bugün

sünnet kuranın tefsiridir ve sünnet günümüzde bazı kitlelerce kabul edilmediği için herkes ayetleri kafasina göre büküyor sonra islamla bağdaşmayan fikir ve gruplar çıkıyor. yahudi ve hristyanlar ellerini ovusturuyorlar.
Doğrudur. ahirette muslumanlar ve müslüman olmayanlar bu şekilde ayrılacaktır.
sünnet olmasa gusul abdesti alamazsınız daha. namaz kıl desen namaz kilamazsin. hac yap desen yapamazsın bunların farzlari vacibleri yani olmazsa olmazları kuranda yazmıyor efendimizin bizzat tatbiki ile öğrendik zaten bunada sünnet denir.
aslında sünnetin çıkış yeri çok eski ama biz tek tanrıcılardan alırsak bu yahudilikte tanrı için bir damga olarak uygulanıyor, yani tanrı onlara bunu mühür gibi taşıyın diyor. oraya bakıp herhalde anlayacakmış.

hristiyanlıkta ise pavlus paganların gönlünü hoş tutmak ve onların hristiyanlığa katılımını kolaylaştırmak için sünneti gündeme getiriyor ve havarileri bile topluyor. ondan sonra sönük hal alıyor.

islam ise yahudiliği kopyaladığı için bunu alıyor.

bilimsel olarak ise sünnet nasıl olsa kangren olacağım diye eli kesmek kadar saçma ve zararlıdır.

bu ilkel dinsel saçmalık zevki de aşırı önlüyor.
ipek ve altın bu ümmetinin erkeklerinin kullanması haramdır ve bu haramlilik kuranda geçmiyor ama efendimiz bunların erkeklere haram olduğunu bizzat beyan etmiş.
millet ay a çıktı. güneş enerji sistemleri kurdu.
farklı kaynak ve besin arayışlarına kafa yoruyor.
beyninizi sikeyim.
bunu söyleyen ancak bir kafir olabilir.

tıpkı incili 3e 5e 8e, tüm ebob ve ekoklarına bölenler gibi.

neyse ki, allah kur'an'ı söz verdiği gibi korudu.
hadislerde sünnet ama bazı hadisler var ki tamamen kuranla taban tabana zıt. o yüzden sizin ölçünüz aklı kullanmak, araştırmak olsun.
sünnet olmadan gusul alın cenabetler, nereni yikiyacan bir düşün.

namaz rekatlarida kuranda yazmıyor git o zaman öğlenin farzini 100 rekat kıl. tabi bu lafları konuşanlar şirk mirk diyenlerin namaz abdest gusulle alakaları olmaz ancak nefislerinden konusurlar.
imanın şartlarını yerine getiriyorsa olur. kalanı zaten bizim işimiz değildir. kimin kaç sevap pointi var bunlar liear mi artıyor yoksa marjinal değerler mi alıyorlar bizi ilgilendirmemesi lazım.
*sünnetle ilgili: sünnet olmayan şeyi sünnet bu demek büyük saygısızlıktır bence. o yüzden hiçbir şeye bu sünnettir diyemiyorum. aklıma namaz kılarken sureleri birden türkçe okuyan imamın arkasından çekip giden yaşlı adamlar geliyor. bu hikaye bizim topraklarımızda yaşandı. fakat benzeri birçok hadise dünyanın farklı yerinde de yaşandı. birçok şey dayatılmaya çalıştı. bu hikayeden çıkartılacak ders bence peygamber zamanından kalan şeylerin olabileceğidir. çünkü her zaman uygulanan şeyden vazgeçmek bu tarz bir inanç sisteminde zor. yani sünnet denilen şey gerçekten sünnet olabilir.
*insanla ilgili: aynı sayfayı 2'şer dakika aralıkla okuyup 2 farklı şey anlayabiliyor insanlar. aradan yüzyıllar geçmiş allah'ın kitabını okuyup farklı şeyler anlayıp inanabilirler. ben ehli sünnetim diyen insanlar bile muhakkak farklı şeyler anlıyor ehli sünnetten.
sünnet olmadan hadis olmadan zekat veremezsin kuranda zekat verin diyor hadis ölçüyü söylüyor.
eşek eti yemek caiz değil kuranda yazmıyor a ama efendimiz hayberin fethinde bunu açıkladı.
- hocam marsta su bulunmuş.
+ o suyla abdest olmaz.
buhariye bırakmıyor olayı sulandırma efendimiz bizzat belirtmiş asrı saadetten günümüze kadar islam da böyleydi.
ihtiyaç ne peki bunun ölçüsü ne fazlası ne bunların açıklaması hadislerde belli. hadis olmazsa din olmaz.
hz. ali efendimiz 12.000 harici ile savaştı ne için ayetleri büküp sapıttıklari için.
kardeş 1/40 göre zekat vermiyonda 39/40 göre mi vercen allah senin ne mal olduğunu bildiği için acımış.
nereni yıkıyacan elini mi ayağını mi kolunumu yüzünumu burnunumu saçınımi gusul edin diyor o kadar nerde ölçü, ölçü kuran sünnet icma kıyas dır bunlar olmazsa cenabet gezersin.
yanacak olanlar laf ebeligi yapıp islamı yaşamayanlar olacak.

