bugün

cesitleri, yahut yorumlari ve algilanislari icin
(bkz: vahidiyet), (bkz: ehadiyet)
(bkz: vahdet-i suhud), (bkz: vahdet-ul vucud)
(bkz: sudur nazariyesi), (bkz: zuhur nazariyesi)
bunlar da ileride incelemek istedigim basliklardir.
ayrica tevhid, islam dininin temel prensibidir.
Tapu Mevzuatında "Birleştirme" işlemi.

a) Tanım ve Açıklama

Birleştirme, tapu sicilinde ayrı ayrı kayıtlı birbirine bitişik birden fazla taşınmaz malın tek bir tapuya bağlanarak, tek bir parsel halini almasıdır (TST.75).

b) istenen Belgeler

1) Taşınmazın bulunduğu yere göre belediye encümeni veya il idare kurulu kararı,

2) Kadastro müdürlüğünce üst yazıya bağlanmış üç takım (kadastro görmeyen yerlerde 2 takım) birleştirme dosyası, (TKGM Gn. 1993/6 eki yönerge)

3) Tescil bildirimi ve kontrol raporu,

4) Taraf/Tarafların fotoğraflı nüfus cüzdanı, pasaport veya avukat kimliği ile vesikalık fotoğrafları, T.C. Kimlik ve vergi numarası,

5 ) işlem taraflarında temsilci sıfatıyla katılan var ise, temsile ilişkin belge.

c) Tescil istem Belgesinin Yazım Örneği

Yukarıda niteliği gösterilen taşınmaz mallardan Çukuranbar Mahallesi 26113 ada 9 numaralı parselin tamamı Emel DEMiRHAN adına, 10 numaralı parsel ise ½'şer hisselerle Hilal CAN ve Ali HAZAL adına kayıtlı iken; ibraz ettiğimiz Çankaya Kadastro Müdürlüğünün 19/12/1999 gün 2186 sayılı yazısına ek değişiklik beyannamesi ve belediye encümen kararına göre bu parsellerin tevhit edilerek, 26113 ada 15 parsel numarası altında ve 3.000 m2 arsa olarak 8/30 payının Emel DEMiRHAN , 11/30'er paylarınında Hilal CAN ve Ali HAZAL ait olacak şekilde tapuya tescilini talep ile 492 sayılı Harçlar Kanununa göre yukarıda gösterilen değerin emlak vergisi değerine yeniden değerleme oranı uygulanmak suretiyle bulunacak değerden düşük olmadığını, aksi halde aradaki farkın V.U.K. na göre cezalı olarak tahsil edileceği hususunun Tapu Sicil Müdürü tarafından tarafımıza bildirildiğini beyan ederiz.

d) Tapuya Tescil Örneği

Kadastro müdürlüğü tarafından düzenlenen tescil bildirimleri, tapu sicil müdürlüğüne gönderildikten sonra; tapu sicil müdürlüğü tarafından tescil işlemi yapılır. Birleştirilen parsellere ait kütük sayfaları kapatılır (TST.77). Bunun için "Sayfa No" sütunu sol üst köşeden sağa çapraz, "Mülkiyet" sütunundaki maliklerden sonra gelen ilk boş satır da yatay olmak üzere kırmızı mürekkepli kalemle ve çift çizgi ile çizilir. Beyanlar sütununda kapatılma nedeni yine kırmızı mürekkepli kalemle açıklanarak, işlemle ilgili tarih ve yevmiye numarası yazılır.

Örnek: işbu sayfa birleştirme nedeniyle kapatılmıştır. Tarih-Yevmiye

Bundan sonra yeni oluşan parselin tesciline geçilir. Birleştirme sonucu oluşan parsel, kadastro müdürlüğünce verilen ada ve parsel numarası altında, bulunduğu mahalle veya köye ait son kütüğün boş olan ilk sayfasına tescil edilerek, kapatılan eski sayfalar ile yeni sayfa arasında irtibat kurulur. Ayrıca eski sayfalarda bulunan terkin edilmemiş kayıtlar yeni sayfaya aktarılır (TST.66-74). Yeni parselin edinme sebebi sütununa "Birleştirme" veya "Tevhid" yazılır.

