bugün
- metin arolat12
- 21 eylül 2024 fenerbahçe galatasaray maçı69
- bimde çalışanda akıl var mı13
- anın görüntüsü22
- hangi sözlük kızıyla ne yapmak isterdin22
- narin güran14
- nickli başlık açanlar kucağa alınacak12
- siber güvenlik başkanlığı9
- bel çevreniz kaç cm9
- neden sürekli kabız oluyorum11
- sudekiray12
- bugün bir değişiklik yapalım bilgi entrysi girelim22
- sağ yan ağrıması8
- menuet13
- hasta olsam geçmiş olsun der misiniz9
- bursa da başı açık öğretmen istmeyen okul müdürü19
- geçmiş olsun menuet13
- arkadaşlar beni neden insta'dan takip etmiyorsunuz12
- arkadaşlar cumaya neden gelmediniz11
- notaların cinsel ilişkiye girmesi10
- derbi sonrası mourinho'nun istifaya davet edilmesi11
- zafer partisi16
- uludağ sözlük discord grubu12
- sözlükte nefret ettiğiniz yazarlar ve sebepleri9
- sahilde eğlenen suriyeli genç erkek kardeşlerimiz14
- sözlükte tek destekçimin true olması8
- kuresel ikinma'nın ne biçim yetkili olması11
- çekrekliğe bi vursak yüzde 75i boşa gider10
- türk sevmeyip afgan ve suriyeli seven yazarlar17
- fenerbahçe galatasaray derbi sonucu ne olur15
- bana aşık yazarlar15
- kuresel ikinma'ya yetkili diyen zavallılar10
- gocu silik yesin kampanyası15
- doritoslu çiğ köfte16
- menuet'in çok gergin ve sinirli olması9
- ey müslümanlar inananlar haydi cumaya allah yoluna9
- gocu isimli küfürbazın çaylak olması10
- eve çağıran erko21
- umut halil icardi9
- türkiyede neden herşey pahalı8
- bir kadın sizi takip etmeden storynize bakıyorsa12
- cennetteki köşklerin 70000 odası olması11
- clara heidi'nin halası mı teyzesi miydi9
- ilk buluşmada erkekten istenecek belgeler9
- sözlük erkeklerinin mesleği ve maaşı23
- evlenmelik sözlük erkekleri18
- çok güzel ama aptal hatun25
- hiç fuhuş yaptınız mı15
- idrarda sürekli köpüklere rastlamak14
- gelen sığınmacılara karşı çıkmayan islamcılar20
estetik sanatın kaynaklık ettiği güzelliği hissetmeyi konu alır. estetik kelimesi yunanca aisthesis(duygu,duyum) aisthanesthai(duymak, algılamak) aisthanomai(algılıyorum) gibi kelimelerden gelmektedir. birlikte aisthetike(duyunun algılanması) olarak doğmuştur.
estetik kelimesini bugünkü anlamıyla ilk kullanan kişi 1750 yılında yayınladığı aesthetica kitabıyla, "duyulardan gelen bilginin bilimi" hakkında incelemeler yapan baumgartendir.
estetiği tanımlamak için güzelliğe ilişkin ya da onunla uğraşan ya da özellikle doğada ve sanatta güzel olanın temellerini ve yasalarını kapsayan bilgi gibi cümleleri kullanılsa da; insan aklının, kendisine bütün tapınakları, katedralleri, sarayları, heykelleri, resimleri, ezgileri, senfonileri ve bütün şiirleri yaratma olanağı veren kendi eylemi üzerinde durum düşünmesi olduğu yönünde bir tanım daha açıklayıcıdır.
bazin'e göre fotoğrafın estetik kalitesi gerçekliğin çıplak gücünü göstermektedir. bunlar dünyanın nesnel görünümleridir. bir kaldırımın nemliliği, bir çocuğun yüzündeki ifade hep dış dünyadan olduğu gibi alınmış oluşumlardır. bu güç sayesinde fotoğraf doğanın taklit edilmesinden daha fazla özellikleri içinde barındırabilir.
fotoğraf ve devamında sinemanın sanat dallarına katılmasıyla birlikte artık elin birebir eserle ilişkisi, sanatın üretim sürecinden kalkmış, objektifin arkasından bakan gözün önemini arttırmıştır. gözün gerçeğin yeniden yaratımıyla ilişkisi yeni bir estetik yaklaşımın, medya estetiğinin doğmasına sebep olmuştur. medya estetiği, fotoğraf, film ve video gibi medyumlar dolayımıyla gerçeğin yeniden yaratım süreci ve bu yeniden yaratımın algıyla ilişkisinden yola çıkan estetik bir yaklaşımdır. medya estetiğinin ortaya çıkışı sanat alanında farklı ufuklar açmıştır.
