bugün
- maaşallah demeyen yazarın çükünde çıban çıksın16
- 25 eylül 2024 galatasaray paok maçı34
- 25 eylül 2024 ali koç istifa mitingi23
- havaların soğuması17
- sevdiğiniz kızın babası 1 milyon tl teklif etse18
- sevişmek için gidilen en uzun mesafe10
- sözlüğe gözünü atan yazarın asıl amacı16
- anın görüntüsü20
- sözlük yazarlarinin kendi fotograflari30
- b'u r c u13
- yazarların ihtiyacı olan şey29
- kızlar nasıl erkeklere yürürler13
- küresel ıkınma9
- sözlüğün en güzel avradı17
- kıskanan erkeğin kendisine güveni yoktur yalanı16
- nervio'nun gözleri24
- b'u r c'u kıskançlığı10
- nervio güzelliği13
- kuresel güzelliği9
- 24 eylül 2024 büyük sözlük erkekleri mitingi17
- nervio17
- beybi leydi'nin daş gibin garı olması14
- sözlük yazarlarının favori içecekleri13
- hz nuh kürt tür17
- mesaj atan eski sevgili10
- grip aşısı olan yazarlar11
- çocuk doğurup boşanan kadınlar17
- bana bir şarkı önerin8
- takip ettiğiniz kadının size mesaj atması11
- true'nun eskiden bilgi içerikli entryler girmesi10
- sıçtığı bokta boğuluıp çin'i eleştiren mallar10
- tayt giyen baldızın size sırnaşması15
- true'nun özel dosyayla zall'ın odasından çıkması9
- yaşamak üzerine9
- ctrlx8
- faizde parası olan yazarların vade bitiş tarihleri19
- gocu20
- insan maymun arası türlerin eserleri olmaması20
- zihinde yer etmiş anonslar16
- beni yetkili yaparsanız sözlükte abaza kalmayacak18
- bir seks robotu yazılımında olmaması gerekenler13
- polisi şehit eden yunus emre geçti23
- victor osimhen9
- yaşadığın en güzel sex deneyimi12
- joseph shomolo kuschca yetkili olmalıdır13
- 14 yaşındaki öğrencisiyle ilişki yaşayan öğretmen28
- üst kattan gelen ah oh sesleri19
- yeğen sahibi olmak8
- arkadaşlar şiirim nasıl olmuş11
- hayvan büro amirliğinin aracına bindirilen it27
24 Mart'ta yayımlanan "Türkiye'de inanç ve Dindarlık Raporu", Allah inancı, dindarlık ve bu tutumların coğrafi dağılımı vb. konularda çeşitli veriler barındırıyor.
Çalışma, Türkiye inanç ve Dindarlık Araştırması (TiDA), Uluslararası islam Düşünce Enstitüsü (International Institute of Islamic Thought [IIIT]) ve Mahya Yayınları tarafından başlatılmış.
Rapor, 12 bölgede (35 il) kır ve kent nüfusunu orantısal olarak kapsayacak şekilde 18 yaş ve üzeri 1.942 kişiden rassal örneklem yöntemleri ile toplanmış veriler kullanılarak hazırlanmış.
Araştırma verilerine genel olarak bakıldığında, Türkiye genelinde dini inanç ve pratiklerin yaygınlık seviyesinin algılanan seviyeden daha yüksek olduğu söylenebilmektedir.
Raporda öne çıkan başlıklar:
Toplumun çoğunluğu inançlı (yüzde 94); inançsızlık yüzde 6 civarında.
Allah inancı olmayanların toplam nüfusa oranının yüzde 5,7 olduğu görüldü. Bunun yüzde 1,5'i ateistleri içerirken yüzde 2,5'si ise agnostiklerden oluşuyor.
Geriye kalanların (yüzde 1,7) ise deizme yakın olduğu varsayılıyır. Dolayısıyla Türkiye genelinde deizmin yaygınlık oranının yüzde 2'den daha az olduğu gözlendi.
Üniversite öğrencileri arasında ise inançsızlık oranı yüzde 13 olarak gözüküyor.
beş vakit namaz kılanların oranı yüzde 39. Bu oran 65 ve üstü yaş grubunda yüzde 68'e çıkarken, 18-24 yaş grubunda yüzde 20'ye kadar azalıyor.