Örnek:

Emel DEMiRHAN: Süleyman kızı 8/30 Birleştirme Tarih - Yevmiye
Hilal CAN: Mustafa kızı 11/30 Birleştirme Tarih -Yevmiye
Ali HAZAL: Turgut oğlu 11/30 Birleştirme Tarih- Yevmiye

e) Tapu Senedinin Yazım Örneği

Taşınmaz mallardan Çukuranbar Mahallesi 26113 ada 9 numaralı parselin tamamı Emel DEMiRHAN adına, 10 numaralı parsel ise ½'şer hisselerle Hilal CAN ve Ali HAZAL adına kayıtlı iken; ibraz edilen Çankaya Kadastro Müdürlüğünün 19/12/1999 gün 2186 sayılı yazısına ek değişiklik beyannamesi ve belediye encümen kararına göre bu parsellerin tevhit işleminden tescil edildi.

Tapu senedinin ilgili sütununa geldi sayfaları yazılır.

f) işlemin Mali Yönü

Harçlar Kanununa ekli (4) sayılı Tarifenin 6.a pozisyonuna uyarınca, birleştirme işlemlerinde kayıtlı değerler üzerinden, ayrı ayrı Binde 9 oranında harç tahsil edilir. Birleştirme harcı birleştirilecek parsellerin işlemden önceki değerleri üzerinden ayrı ayrı hesaplanır.

Döner Sermaye işletmesince belirlenen tarifeye göre her yevmiye numarası için bir adet döner sermaye ücreti alınır.

kaynak:http://www.tkgm.gov.tr
türk dil kurumu online sözlüğüne göre, yazılışı 'tevhit' olan sözcüktür ve çeşitli anlamlara gelmektedir:

1. Allah'ın birliğine inanma, bir sayma, bir olarak bakma.
2. din b. (***) Tek tanrıcılık.
3. edebiyat Divan edebiyatında Allah'ı övmek için yazılan manzume.
4. eskimiş Birkaç şeyi bir araya getirme, birleştirme.
(bkz: vahdette kesret kesrette vahdet)*
Tevhid, alemde var olan herşeyi yoktan yaratan, onlara düzen veren, yada tanzim eden bir gücün varlığına inanmak, O'nu akıl ve düşünce yoluyla bulabilmek demektir. islami anlayışta, kainatı tanzim eden düzenleyen, planlayan, sistematize eden, adına ALLAH dediğimiz yaratıcıya inanmak birinci temel esas olarak kabul edilir.

Bu aynı zamanda genel anlamda insanın varoluşunun ilk aşamalarından itibaren mutlak anlamda çözmesi gereken temel çelişkidir. Ve bu çelişkiyi çözülmesi gereken diğer çelişkiler izler. Ancak kişi yada her insan ilk olarak bu temel çelişkisini çözmek yani kainatı yaratan bir gücün varolup olmadığı, sorununa kendi aklıyla cevap vermek zorundadır. Bu temel sorun çözümlendiğinde kişi çözümünün bu noktasından hareketle, bunu izleyen diğer sorunların çözümüne girişmelidir. Bu sorun çözümlenmeden, yada yanlış tercih yapılması durumunda, kişinin diğer tüm çözümlemeleri temelde yanlış bir zemin üzerine oturacağından kişi hayatın anlamını, insanın hedefini keşfetme konusunda açmazlara düşecektir ki, buda hayattan alacağı tadı almasına engel olacaktır.

