bugün
- diyanet işleri başkanına audi 6 tahsis edilmesi15
- 170 boyunda olduğum için hep reddedildim8
- evli kadın kaçamak yapabilir mi9
- icardi190524
- alınan en güzel iltifat9
- artificialintelligence15
- icardi1905 silik olsun kampanyası28
- bik bik'in balona binmesi26
- kız mı erkek mi belli olmayan yazarlar8
- adanada polisin saldırganın ayağına sıkması14
- bir kadının yemek ısmarlaması12
- icardiyi tokat manyağı yapmak12
- futbolcu ismiyle nick almak9
- yol bitimindeki kuytu mekan8
- anın görüntüsü18
- kanınıza rengini verir misiniz16
- abır nerede sorunsalı8
- suriyeliler suriye'ye dönsün9
- erkeğe ne hediye alınır32
- sözlük erkeklerinin bugünkü kombinleri14
- sırtınızı bir sözlük kızına dayar mısınız17
- nickli başlık açanlar çaylak yapılacaktır8
- uzağı göremeyen insan16
- türkiyede çok abartılan arabalar15
- vatandaşlık farkı alan otel10
- millet açsa neden kafeler tıklım tıklım28
- 27 nisan 2024 fenerbahçe beşiktaş maçı24
- ideal duş alma sıklığı12
- integralin müfredettan kaldırılması15
- ak partiliyi çok fena döven chp belediye başkanı11
- 26 nisan 2024 adana demirspor galatasaray maçı48
- kültürlü entelektüel alçak gönüllü güzel kadın13
- kekeme olan biri doktor olurmu11
- arkadaşlar cumaya neden gelmediniz14
- nickini google da aratınca çıkan ilk görsel16
- seni seviyoruz insan olmaya çeyrek kala8
- bik bik moderatör olunca bana kız ayarlar mı10
- antalya'ya abartılmış şehir diyen göt11
- istanbul suriyenin başkentidir12
- nervio'nun ellerinde cenneti koklamak9
- cumaya gidenlerin çok azalması13
- pahalılıktan dolayı suriyeye dönen kadın8
- azerileri çok seviyorum ne yapmalıyım13
- genç kızlıktan teyzeliğe geçiş13
- aristoteles'in orta yolu10
benim de çok sevdiğim, sosyoloji ve hem liberal hem sosyalist ekonominin babası gördüğüm ibn haldun, mukaddime'sinin ikinci cildinde, buhari-müslim hadis alimlerinin naklettiği bilgilerden yola çıkarak şöyle anlatıyor:
"Allah elçisi, Buhari ve Müslim'in "Sahih"lerinde rivayet edilen hadisinde: "Sizin vaktiniz sizden önce geçip giden eski kavimlerin vaktine nispetle, ikindi vaktinden güneş batıncaya kadar olan bir müddet hükmündedir", diğer bir hadisinde: "Ben (bütün kavimlere) peygamber olarak gönderildim, halbuki dünyanın ömründen sonunu şu iki parmağım arası kadar yakındır" diye şahadet parmağı ile orta parmağına işaret etmiştir. Peygamber, ikindi vakti ile güneş batıncaya kadar olan vakitten, her nesnenin gölgesinin kendisine nispetle iki misli uzadığı vakti irade etmiştir ki, bu ise takriben bir günün yedide biri kadardır. Bundan başka, peygamber şehadet parmağını orta parmağına yanaştırmıştır.
Uzunluk itibariyle bu iki parmak arasındaki fark dahi yedide bir nispetindedir. Bu yolla hadiste anılan müddet, haftanın yedide birinin yarısını teşkil eder ki, bu suretle dünyanın ömrü, islamiyet'in başlangıcından itibaren 500 yıldır.
