bugün

bir nevi bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmaktır ve hoş değildir.
ancak din bilgisi kaynaklarının objektifliğinin tartışmalı olduğu da göz önüne alındığında bir noktada doğal karşılanmalıdır..
bir enelhakkı eylemi.
(bkz: bluevelve)
felsefe bilgisine sahip olmak yeterlidir, felsefe yapabilmek de bir yeterlilik-birikim
isidir. hacı-hoca tayfası istese de felsefe yapamaz, kapasite meselesi.
her din aleyhinde konusan da felsefe yapıyor sayılmaz. felsefe dusunce uretmektir. maddi gercekleri akıl suzgecinden gecirerek yeni seyler soylemektir.
felsefe bilgisiyle din hakkinda konusmanin yeterli oldugunu ogrenmemizi saglamis basliktir. buna gore felsefe bilgisiyle matematik hakkinda da konusulabilir mesela. felsefe matematigi de kapsar zira.
Komunizm, sosyalizm gibi kavramlar hakkında en ufak bir bilgi sahibi olmadan sırf "karşıyım lan ben de ehehe" mantığı ile hareket ederek sürekli saçmalamak gibidir.
muhammedin kendi dinini ilan edip yaymaya basladıgı sıralar araplar arasında oldukca populerdi. ulan 1400 kusur sene once arap colunde yasayan ilkel insan tartısabiliyorken uzay cagında neden tartısılamıyormus. *
ahkam kesmektir. ki bu türkiyede sadece dinde değil her konuda yapıldığı için artık koymamaya başlamıştır.
aslı din bilgisi kulaktan dolma bilgilerden öteye gitmeyen kişilerin bilir bilmez saygısızca konuşmasıdır.
Bu tip kişiler işte böyle sözlük ortamlarında din bilgini kesilirler başımıza.
işleri güçleri fesatlıktır.
dini bilgi olmadan 'din' kavrami uzerine konusmak dogaldir. ama dini bilgin olmadan 'belli bir din' hakkinda konusmak sallamaktan ibarettir. yani din hakkinda konusabilirsin bilgisizce ama 'islam dini' ya da 'yahudilik' uzerine konusacaksan bilgin olmasi gerekir.
matematik bilmeden matematik uzerine konusamazsın, fizik-kimya bilmeden o konular
uzerinde ahkam kesemezsin. bunlar maddi bilimlerdir, uzerinde konusabilmek belli bir
egitim, bilgi-birikim isidir. din bir bilim degildir, kisisel-vicdani bir kanaattir.
okuma yazma bilmeyen cahil bir insanın muslumanlıgını tartısmıyorsunuz.
demiyorsunuz ki senin aklın ermez bu meselelere.

ama aklı basında bir insan dini-dinleri masaya yatırdıgı zaman dini
bilgilerinin yetersiz oldugunu iddia ediyorsunuz.
nereden tutulsa elde kalıyorsunuz, fırıldak gibisiniz. *
hayatında bir kere bile kutsal saydığı kitabı dahi okumayanların da dahil olduğu topluluğun eylemi.

''dindarım ulen'' diyenlerin zoruna giden; internetin ayda bir liraya düştüğü ve meallerin, hadislerin, menkıbelerin, hurafelerin, kısaca tüm dinin ve diğer dinlerin, insan denilen hayvanın tüm biriktirdiği bilgilerin olduğu internet denilen kumbaranın, klavye kullanabilen herhangi bir insan evladına açık olduğu ve google'ın o minik penceresinden hepimize baktığı çağımızda; ''dininize inanmıyorum ulen'' diyenlerin, bu ibişlerin dinlerini kendilerinden daha sağlam, hem de kendi kaynaklarıyla sunması. sanki dini kaynaklara ulaşmak, bu ruhban papacıkların tekelinde. zorunuza gidiyorsa cevab verin. abuk bir bakınızla olmuyor bu işler.

''ateistim ulen, hem de sen kısa pantolonla gezerken senin gittiğin yoldan sakalla cübbeyle tekbirlerle geçmeme rağmen'' diyorsa bir insan; hala ''eheh dini bilmiyor allahın kafiri'' dersen, en laytından göd olursun. zaten dinini tam anlamıyla öğrenince aynı takımda oynarız o ayrı canım kardeşim*.
(bkz: bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak)
Dini tartışmak değil cehaleti tartışmaktır asl olan.Sen kalkıp Hz. Muhammed 40 yaşında müslüman olmuştur dersen bu senin cehaletindir. Namazı Hz. Muhammed farz kılmıştır dersen bu senin cehaletindir. itiraz bunadır.
(bkz: akıl sahibi olmadan fikir sahibi olmak)
dini bilgisi olmadan din hakkında konuşmak doğal bir yaklaşımdır. kimin bilgisinin daha doğru olduğu da tartışılır bir durumdur. sen biliyorsun da ondan mı konuşuyorsun? yoksa mevzuuya cevap veremeyince farz ile sünnet arasındaki anlam farkını mı kullanıyorsun? olabilir sana göre ayet gökten inmiştir ve muhammed bir aracıdır. nebi' dir. ama onun bir aracı olmadığı aksine tamamen kendi önderlik yetenekleriyle bir halk hareketini zafere taşıdığı fikri de vardır. inanan ve inanmayana delil gerekmez ki.
kimsenin kimseye sen birsey bilmiyorsun demesini hakli kilmaz. buna eyvallah. ama bak arkadasim sen kendi inancsizliginla baskalarinin inandiklarini sorgulayip 'len salaklar ben de biliyom o dini o din yanlis' yaklasimi sergiliyorsun. halbuki sen benimle ayni bilgiye sahip olmadigin icin inanmiyorusn zaten. bilmem anlatabildim mi? tabi bilgiden tek anladiginiz ansiklopedik bilgiyse zaten tartismanizin derinligi de ortaya cikmis olur. ama bir dine inanmak ansiklopedik bilgiyle olmuyor. senin inanmamana yetiyor demek ki ansiklopedik bilgi. ama inananlarin neye ve niye inandigini anlamana yetmiyor. bu yuzden kendi inancsizligini diledigin kadar anlatabilir, aciklayabilir hatta ovebilirsin. ama inananlarin inandigi sey hakkinda ahkam kesemezsin.
cahil adam işidir. emme kimin cahil olduğuna karar vermek cahil işi değildir. salak değilse, bilir cehaletinin ortaya çıkacağını. denemez bile, haddini bilir. ama gel ulan güreşelim bakalım deyip elense çekiyorsa, güvendiği bir şeyler vardır.