Daha kötüsü insan varlık serüveninin diğer aşamalarında da, yani berzah, mahşer, ve ahiret aşamalarında da sıkıntılarla karşılaşacaktır... alıntıdır
(bkz: la ilahe illallah)
allah'ın(cc)bir olduğuna ve ondan başka ilah olmadığını kabullenmek tasdiklemek.
Sabahat Akkirazın kaygusuz albumunde seslendirdigi, insanı ucuran harika turkunun adıdır..Dinlemek icin ;

http://www.youtube.com./w...dEGg8&feature=related

Sozleri ;

http://www.turkudostlari.net/soz.asp?turku=823
bir ziya gökalp şiiridir:

tanrımız tek bir ilah
yok bize başka felah
ikiye tapmak günah
la ilahe illallah

yurtta bir kaç can olmaz
birden çok vicdan olmaz
ortaklı canan olmaz
la ilahe illallah

kalkar ruhlar bir yerde
olunca kıldan perde
bir göz doğar içerde
la ilahe illallah

bir göz ki yezdan olur
millet o vatan olur
örf icma kuran olur
la ilahe illallah

türkçe yazılan en güzel tevhidlerden birisidir aynı zamanda.
bir pir sultan abdal şiiridir.

Önüme Bir Çığır Geldi
Bir Ucu Var Şar içinde
Abdallar Dükkanın Açmış
Ne istersen Var içinde

Gir Dükkana Pazar Eyle
Hersin indir Hezar Eyle
Aya Güne Nazar Eyle
Ay Muhammed Nur içinde

Ay Alidir Gün Muhammed
(Ali Ali Ali Ali Ali Ali Medet)
Okunan Seksen Bin Ayet
Balıklar Deryaya Da Hasret
Çarha Döner Göl içinde

Göl içinde Çarha Döner
Susuzluktan Bağrı Yanar
Alemler Seyarana iner
Seyir Var Seyir içinde

Kudretten Verdi Balı
Bahanesi Oldu Arı
Şimdi Dinle Ah-U Zarı
Allah Allah Allah Allah
Arı inler Bal içinde

Pir Sultanım Ey Gaziler
(Ali Ali Ali Ali Ali Ali Medet)
Yürekte Yara Sızılar
Talipler Pirin Arzular
Bülbül Öter Gül içinde
hz adem den beri gelen tüm peygamberlerin anlatıp yaymaya çalıştığı islam dininin özüdür...
kula kulluktan allah a kulluğa yücelten inanç sistemi.
tevhid kelimesini içeriğine ulaştıkça, daha da bir özgür olmanla eşdeğer olandır. ilahlarından uzaklaştıkça allah a yaklaştığındır.
(bkz: islam dininin temel düşüncesi)
Bir anlamına gelir. Türkçe'ye "Tevhit" olarak çevirilmiştir. Türetilişi, vahidden gelir.
vahiyle doğrulmak;

kalu bela (tüm ruhlar yaratıldığında), rabbimizin elestü birabbiküm sorusunun cevabını verip, verilen bu sözü unutmayıp, rabbimizi idrak ettikten sonra; rehberimiz ve kılavuzumuzu önümüzde bir yol edinip ona doğru yürümek.

resullerin mücadelesidir, hem de hz adem'den hz muhammed'e kadar. allah'ın kulları üzerinde görmeyi murad ettiğidir...

şeytanın vesvese ve kandırmasına karşılık allah'u teala'nın ayetlerine ram olmaktır;

bakara suresi 35. ayet; ve dedik ki: "ey adem sen ve eşin cennette yerleş. ikiniz de ondan neresinden dilerseniz bol bol yiyin; ama şu ağaca yaklaşmayın yoksa zalimlerden olursunuz." demişti. 'şeytanın adımlarına uymayın' emri dünya durdukça varolacak ve inananların üzerine hak olan emirdir...

