bugün

müslüman bayramlarının resmi tatil olması

(bkz: türkiye bir islam ülkesidir)
(bkz: türkiye cumhuriyeti laik bir devlettir)
bu ikisinin birlikte olabileceğini içine sindiremeyen, ülke ve devlet arasındaki farkı bilmeyen bireyin dert ettiği durum. bunlar, dini bayramların tatil olmasının sebebini, laik devletin islam dinine, kendiyle tezat oluşturarak öncelik tanıması olduğunu sanırlar. halbuki, bu bayramların tatil olmasının sebebi, millet iradesinin bu günleri tatil yapmak istemesinden başka birşey değildir.dini bayram olmuş olmamış devleti ilgilendirmez. millet tatil olmasını istiyorsa tatildir, bitti. eğer millet iradesi azınlıkların bayramlarını da tatil yapmak isterse onlar da tatil olur. istememiş ki olmamış. laiklik ve demokrasi birbirlerinden ayrılamaz iki kavramdır. laiklik düşüncesinin çıkış temeli demokrasi isteğidir. halka dini tahakkümde bulunan kilise kurumuna bir başkaldırı olarak çıkmıştır. yani laiklik demek; devletin herhangi bir dini empoze etmemesi, kayırmaması, evrensel hukuk ölçülerini bırakıp dini veya dinleri anayasa kaynağı olarak belirlememesi demektir. bunun dışında halk, istediği yasayı getirebilir veya değiştirebilir. bu istediği yasa dinde varmış yokmuş kimin umurunda. bu mantığın varacağı nokta; "adam öldürmek dinde günah, anayasada da yasak, öyleyse anayasa laik değil" demeye kadar gider.