bugün

başından bir evlilik geçmiş, o evlilikte çocuk sahibi olmuş akabinde de ayrılmışta olabilir. mutluluğu bir daha denemeye kalkışabilir. yaşam tarzını, neler yaşandığını bilmeden orspu olarak addedilmesi yanlıştır.
(bkz: derler)
erkeğin sevgili edinirken bakire olmasına bir tarafıyla gülen bir toplumda nedense tepki çeken kadındır.
Bakir olmadığı halde sevgili edinen erkekle aynı statüde olan insandır. Bakir veya bakire olup olmamakla sevgili edinmenin bir alakası yoktur. Zira bunu yazan insanda muhtemelen içinde kalanları bu şekilde dışarı yansıtmaktadır.
bakire olmayan kadının, sevgili ediniyor söylemi.

bekaret, bakirliğin ifadesi perde, hikmetinden sual olmaz yaradanın, doğanın kadına münasip gördüğü, üzerine üretilen efsanelerin ötesinde, mutlaka işlevi olan, biyolojik tamamlayıcı örgen.

tarihsel problem denilebilir. kadınların üzüntü kaynağı olmuştur. elbette abartılmıştır, öykülenmiştir ama bekaret kemeri, bir zamanların gerçeği idi.
evlilik gecesinin kabusu. töre gazabı. pencereden sarkıtılan çarşaf mı demezsiniz, gerdek kapısı önü bekleyen kaynana, elti, görümce mi demezsiniz. romanlara filmlere konu trajediler.

hadisenin kaynağı perde. ilk olmak, mülkiyet hissi.

asırların hikayesi. zihinlerde hala yerini koruması normal. sanki genetik bilgi. üstüne üstlük üretilen akıl almaz efsaneler.

bekaret genellikle ilk ilişkide bozulan bir örgen.

bekaretin aslında kadın olmakla ilgisi yok. kadınlık, biyolojik evrenin bir durağı. çocukluk gibi. bir kızın şu veya bu sebeble bekaretinden yoksunlaşması onu kadınlaştırmaz.

kadınlık bilinç ve organizmanın gelişmişliğini ifade eder. bakir olmayan henüz çocuk diyebileceğimiz kız vardır, aynı zamanda bilinç ve biyolojik bağlamda bakir kadın vardır.

inandığı sevdiği bir arkadaşıyla, sevgilisiyle birlikte olan bir kadın, yani bekaretini artık yitirmiş kadın, bir süre sonra anlaşamayıp sevgilisinden ayrılınca hayata küsmesi mi gerekir.

yine boşanmış bir kadının yeniden ilişki yaşama şansı yok mu, olmamalı mı.

hayata şöyle veya böyle devam etmek, o hayata sahip olan insanın tasarrufundadır. elbette şımarıkça, hiç bir kıstası gözetmeyen bir anlayıştan söz etmiyorum. öte yandan, birlikte yaşama kültürü içinde eylerken, bireyin davranışlarını, yaşam biçimini kontrol etmek sadece abestir.
En çok kadınların bekareti üzerinde ahkam keserken yine en çok ağzılarının suyu kadınların cinselliğinde cahilce akan erkek söylemidir.
vücudun bakireliği bozulduğunda ruhun da bakireliğinin bozulduğu gerçeği duruyorken, hala ruhu orospu olmasın bakirelik önemli değil deriz ve bu avuntuyla bir ömür boyu yaşarız, işte ben bu kendimize uyguladığımız riyakarlıktan, bu kandırmacadan tiksiniyorum arkadaş. erkek niye savunur ki böyle bir şeyi, tabii ki bakire olmayanları sıraya dizmek için, ortamın anlayış starı olabilmek için, yani çoğunlukla böyledir, istisnalar kaideyi bozmaz sonuçta, kendi kendimizi kandırmayalım. bu kadınlara söylenebilecek tek laf, gerçekten saf aşkı yaşamak isteyen erkekleri sevgi, aşk vaadiyle kandırmamaları gerektiğidir, kendileri gibi * seks konusunda usta insanları bulup yollarına onlarla devam etmeleri gerektiğidir, bu yolun uzun ya da kısa olması da tamamen kadere, kısmete bağlıdır.
bakir olmayan erkekle eş değer.
üstüne üstlük utanmadan da kocasının bakir olmasını da isterler. ya da o derece de bir erkek olmasını. yuh artık gerçekten, bu kadar insafsızlık olmaz.