Düzenli olarak namaz kılanların oranının en yüksek olduğu bölge yüzde 63 ile doğu Anadolu. Bu oran, Batı Marmara Bölgesi'ne gelindiğinde yüzde 23'e kadar düşüyor.
Toplumun dörtte üçü (yüzde 75) ramazan aylarında düzenli olarak oruç tuttuğunu belirtiyor.
Katılımcıların çoğu (yüzde 85) başörtülü kadınların da hakimlik ya da savcılık yapabileceği fikrini destekliyor.
Türkiye genelinde en yaygın kabul gören kimlik Müslüman kimliği. Bunu, milliyetçi, islamcı, Atatürkçü, dindar, laik ve Sünni kimlikleri takip ediyor.
Üniversite öğrencileri feminizme ve LGBT+ hakları savunuculuğuna da kendilerini en yakın hisseden grup.
Kendini deizme en yakın hissedenler üniversite öğrencileri, ateizme en yakın olanlar yüksek lisans ve doktora eğitimi görmüş olanlar.
Eğitim seviyesi arttıkça seküler kimliklere yakınlık artıyor.
raporun geniş özeti için (bkz: https://indyturk.com/node...ayımlandı-dindarlaştık-mı)
Çalışma, Türkiye inanç ve Dindarlık Araştırması (TiDA), Uluslararası islam Düşünce Enstitüsü (International Institute of Islamic Thought [IIIT]) ve Mahya Yayınları tarafından başlatılmış.
Rapor, 12 bölgede (35 il) kır ve kent nüfusunu orantısal olarak kapsayacak şekilde 18 yaş ve üzeri 1.942 kişiden rassal örneklem yöntemleri ile toplanmış veriler kullanılarak hazırlanmış.
Araştırma verilerine genel olarak bakıldığında, Türkiye genelinde dini inanç ve pratiklerin yaygınlık seviyesinin algılanan seviyeden daha yüksek olduğu söylenebilmektedir.
Raporda öne çıkan başlıklar:
Toplumun çoğunluğu inançlı (yüzde 94); inançsızlık yüzde 6 civarında.
Allah inancı olmayanların toplam nüfusa oranının yüzde 5,7 olduğu görüldü. Bunun yüzde 1,5'i ateistleri içerirken yüzde 2,5'si ise agnostiklerden oluşuyor.
Geriye kalanların (yüzde 1,7) ise deizme yakın olduğu varsayılıyır. Dolayısıyla Türkiye genelinde deizmin yaygınlık oranının yüzde 2'den daha az olduğu gözlendi.
Üniversite öğrencileri arasında ise inançsızlık oranı yüzde 13 olarak gözüküyor.
beş vakit namaz kılanların oranı yüzde 39. Bu oran 65 ve üstü yaş grubunda yüzde 68'e çıkarken, 18-24 yaş grubunda yüzde 20'ye kadar azalıyor.
Düzenli olarak namaz kılanların oranının en yüksek olduğu bölge yüzde 63 ile doğu Anadolu. Bu oran, Batı Marmara Bölgesi'ne gelindiğinde yüzde 23'e kadar düşüyor.
Toplumun dörtte üçü (yüzde 75) ramazan aylarında düzenli olarak oruç tuttuğunu belirtiyor.
Katılımcıların çoğu (yüzde 85) başörtülü kadınların da hakimlik ya da savcılık yapabileceği fikrini destekliyor.
Türkiye genelinde en yaygın kabul gören kimlik Müslüman kimliği. Bunu, milliyetçi, islamcı, Atatürkçü, dindar, laik ve Sünni kimlikleri takip ediyor.
Üniversite öğrencileri feminizme ve LGBT+ hakları savunuculuğuna da kendilerini en yakın hisseden grup.
Kendini deizme en yakın hissedenler üniversite öğrencileri, ateizme en yakın olanlar yüksek lisans ve doktora eğitimi görmüş olanlar.
Eğitim seviyesi arttıkça seküler kimliklere yakınlık artıyor.
raporun geniş özeti için (bkz: https://indyturk.com/node...ayımlandı-dindarlaştık-mı)
Gündemdeki Haberler
güncel Önemli Başlıklar