kardeş zekat veriyonmu 39/40 göre soyle.
namaz abdest ile gusul arasindaki fark nasil hasil oluyor gene sünnet gene sünnet.
kuranın ayetleri değişmez ama insanlar tarafindan yorumlanması değişir bu yüzden kuran kendisine inen efendimizden kimse daha iyi kurani bilemeyeceği için efendimizin açıklamalari ve bu ayetlerle ilgili tatbikatı esastır.

herkes ayetleri farkli yorumladığı için islam alemi param parça ancak bakışımız hadis yani peygamber olursa ancak doğruyu buluruz efendimizi sadece haşa bir postacı gibi görmeyelim kuran ona indi ve o kurani bize o açıkladı namaz abdest gusul teyyemmum zekat hac ahiret kabir hepsini bize ayrıntılarıyla. efendimiz açıkladı bu aciklamalar baz alinmazsa herkes kafasina göre takılır cehenneme odun olur.
olum abdestin nasıl alınacağı kur'an'da yazıyor.

sapık mısınız nesiniz, 50. defa giriyorum bu entry'i.

allah elinizi yıkayın diyor siz kalkıp bileğe kadar mı kafama kadar mı diye soruyorsunuz. dalga mı geçiyorsunuz yoksa bilinçli fitneci misiniz nesiniz çözemiyorum.

sonra da vay efendim peygamber anlattı işte hadis işte sünnet, bilek ve parmak araları iyice, tırnakların 3'te 2si... burun deliklerinden parmağı sokup göze değinceye kadar....

yukarıda arkadaş yazmış, gusül cinsel birliktelikten sonra alınıyor. allah temizlenin diyor. ne anlıyorsun seks yaptıktan sonra yüzünü yıkamayı mı? olum manyak mısınız siz?

yok valla bilerek yapıyor bunlar, bu kadar olmaz. defalarca anlatıldı, bazı insanlar tv'ye çıktı, kitap yazan var, biz burda anlatıyoruz bu adamlar anlamıyor. bilerek yapıyorlar, başka bi mantıklı açıklaması yok.
Muhammedden 200 yıl sonra yazılan hadis kitaplarına inanmaktansa isadan 40 yıl sonra yazılan incile inanmak daha mantıklıdır.
kim allah c.c.'ne şeksiz şüphesiz iman ediyorsa onun bizlere rehber olarak gönderdiği kur'an-ı kerim'e iman ediyorsa ve yine onun gönderdiği rasule iman ediyorsa o zaman hiç eğip bükmesin. bu dini bize hayatı ile bu dinin uygulamasını gösteren rasulallah s.a.v.'e uysun.