imandan önce öğrenilmesi gereken ansiklopedik bilgidir. peygamberin kim olduğu, kimlerle savaştığı, neden savaştığı, kimlerin halife olduğu, dininle beraber yürüyen dünya tarihi bilinmeden iman eden türbe türbe gezip çaput bağlar, fotoşoplu veya çürümüş cesetlerin resimlerine, kabir azabı yazılarına bakıp altına s.çar.

korkmayın, cahilse zaten göt olur fasık, kafir, her neyse. ama cevab veremiyorsan sorun sendedir. dinin kuralları bile ansiklopedik bilgidir. ansiklopedik bilginiz elbette olacak, sonra rakiplerinizin, öteki''nin, çamur atılanların ansiklopedik bilgisini öğreneceksin ki ahkama hakkın olsun. ama evrimi bile okul önlerinde kiloyla dağıtılan harun aldatmacasından öğrendiğin gibi, dinini de cami önlerinde selam verene dağıtılan ilmihallerden, dedenden öğrenip imanlıyam aga dersen; bizzat kendi dinine değil atalarının dinine iman edersin ki dinin bile ayetlerle yasaklar dinine sızan ataların dinini. sırf bu ayrımı yapabilmek için bile ansiklopedik bilgiye muhtaçsın. yoksa ansiklopedik bilgiye bile düşman ''gözleri vaaar görmezleeeerrr'' biri olup çıkarsın; kafana da ukela ansiklopedisinin 3. cildini yersin.
eğer bu kötü bi şeyse o zaman siz,

budizmi eleştiremezsiniz,
hıristiyanlığı eleştiremezsiniz,
museviliği eleştiremezsiniz,
zerdüştlüğü eleştiremezsiniz,
panteizmi, paganizmi ve dünya üstünde yaşamış binlerce farklı dini inancı eleştiremezsiniz, bunların hiç birinin gerçek olmadığını iddia edemezsiniz. değil mi ki doğrudüzgün incelemediniz, fazla bi bilginiz yok. sadece inandığınız din diğerlerine yanlış demiş, tek dayanağınız o.

haa o zaman.. ateist de kendi kafasınca "bütün din mantığını" mantıksız bulup (tanrı, cennet, cehennem, ödül, ceza vs) bütün dinlerin de sahip olduğu felsefi fikir sayesinde yanlış olduklarını idddia edebilir. sizden farklı bi şey yapmıyor yani ateist - ha bi de din hakkında bilgisi yoksa cidden.

oysa dini bilgi konusunda dindarların çoğu ateistin eline su bile dökemedikleri ortada o apayrı konu zaten.
kendi inancsizliginin farkinda olanlar iman sahibi insanlarin neye ne icin inandigini anlamadiklarini verdikleri cevaplarla gayet acik ortaya koymaya devam ediyorlar. bir bucuk milyar muslumanin inanc sahibi olma sureclerini inceleyip bunlarin ilmihaller vasitasiyla musluman olduklari sonucuna varmislar anlasilan. eh iste ansiklopedik bilgiyi anlamaniz kolay da insanlari anlamaniz zor. gorunuse bakilirsa sizin icin imkansiz.
hıyarlıktır.

bu sözlüğü seviyorum. oturduğunuz yerden, kıçınızı kaldırmadan duvar tenisi oynuyorsunuz. sıfır kalori, sıfır izan, fosforsuz zfikir vs.

dünyada de ki 5 milyar inanan var. bunların 3 milyarı de ki felsefi, mistik değil, tanrılı dinler.. bu zevat imanını bilgi temelsiz cehaletine borçluysa allahıma bin şükür ateistim diyorum.
(bkz: polemik açacağı)
bir hesaba gore uc milyar kisi olduklari soylenen bilgi temelsiz iman sahiplerinden biri oldugum icin allahima sukredecektim tam ama ateistler onu da calmislar.
imanın şartlarındandır(mış).

yahu başlık ''din bilgisi'' olmadan din hakkında konuşmak ve millet neredeyse göğsüne yazacak ''din bilgim olmadan imanlıyım, mutluyum'' diye! buradan belli oluyor kimlerin dini bilgisi olmadan, buna ihtiyacı da olmadan, hatta imanının şartının bu olduğunu iddia ederek din hakkında konuştuğu.

dünyaya katolikliği protesto ederek protestanlığı kazandıran martin luther'in dediği gibi mantıkla iman bir arada bulunmaz. mantık gelirse iman bacadan çıkar(münakaşalara değil, bünyeye). lafla peynir gemisi de yürümeyeceğine göre tek çare makine-ül zaman'ın bulunup tarihteki önemli anların gözle görülmesi. bizden geçti, bari en az 3 çocuklarımız kurtulsun.

edip sharabi, cern, isviçre-fransa sınırı..