bugün
- narin güran19
- karton toplayan çocuk silik yemelidir10
- jose mourinho23
- klarnet calan sarapci koala 68
- sabah başlayan baş ağrısı9
- anın görüntüsü30
- sözlük erkeklerinin sözlük kızlarına karşı tutumu13
- bütün sözlük erkekleri alçaktır15
- 21 eylül 2024 fenerbahçe'ye verilen penaltı18
- neden sürekli kabız oluyorum18
- sudekiray16
- sari renkli seker15
- victor osimhen9
- bik bik'in mutfağına konuk olmak15
- mert hakan yandaş12
- eve çağıran erko13
- bimde çalışanda akıl var mı16
- metin arolat46
- 21 eylül 2024 fenerbahçe galatasaray maçı109
- fenerbahçe taraftarı30
- ismail kartal9
- the crying one9
- okan buruk19
- fenerbahçe nasıl kurtulur10
- sözlükte nefret ettiğiniz yazarlar ve sebepleri18
- gabriel sara'ya 19 milyon veren mallar9
- fenerbahçe9
- siber güvenlik başkanlığı10
- arkadaşlar sizce bu bana yakışır mı10
- sözlük erkeklerinin arabaları10
- seks kasedinizi yaymakla tehdit edilse naparsınız10
- herkes uyudu mu8
- aranızda medyum olan var mı12
- fb gs'yi yensin götüme rakı şişesi sokarım8
- cumartesi gecesi fenerli yazarlar kucağa oturacak8
- b'u r c u23
- ya tarkan da ölürse10
- fenerbahçe galatasaray derbi sonucu ne olur15
- amca diyen kasiyer kız8
- otobüste uyuyamamak8
- bugün bir değişiklik yapalım bilgi entrysi girelim25
- kocam ol diyen kadın9
- bel çevreniz kaç cm11
- hangi sözlük kızıyla ne yapmak isterdin22
- nickli başlık açanlar kucağa alınacak12
- sağ yan ağrıması8
- hasta olsam geçmiş olsun der misiniz9
- bursa da başı açık öğretmen istmeyen okul müdürü19
- geçmiş olsun menuet13
- arkadaşlar beni neden insta'dan takip etmiyorsunuz12
3 mayıs 1808 - francisco goya
görsel
modern sanatın başlangıcı kabul edilen bu tablo aynı zamanda, napoleon ordularının madrid'i işgalinin de resmi tarihidir. tabloda fransız askerlerinin madrid'li savaş tutsaklarını kurşuna dizmeleri konu edilir.
resmin sağ tarafında kullanılan koyu renkler, iç karartıcılığı, fransız askerlerinin geometrik duruşu ve tutsaklar ile arasındaki gerçekdışı yakın mesafe, savaşın mekanikliğini ve duygusuzluğunu anlatırken, tabloda kullanılan tek ışık olan fenerin ışığı, resmin sol tarafındaki tutsaklara yansıtılarak, yüzlerindeki korku, acı ve çaresizlik duyguları aydınlatılmak istenmiştir. yerde yatan çarmıha gerilmiş isa figürünü andıran tutsak ise adeta teslimiyetin son noktasıdır.
tablo bu haliyle döneminin savaş ve kahramanlık betimlerinden epeyce uzaktır. bu yüzden modern sanatın başlangıcı 3 mayıs 1808'dir.
görsel
modern sanatın başlangıcı kabul edilen bu tablo aynı zamanda, napoleon ordularının madrid'i işgalinin de resmi tarihidir. tabloda fransız askerlerinin madrid'li savaş tutsaklarını kurşuna dizmeleri konu edilir.
resmin sağ tarafında kullanılan koyu renkler, iç karartıcılığı, fransız askerlerinin geometrik duruşu ve tutsaklar ile arasındaki gerçekdışı yakın mesafe, savaşın mekanikliğini ve duygusuzluğunu anlatırken, tabloda kullanılan tek ışık olan fenerin ışığı, resmin sol tarafındaki tutsaklara yansıtılarak, yüzlerindeki korku, acı ve çaresizlik duyguları aydınlatılmak istenmiştir. yerde yatan çarmıha gerilmiş isa figürünü andıran tutsak ise adeta teslimiyetin son noktasıdır.
tablo bu haliyle döneminin savaş ve kahramanlık betimlerinden epeyce uzaktır. bu yüzden modern sanatın başlangıcı 3 mayıs 1808'dir.
Gündemdeki Haberler
güncel Önemli Başlıklar