bugün
- gideon reid morgan jj silik yesin kampanyası12
- samet akaydın20
- yalnızlığın anlaşıldığı anlar17
- stanley termos18
- arkadaşlar sizce bu gömlek nasıl15
- hacivat karagöz neden öldürüldü8
- hayat bombokken bir şey olup daha da bombok olması8
- ağzı burnu kırılmak istenen sözlük yazarları13
- true'nin gay olması21
- kadınlar tipe bakmaz24
- arkadaşlar sınava çalışıyorum birşey diyor musunuz18
- gideon reid morgan jj20
- köşeyi dönmek için yapılacaklar11
- manyak olmaya karar verdim15
- 22 haziran 2024 türkiye-portekiz maçı84
- sözlükte erkek sanılmak10
- 4 karısı 2 kız arkadaşı olan işsiz adam9
- kedimin boğazımı sıkması9
- ülkesi abd ce işgal edilsin isteyen mal cemaatçi9
- fener'in devletten yaklaşık 2 milyar tl istemesi11
- bir hatundan istemek9
- hangi sözlük yazarının tipini merak ediyorsunuz31
- milliyetçi olmamak19
- kızıl saç vs siyah saç13
- gece yazıp gündüz yazmayan erkek31
- tacikistan'da başörtü takılması tamamen yasaklandı29
- nervio'nun kartoncu çocuğun ellerini kıskanması9
- insan olmaya ceyrek kala15
- karton toplayan çocuğun elleri17
- kıymanın kilosunun 90 tl olması12
- israil lübnan savaşı13
- erkek dediğin efendi olmalı8
- anın görüntüsü13
- bir kadının bir erkeğe arkanda ben varım demesi12
- abdülkerim bardakçı15
- larisalisa20
- iran'ın pkk'ya eğitim verdiği iddiası8
- yazarların en büyük dilekleri14
- yaşamak için geçerli sebepler19
- gecenin şarkısı9
- ilim vs bilim9
- incil çok uzun'ya okurken sıkılıyorum12
- hacda aşırı sıcaktan 500 den fazla kişinin ölmesi12
- çıkma teklifi etmek22
- kürtlerin dünya lideri olduğu gerçeği17
- sözlük yazarları nasıl eğleniyor13
- nihavend longa9
- michy batshuayi9
- ona bilmediği bir vergi önerisi yap14
- en kaliteli türk kahvesi markaları9
varlık ın yanlış gösterimi olarak varlığın meskuniyeti.
Yunan felsefesinde varlık'a ilişkin sorgulamalarda tartışmalar genelde görünen ve asıl gerçek üzerinden ilerler. Heidegger genel manada HERAKLEiTOS için bu konuya ilişkin yapsa da bana kalırsa Platon da bu eleştirinin hedefi olmalıdır. Herakleitos'un kökensel verilere daha fazla yaslandığı hâlde varlığın yanlış gösterimine sebep olsa da platon ise başka bir yönden varlık'ı ikiye ayırarak varlık'ın yanlış gösterilmesi eleştirisinin hedeflerinden olmalı.
Öncelikle Yunan felsefesinde sükun, meskun, meskûniyet kavramları önemli yer tutar. Zira varlık'ın açığa çıkması (fainesthai bakımından) sükundan sıyrılma, içinde sükuna tâbi olma vb. şekillerle olmuştur.
Metafiziğe giriş'te heidegger, yunan felsefesindeki bu unutulmuşluk, yanlış gösterilme için meskuniyet eleştirisi yapmıştır.
Başlığa ilişkin kısa bilgiden sonra yunan felsefesinde varlık'ın iki şekilde (ikili anlamda) meskuniyet gösterdiğini belirtir heidegger.
Şöyle ki;
1. "Sükun dan sıyrılarak çıkan" şey olarak "kendi içinde sükun etme," (heidegger tabiri ile)
Bu φύσις (fizik) kavramından başka bir şey olamaz. Zira hareketsizlikten (kaba tabirle sükun) açığa çıkma fizik'tir. Antik yunancada φύ-σις'teki φύ-φα/fu-fa ışığa getirme, açığa çıkarma gibi anlamlara gelir. Dolayısıyla sükundan çıkan hareketli olur, sıyrılarak çıkan fiziki görünür.
2. Bir de değişmez olan, yani "sükunla daimi", kalıyor olarak duraksama (heidegger tabiriyle)
Bu ise açık bir biçimde varlık'ın değişmezliğine ve varolanın değişmez şeyine yani ούσια/ousia'dan başka bir şey değildir. Sükunla daimi olmak, yani kalmak olarak varlık'ın duraksaması ούσια, yani "töz"üne işaret eder.
Burada başka bir söylemek gerek: "içe aşkın dışa açık varoluş(mak)" bu hiç-olma kavramıyla ilişkilidir. Bunun açıklanması ile birlikte varlık'ın unutulmuşluğuna bir başka örnek ve derinlerde bir sebep göstermiş oluruz.
Yunan felsefesinde varlık'a ilişkin sorgulamalarda tartışmalar genelde görünen ve asıl gerçek üzerinden ilerler. Heidegger genel manada HERAKLEiTOS için bu konuya ilişkin yapsa da bana kalırsa Platon da bu eleştirinin hedefi olmalıdır. Herakleitos'un kökensel verilere daha fazla yaslandığı hâlde varlığın yanlış gösterimine sebep olsa da platon ise başka bir yönden varlık'ı ikiye ayırarak varlık'ın yanlış gösterilmesi eleştirisinin hedeflerinden olmalı.
Öncelikle Yunan felsefesinde sükun, meskun, meskûniyet kavramları önemli yer tutar. Zira varlık'ın açığa çıkması (fainesthai bakımından) sükundan sıyrılma, içinde sükuna tâbi olma vb. şekillerle olmuştur.
Metafiziğe giriş'te heidegger, yunan felsefesindeki bu unutulmuşluk, yanlış gösterilme için meskuniyet eleştirisi yapmıştır.
Başlığa ilişkin kısa bilgiden sonra yunan felsefesinde varlık'ın iki şekilde (ikili anlamda) meskuniyet gösterdiğini belirtir heidegger.
Şöyle ki;
1. "Sükun dan sıyrılarak çıkan" şey olarak "kendi içinde sükun etme," (heidegger tabiri ile)
Bu φύσις (fizik) kavramından başka bir şey olamaz. Zira hareketsizlikten (kaba tabirle sükun) açığa çıkma fizik'tir. Antik yunancada φύ-σις'teki φύ-φα/fu-fa ışığa getirme, açığa çıkarma gibi anlamlara gelir. Dolayısıyla sükundan çıkan hareketli olur, sıyrılarak çıkan fiziki görünür.
2. Bir de değişmez olan, yani "sükunla daimi", kalıyor olarak duraksama (heidegger tabiriyle)
Bu ise açık bir biçimde varlık'ın değişmezliğine ve varolanın değişmez şeyine yani ούσια/ousia'dan başka bir şey değildir. Sükunla daimi olmak, yani kalmak olarak varlık'ın duraksaması ούσια, yani "töz"üne işaret eder.
Burada başka bir söylemek gerek: "içe aşkın dışa açık varoluş(mak)" bu hiç-olma kavramıyla ilişkilidir. Bunun açıklanması ile birlikte varlık'ın unutulmuşluğuna bir başka örnek ve derinlerde bir sebep göstermiş oluruz.