şeytan ona vesvese verdi ve adem'den beri halen vermekte; dedi ki: "sana sonsuzluk ağacını ve yok olmayacak bir mülkü haber vereyim mi?" * böyle küçük ve küçültücü fısıltılarla kandırdı/kandırıyor/kandırmakta... göz açıp kapatıncaya kadar gececek bir kaç dünya gözüyle göreceğimiz nefsimizi ve bizden buna karşılık sonsuz cenneti elimizden almakta. nefsimize kurbanlar veriyoruz çağrıya kulak vermeyerek iman ettikten sonra cennetten her bir parçayı sürekli şeytana kurban ediyoruz... oysa tevhid kurbanlarımızı allah için istiyor. sevdiğimiz nefsimize hoş gelen şeylerden istiyor kurbanlarımızı, gözlerimizi yumana kadar, küçük kıyametimiz kopana kadar bizi çetin bir mücadeleye çağırıyor...

kula kulluktan eğilmiş başımızı, ona ram oldukça dikleştirmemizi; onun sözü tüm sözlerin üzerinde, onun kınaması tüm kınamaların üzerinde ve onun emirleri tüm emirlerin üstünde tutmamızı istiyor tevhid.
parça parça noktaları, yekpare haline almaya çalışmak, bir arada tutmak gibi anlama da gebedir.

daha çok cuma namazlarında değindi sosyal konulardaki sohbetin ardından muhammed peygamber'in;

"var mı rüya göreniniz?", "tevhid edeyim." dediği bilinir.
"tevhid, insanı maddi olmayan erdemlerden, yücelme arzularından ve ilahi misyonundan soyutlamaz. tevhid, insanı ekonomik bir hayvan derecesine indirgemez ve onun kainatın yaratıcısı ile olan bağını koparma yoluna başvurmaz. insanın Allah ile olan ruhsal ilişkisini kesintiye uğratmaz. Tevhid, insanda değerin asaleti yerine kazanç ve çıkarın asaletini oturtmaz. Tevhid, tabiatta ebedilik arayan olgunluk estetik ve hakikat aşığı "Tanrı-benzeri" insanın hayvan gibi salt tüketim ve güç peşinde koşuşturan bir seviyeye inmesine müsaade etmez. Tevhid insana kör bir makina; hedefsiz, amaçsız, dağınık, tesadüfi ve saçma hareketler toplamı olarak bakmaz. insana irade, hedef, bilinç, bilgi, mantık ve yaratıcılık sahibi, düşünür, bilgin, kemale doğru hareket eden, güzellik ve duyarlılık sahibi bir varlık olarak bakar. Tevhid, toplumu ölü ve sahipsiz elemanlardan değil, bilakis diri, bilgili, bilinçli, ve kalp sahibi öğelerden ibaret bilir. Güzel ruh dalgaları karşısındaki sevgiyi hissettirerek kuvvetlendirir. Kainatta, hiçbir zerrenin hareketinin sonuçsuz, boşuna ve tesadüfi olmadığı gerçeğini de öğretir." **
şirk dini başlığına bakıldığında fazlaca ihtiyacımız olan ahkamdır. bunu savunanca ''vehhabii bunlar yeaaa!'' diyorlar hemen.
Önüme Bir Çığır Geldi
Bir Ucu Var Şar içinde
Abdallar Dükkanın Açmış
Ne istersen Var içinde

Gir Dükkana Pazar Eyle
Hersin indir Hezar Eyle
Aya Güne Nazar Eyle
Ay Muhammed Nur içinde

Ay Alidir Gün Muhammed
(Ali Ali Ali Ali Ali Ali Medet)
Okunan Seksen Bin Ayet
Balıklar Deryaya Da Hasret
Çarha Döner Göl içinde

Göl içinde Çarha Döner
Susuzluktan Bağrı Yanar
Alemler Seyarana iner
Seyir Var Seyir içinde

Kudretten Verdi Balı
Bahanesi Oldu Arı
Şimdi Dinle Ah-U Zarı
Allah Allah Allah Allah
Arı inler Bal içinde

Pir Sultanım Ey Gaziler
(Ali Ali Ali Ali Ali Ali Medet)
Yürekte Yara Sızılar
Talipler Pirin Arzular
Bülbül Öter Gül içinde

dinlemeyen var yada kaldı ise dinlesin ki, http://www.youtube.com/watch?v=5yOpYZU1IW8&sns=em ayırım yapan, parçalara bölünen ve aslında hiç farkı olmayan bizleri nasıl bir tevhid ile buluşturmuş görsün.

dün kadıköy'deki kalabalık AMACINDAN ŞAŞINCA iSTEDiM Ki KADIKÖY BELEDiYESiNDEN RiCA EDEYiM BANGIR BANGIR ÇALSIN DiYE.
sabahat akkiraz'ın muazzam yorumudur.