zettle, medya estetiğini geleneksel estetikten ayırır ve estetiğin sadece sanatın teorisi ve sanatın gerçeği arayışı olduğunu kabul etmez, sanat ile yaşamın birbirleriyle paylaşım içinde bağımlı ve en önemlisi birbirberine bağlı olduğuna inanır. zettle'a göre; estetik boyut bir yaklaşım değil, ışık ve görüntü düzenlemesi gibi medya elementleri ile bizim onlara algısal tepkilerimizi sınayan bir işleme sürecidir.
medya estetiğiyle uğraşan bir kişi estetiği gerçek hayata dönük bir şekilde etkili mesaj hazırlama aracı olarak kullanır. bu noktada karşımıza medya estetiğinin temelini oluşturan contextualistic aesthetic(yani, bağlamsal estetik) yaklaşımı çıkar. bağlamsalcı estetik yaşam ve sanat arasındaki anlamlı, yakın ve önemli ilişkiyi temel alarak yaşamdaki her anlamın varoluşunun sabit olmadığını ve her bir şeyin değişik bir başkasıyla ilişkisi sonucu yeni anlamların ortaya çıkacağını savunur. yaklaşım merkez olarak yaşamla birebir bağlı her parçayı alır. medya estetiği de algı ile birebir bağlı parçalardan oluşur ve medya estetiğinin elemanları bağlamsaldır. ışık, ses, hareket, zaman, mekan bunların hepsi bir bağlam içinde anlam kazanır ve bu bağlam genelde yaşamın içindedir.
estetik kelimesini bugünkü anlamıyla ilk kullanan kişi 1750 yılında yayınladığı aesthetica kitabıyla, "duyulardan gelen bilginin bilimi" hakkında incelemeler yapan baumgartendir.
estetiği tanımlamak için güzelliğe ilişkin ya da onunla uğraşan ya da özellikle doğada ve sanatta güzel olanın temellerini ve yasalarını kapsayan bilgi gibi cümleleri kullanılsa da; insan aklının, kendisine bütün tapınakları, katedralleri, sarayları, heykelleri, resimleri, ezgileri, senfonileri ve bütün şiirleri yaratma olanağı veren kendi eylemi üzerinde durum düşünmesi olduğu yönünde bir tanım daha açıklayıcıdır.
bazin'e göre fotoğrafın estetik kalitesi gerçekliğin çıplak gücünü göstermektedir. bunlar dünyanın nesnel görünümleridir. bir kaldırımın nemliliği, bir çocuğun yüzündeki ifade hep dış dünyadan olduğu gibi alınmış oluşumlardır. bu güç sayesinde fotoğraf doğanın taklit edilmesinden daha fazla özellikleri içinde barındırabilir.
fotoğraf ve devamında sinemanın sanat dallarına katılmasıyla birlikte artık elin birebir eserle ilişkisi, sanatın üretim sürecinden kalkmış, objektifin arkasından bakan gözün önemini arttırmıştır. gözün gerçeğin yeniden yaratımıyla ilişkisi yeni bir estetik yaklaşımın, medya estetiğinin doğmasına sebep olmuştur. medya estetiği, fotoğraf, film ve video gibi medyumlar dolayımıyla gerçeğin yeniden yaratım süreci ve bu yeniden yaratımın algıyla ilişkisinden yola çıkan estetik bir yaklaşımdır. medya estetiğinin ortaya çıkışı sanat alanında farklı ufuklar açmıştır.
zettle, medya estetiğini geleneksel estetikten ayırır ve estetiğin sadece sanatın teorisi ve sanatın gerçeği arayışı olduğunu kabul etmez, sanat ile yaşamın birbirleriyle paylaşım içinde bağımlı ve en önemlisi birbirberine bağlı olduğuna inanır. zettle'a göre; estetik boyut bir yaklaşım değil, ışık ve görüntü düzenlemesi gibi medya elementleri ile bizim onlara algısal tepkilerimizi sınayan bir işleme sürecidir.
medya estetiğiyle uğraşan bir kişi estetiği gerçek hayata dönük bir şekilde etkili mesaj hazırlama aracı olarak kullanır. bu noktada karşımıza medya estetiğinin temelini oluşturan contextualistic aesthetic(yani, bağlamsal estetik) yaklaşımı çıkar. bağlamsalcı estetik yaşam ve sanat arasındaki anlamlı, yakın ve önemli ilişkiyi temel alarak yaşamdaki her anlamın varoluşunun sabit olmadığını ve her bir şeyin değişik bir başkasıyla ilişkisi sonucu yeni anlamların ortaya çıkacağını savunur. yaklaşım merkez olarak yaşamla birebir bağlı her parçayı alır. medya estetiği de algı ile birebir bağlı parçalardan oluşur ve medya estetiğinin elemanları bağlamsaldır. ışık, ses, hareket, zaman, mekan bunların hepsi bir bağlam içinde anlam kazanır ve bu bağlam genelde yaşamın içindedir.
güncel Önemli Başlıklar