bugün
- kadir mısırlıoğlu seven mhp'li sorunsalı13
- eskorta 220 bin lira gönderen adam8
- tecavüz ettiği kızlarını müge anlı da arayan baba12
- bir erkeğe nasıl aşık oldunuz32
- siyasal islamcıların aslında kötü olmaması15
- beli açıp kot şort giymek10
- ahmet uğurlu16
- enes kanter'in cemaate 110 milyon dolar vermesi26
- ismail kartal9
- sokak kedilerine örgütlü saldırı başlayacağı gün15
- sözlüğün en güzel kızından aldığım iltifat11
- icardi19059
- jose mourinho14
- barbara palvin'in aldatılması10
- ağızdan çiş kokusu gelmesi15
- erdoğan'ın mülteci sevdası18
- magicovento cesurluğu12
- üçten fazla dövmesi olan kız12
- sağlık bakanının suriyeli rakamları12
- türbanlıların açık kızlara çok öfkeli olması14
- fener niye şampiyon olmuyor diye ağlayan çocuk8
- fenerbahçe seneye sistemi yenebilecek mi13
- galatasaray'ın en son kırmızı kart gördüğü derbi10
- amında oyalanmak istiyorum11
- kadir mısıroğlu'na bir söz bırak13
- albay kemal19
- midyenin 20 lira olmasına şaşıran gurbetçi8
- kılıçdaroğlu'nun kuracağı partiye isim önerileri10
- ateistlerin zeka seviyesi düşüktür15
- jose mourinho nun fenerbahçe ye transferi14
- dinci zekası8
- magicovento38
- cennette ergenliğe yeni giren eşleriniz olacak30
- hoşlandığı erkek tezgahtar çıkınca ağlayan kız12
- ben 76 yaşındayım beni tahrik ediyorsun15
- avrupalılar niye mülteci istemiyor sorunsalı10
- sözlük kızları sözlük erkeklerine yazıyor mudur17
- pedofiller niye uyutulmuyor sorunsalı8
- bir erkeğin bir kadına çicek alması16
- almanyada hilafet gösterisi12
- 99 098 146 tl satılan saat12
- 28 mayıs 2013 taksim gezi parkı direnişi20
- almanya türkiye emeklilik karşılaştırması11
- atatürkün mason localarını kapattırması13
- atatürk'ün kuran'ı kerim'i tercüme ettirmesi8
- d varank21
- uzun entry giren erkek9
- ayak fotosu isteyen yazarlar9
- zalbert ramstein den alt dudak almak8
- hiç aldatmayan erkekte sorun vardır9
20. yüzyılın önde gelen Sovyet bestecilerinden Dimitri Shostakovich (1906-1975) bu konçertoyu, 1955 yılında beraber Baltık Ülkeleri'ne turneye çıktığı ünlü çellist Mistislav Rostropovich için yazmıştır. Daha önce arkadaşı Rostropovich için bir de viyolonsel ve piyano için sonat besteleyen besteci, bu eseri bestelemek için uzun yıllar beklemiş ve çalışmalarına 1959 yılında başlamıştır.
Shostakovich'in diğer eserlerinde olduğu gibi bu konçertoda da Sovyet Rejimi'nin baskıcı yapısını sezmek güç değildir. Hatta eserin ana temasını oluşturan ilk dört nota, Naziler tarafından öldürülen bir grup Sovyet askerinin yürüyüşlerini konu alan 1948'deki "Genç Muhafızlar" filmi için yazdığı müziğin temasıyla ilişkilendirilir. Shostakovich'in ilk bölüm için "Şarkıcı Marş" tanımını kullanması da bu yüzdendir.
ilk kez 4 Ekim 1959'da Rostropovich tarafından Leningrad Filarmoni Orkestrası eşliğinde seslendirilen eserin bölümleri şöyledir: Allegretto, Moderato, Cadenza, Allegro con moto. *
Shostakovich'in diğer eserlerinde olduğu gibi bu konçertoda da Sovyet Rejimi'nin baskıcı yapısını sezmek güç değildir. Hatta eserin ana temasını oluşturan ilk dört nota, Naziler tarafından öldürülen bir grup Sovyet askerinin yürüyüşlerini konu alan 1948'deki "Genç Muhafızlar" filmi için yazdığı müziğin temasıyla ilişkilendirilir. Shostakovich'in ilk bölüm için "Şarkıcı Marş" tanımını kullanması da bu yüzdendir.
ilk kez 4 Ekim 1959'da Rostropovich tarafından Leningrad Filarmoni Orkestrası eşliğinde seslendirilen eserin bölümleri şöyledir: Allegretto, Moderato, Cadenza, Allegro con moto. *
konçerto, günümüzün viyolonsel virtüözü rostropoviçin adına sunulmuş ve ilk olarak onun tarafından seslendirilmiştir.
konçerto esinini rostropoviçin benzersiz müzisyenliğinden alır.
eser bölümleri, birinci ve ikinci bölümler rasında verilen ara dışında birbirine bağlı olarak çalınır. ilk bölüm solistin sunduğu, hafif karakterde, kaygısız bir tema ile açılır. konçertonun genel yapısı içinde bu bölüm, öteki bölümlerin önünde yer alan, geniş soluklu bir öndeyiş gibidir. ikinci bölümünün, tipik bir rus ezgisi olduğunu hemen amlaşılır. bölümün ortalarında, dramatik bir havaya dönüşür ve besteciye özgü anlatım içinde, çelestanın da katıldığı bir sona ulaşır. üçüncü bölüm, başlı başına bir kadanstır ve solo çalgı tarafından sunulur. bölümün ikinci kısmında, ilk bölümün teması yinelenir. aynı tema, enerjik son bölümde de ele alınır, bylece eserin dönüşümlü yapısı da vurgulanmış olur.
konçerto esinini rostropoviçin benzersiz müzisyenliğinden alır.
eser bölümleri, birinci ve ikinci bölümler rasında verilen ara dışında birbirine bağlı olarak çalınır. ilk bölüm solistin sunduğu, hafif karakterde, kaygısız bir tema ile açılır. konçertonun genel yapısı içinde bu bölüm, öteki bölümlerin önünde yer alan, geniş soluklu bir öndeyiş gibidir. ikinci bölümünün, tipik bir rus ezgisi olduğunu hemen amlaşılır. bölümün ortalarında, dramatik bir havaya dönüşür ve besteciye özgü anlatım içinde, çelestanın da katıldığı bir sona ulaşır. üçüncü bölüm, başlı başına bir kadanstır ve solo çalgı tarafından sunulur. bölümün ikinci kısmında, ilk bölümün teması yinelenir. aynı tema, enerjik son bölümde de ele alınır, bylece eserin dönüşümlü yapısı da vurgulanmış olur.
Gündemdeki Haberler
güncel Önemli Başlıklar