--spoiler--

ay ali'dir gün Muhammed.

--spoiler--

aleviyiz, dinsiz değil.
vahid'den gelir kökeni .

ayrıca birleme tekleme demektir .

allahın varlığının birliğine işaret eden kalıp ifadeye tevhid denir.
iş-oluş KAynaklarını ayrı görmemek.

-alıntı-
5 duyu ve duyu ile ifade edilemeyen yetiler dahil hissedilen ne varsa/yoksa hepsinin kaynağı 'bir' dir. (bu tuşlara basmak, düşünmek, okumak dahil)(havl ve kuvvet).

Müthiş bir paradoks!!! bir helezon bir döngü, zincirleme, akıl üstü, ürperten bir farkındalık...tan geçme hali...

idrak ve idraksizlik şuaları, şerareri ile; zihin-dimağ-algı zemini yorgunluktan azad olup, teslimiyet dışında yaptığı ve yapacağı birşey olmadığı ifade üstü bir hal ile 'sarılmak' 'sarmalanmak' erimek (çaya dokunan küpşeker..)...

Yüksek yoğunluklu denizin vücudu kaldırması ve nefes almayı mümkün kılması gibi bir geri dönüş var bu halden;
Yeniden bir doğuş, yeni bir bakış, bir görüş... bir lütuf...
(bkz: hamd, muhammeden resulullah,)

-insanları ve insanlığı bu yönelişten mahrum etmeye çalışan kalabalıkça bir saldırı, ifşaat... her yerde; yolda sokakta, televizyon, internet, komşu, kardeşe, ana, baba, hatta sevdiğimizden... 'o'nu bilmeden, anmadan, hatırlamadan, farkındalıksız yöneldiğimiz yer yandan/yüzden/cihetten....

-'O'na yönelmiş olmak ne büyük zırh!!...

-alıntı-

@rumeli71 ;Teşekkürler.
"tevhit" yerine "tehvid",

"müthiş" yerine "müdhiş",

"helezon" yerine "helozon"

ve hele ki "idraksizlik", "paradoks" "şerareri" gibi tanımlamalarla cümle müşriki, ateisti filan "cevab veremedi" durumuna düşüren kelimedir.

şu kelimelere bak şu kelimelere!... ne ilim ama! ırmak gibi çağıldayarak geldi ve bizleri firavun gibi boğdu. çaresiz kaldık, nutkumuz tutuldu, "cevab" veremiyoruz...
peygambere efendimiz demek tevhide aykırıdır.

yalnız allaha kul olunuz ve ona kulluk ediniz.

peygambere ise allahın elçisi olduğundan pek tabii saygı gösterilir fakat o da sizin gibi beşerdir. ilah değildir. peygamberi ilahlaştırmak şirke girer. peygamber yaşasaydı bu durumun karşısında ilk başta kendisi olurdu zaten.
(bkz: gece gece ne içiyorsunuz arkadaş)

allahın varlığına ve birliğine inanmaktır.

efendi kelimesi saygı ve sevgiden gelir efendi ile rab aynı şey değildir.
ziya gökalp şiiridir
kaya kuzucu şu şekilde seslendirmiştir

Pir Sultan'ınkini de
herhalde feryal başel en güzel seslendirmiştir
https://www.youtube.com/watch?v=OfiyTzNNg80
https://www.youtube.com/w...7vVL48Y&nohtml5=False