünler.
nur suresi, ayet 31
--spoiler--
güncel Önemli Başlıklar