Allah elçisinin şu hadisi de bunu teyid eder, peygamber: "Bu ümmetin ömrünü bir günün yarısı kadar bir müddet uzatmaktan Allah'ı hiçbir şey alıkoyamaz". Bütün bu hadislerin delaletinden, dünyanın ömründen islamiyetten önce 5500 yıl geçmiş olduğu anlaşılmıştır. Veheb bin Münebbih'in rivayetine göre, dünyanın islamiyet'ten 5600 yıl önce yaratılmış olduğu anlaşılmaktadır. Ke'b (El-Abbar)'a göre dünyanın ömrü 6000 yıldır". (Mukaddime II-ibn Haldun, Çeviren: Zakir Kadiri Ugan, 189-190)
Evet, o "hadisleri kafamıza göre yorumlayamayız uzmanlara bırakmalıyız"cı arkadaşlar, hadisleri yorumlayacak ilme sahip olanların nasıl yorumladığını görmüşlerdir herhalde. Şimdi biz kendi zamanının kıt bilgisiyle hadisleri yorumlayıp, tüm insanları da bu yorumalara göre yaşamak zorunda bırakanlara ne diyelim? o zamanlar 6000 yıl olduğunu kabul etmek geçer görüştü de sonra mı değişti? Demek ki bilimsel bilgiler yeterli değilken, hadis yorumlayıp insanları bu yorumlara göre yaşamaya zorlamak gereksizdir. yoksa geçmiş zaman muhaddislerine güvenip 6000 yıldır mı diyeceksiniz? eğer bunu diyecekseniz sorun yok, bilimsel bilgilerin sizin yorumlarınızla çelişmesi sizi rahatsız etmiyor, bilimsel bilgiyi reddiyorsanız olabilir, tutarlısınız; ama 6000 yıl değildir, yanlış yorumlanmış derseniz eğer, o zaman hiçbir hadis yorumunun geçerliliği yoktur, nitekim birinde yanlış yapılabiliyorsa, hepsi yanlış olabilir, ve insanları yanlış bir yoruma göre yaşamayı zorlamak çok canicedir.
"Allah elçisi, Buhari ve Müslim'in "Sahih"lerinde rivayet edilen hadisinde: "Sizin vaktiniz sizden önce geçip giden eski kavimlerin vaktine nispetle, ikindi vaktinden güneş batıncaya kadar olan bir müddet hükmündedir", diğer bir hadisinde: "Ben (bütün kavimlere) peygamber olarak gönderildim, halbuki dünyanın ömründen sonunu şu iki parmağım arası kadar yakındır" diye şahadet parmağı ile orta parmağına işaret etmiştir. Peygamber, ikindi vakti ile güneş batıncaya kadar olan vakitten, her nesnenin gölgesinin kendisine nispetle iki misli uzadığı vakti irade etmiştir ki, bu ise takriben bir günün yedide biri kadardır. Bundan başka, peygamber şehadet parmağını orta parmağına yanaştırmıştır.
Uzunluk itibariyle bu iki parmak arasındaki fark dahi yedide bir nispetindedir. Bu yolla hadiste anılan müddet, haftanın yedide birinin yarısını teşkil eder ki, bu suretle dünyanın ömrü, islamiyet'in başlangıcından itibaren 500 yıldır.
Allah elçisinin şu hadisi de bunu teyid eder, peygamber: "Bu ümmetin ömrünü bir günün yarısı kadar bir müddet uzatmaktan Allah'ı hiçbir şey alıkoyamaz". Bütün bu hadislerin delaletinden, dünyanın ömründen islamiyetten önce 5500 yıl geçmiş olduğu anlaşılmıştır. Veheb bin Münebbih'in rivayetine göre, dünyanın islamiyet'ten 5600 yıl önce yaratılmış olduğu anlaşılmaktadır. Ke'b (El-Abbar)'a göre dünyanın ömrü 6000 yıldır". (Mukaddime II-ibn Haldun, Çeviren: Zakir Kadiri Ugan, 189-190)
Evet, o "hadisleri kafamıza göre yorumlayamayız uzmanlara bırakmalıyız"cı arkadaşlar, hadisleri yorumlayacak ilme sahip olanların nasıl yorumladığını görmüşlerdir herhalde. Şimdi biz kendi zamanının kıt bilgisiyle hadisleri yorumlayıp, tüm insanları da bu yorumalara göre yaşamak zorunda bırakanlara ne diyelim? o zamanlar 6000 yıl olduğunu kabul etmek geçer görüştü de sonra mı değişti? Demek ki bilimsel bilgiler yeterli değilken, hadis yorumlayıp insanları bu yorumlara göre yaşamaya zorlamak gereksizdir. yoksa geçmiş zaman muhaddislerine güvenip 6000 yıldır mı diyeceksiniz? eğer bunu diyecekseniz sorun yok, bilimsel bilgilerin sizin yorumlarınızla çelişmesi sizi rahatsız etmiyor, bilimsel bilgiyi reddiyorsanız olabilir, tutarlısınız; ama 6000 yıl değildir, yanlış yorumlanmış derseniz eğer, o zaman hiçbir hadis yorumunun geçerliliği yoktur, nitekim birinde yanlış yapılabiliyorsa, hepsi yanlış olabilir, ve insanları yanlış bir yoruma göre yaşamayı zorlamak çok canicedir.
Gündemdeki Haberler
güncel Önemli Başlıklar