bugün

günümüzde hala, türkçü ve osmanlı taraftarlığı ile devam eden meseledir.ben türkçüyüm elbet.
Osmanlı Devletinin sahibi aslileri, devletin kurucuları Türklerdir. Osmanlı evletinin Padişahları da 2 Murat dahil Türklükleri ile övünürdü.

Osmanlının resmi tarihçileri, tarih tezlerini Türk düşmanlığı üzerine bina ederler. Türkler için “Etrak-i bi idrak"-idraksiz Türkler –derdi.

Osmanlı resmi tarihçilerinde Türkler,“yabanî Türkmen,”“çarıklı Türk ve yankesici Türkmen taifesi” vb. gibi aşağılayıcı sıfatlarla anılmıştır.

Bir Türk evladı gelir “Tarih-i Cevdet” müellifi Ahmet Cevdet Paşa, arşiv belgelerine dayalı tarihçiliğin öncülüğünü yapar iftiralar biter.

Büyük vatan ve hürriyet şairi Namık Kemal dahil, bu dönem tarihçilerinin eserlerinde yine “Türk” yoktur.

Namık Kemal'de bile “islâm” Hıristiyan ve Yahudilerden meydana gelen Osmanlı Milleti vardır. Devletin, yeni ideolojisi: Osmanlıcılıktır.

Gerek “Ümmetçilik” gerekse “Osmanlıcılık” ideoloji ve politikaları o yüzyılımızın başında tarih mezarlığına gömülür.

Şimdi bir yandan "Ümmetçilik” diğer yandan “Osmanlıcılık” ideoloji ve politikaları yeniden ihya ediliyor. Bu sebeple Tarih tersten okutuluyor.

450 yıl boyunca yüz binlerce Türk dönme ve devşirmelerin ihanetleri ile adeta soykırıma uğramış yoksulluğa ve sefalete mahkum olmuştur.

Osmanlı bir köleler ve Kapıkulları devletidir. idarecilerin üst basamağını, köle yasalarına bağlanan devşirmeler, meydana getirir.

Osmanlı devletinin alt basamağında ise gerçekte hür ancak devşirme kölelerin binde biri kadar imkanı bulunmayan Türkler meydana getirir.

Osmanlının bakışı kendi meclislerinde yazılan Tarih gibidir Mesela Müneccimbaşı, Türkleri “cahil” olarak nitelendirir. (1001Temel eser,s.211)

Hoca Saadettin Türklere “Aşağılık türediler” der. (Tacü’t-tevaarih; Kültür Bak.Yay. C.II, s. 157-158)

Halbuki aynı dönemde Osmanlı nüfusunun ve ekonomisinin en büyük dayanağını Türkmenler oluşturuyordu.

Geniş bilgi için:
Halil inalcık Osmanlı imparatorluğunun Ekonomik ve Sosyal tarihi Cilt 1 sayfa 61-82

Enderuni Koçi Bey’in, IV. Murat’a layihasında Türkleri aşağılar. (Osman Nuri Ergin, Türk Maarif Tarihi, s. 20Cilt: 1-2, 1977 istanbul.)

Her şeyden önce, padişahın bunlara sessiz kalması Osmanlı asabiyyesinin Türklükten ne kadar uzaklaştığını ne denli tükendiğini göstermektedir.

Solakzade tarihinde
“Karamanoğlu dedikleri kaltaban yine isyan ile na-pak
Türkmenlerin sözü ile haramzadeleri serdar kıldı” diyor.

(Solakzade, c I, s.259. Akt. Dr. Tufan Gündüz,Osmanlı Tarih Yazıcılığında Türk ve Türkmen imajı,Yeni Türkiye Yay., Osmanlı, Cilt 7,Sayfa 94)

Hoca Sadeddin, Devşirmeler için:
“Şanlı beyler müslümanların ırzlarını koruyan zaferler kazanmışlar, padişahın gölgesindeki askerler”
diyordu.

Hoca Sadettin Türkmenler için:
“Kara elbiseleri ile karanlık geceler gibi Osmanlı askerlerine saldırmak için inlerinden çıktılar”
diyordu.

Osmanlı tarihçileri Otlukbeli Savaşı’nın sonucu Türkmen askerlerinin 3000 kadarının ibret için öldürüldüğü övünülerek anlatılır.

Solakzade, Dulkadirlilerle yapılan Turnadağ Savaşı’nda Dulkadirli Türkmenlere “kötü zanlı Türkmenler”, “kötü niyetli Türkmenler” der.

Neşri,

inaloğlu ayaklanmasında Türkmenler için
“bi-asıl Türkmen”, “Bidad Türkmen”
Köpekoğlu ayaklanması için ise
“bir bed-fiil harami Türkmen” der.

Hoca Saadeddin’de inaloğlu ayaklanması
“inaloğlu adındaki sırtlan yirmi bin kadar Türkmen’e baş olup birlikte inlerinden çıkmış...”der.

Çandarlı’yı idama kadar götüren asıl sebep Devşirmeler ve Türkler arasındaki kıyasıya devam eden mücadeledir.

Gaza siyasetini devşirmeler istemiştir Zaganos paşa ve Devşirmeler Yeniçerileri düzene sokarak yeniden faal bir gaza siyaseti istemektedir.

Zaganos Paşa ve devşirmelerin istediği

"ÖNCE AVRUPAYA GiDEREK ORADA GÜÇLENMEK BU GÜÇLE ANADOLUYA SALDIRARAK TÜRKLERi SiNDiRMEK KATLETMEK"tir.

Fatih Dönemi Türkmen Taktiği

istanbul’un alınmasını izleyen yıllarda Fatih in Rum halkına ve öteki Hıristiyanlara karşı uyguladığı müsamaha imtiyaz haline gelmiştir.

Tüm yabancılara tanınan bu imtiyazlar istanbul'da yönetici ve seçkin bir zümre oluşturacak Türk halkı için zor günlerin başlangıcı olacaktır.

Fatih, istanbul’daki din adamlarını vergiden bağışık tuttuktan başka yeni bir patrik atanması işine girişmiştir.

istanbul Rum halkının din ve vicdan özgürlüğü eksiksiz olarak tanınmıştır. Galata’da Latinlere tam bir özgürlük tanımıştır.

Fatih, 1456’da Gennadios ile Hıristiyanlık üzerine söyleşiler yapacaktı.

KISACASI BiZANS HALKI MAĞLUP OLMUŞ, FAKAT MAĞDUR OLMAMIŞTI.

RUMLAR, ASIL iSTANBUL’UN FETHiNDEN SONRA TOPLUMSAL VE EKONOMiK AÇIDAN GELiŞME iMKANLARINA KAVUŞMUŞLAR ZENGiNLEŞMiŞLERDiR.

H. inalcık’ın belirttiğine göre, Fatih, egemenliğini “meşrulaştırmak” amacı ile eski Roma geleneğini benimsemiş olarak davranmaktadır.

KISACASI, OSMANLI iMPARATORLUĞU iÇiNDE HIRiSTiYANLARIN EZiLEN VE SÖMÜRÜLEN BiR KESiM OLMADIĞI TÜM TARiHÇiLERiN ORTAK GÖRÜŞÜDÜR.

SEBEBi NE OLURSA OLSUN, GEREK YAVUZ VE YAVUZ’DAN ÖNCE GEREK YAVUZ’DAN SONRA, TÜRKMENLERi iTAATE ALMAK iÇiN iZLENEN YOL “KATLiAM"DIR.

ANADOLU’NUN FETHiNi, TÜRKLEŞMESiNi VE iSLÂMLAŞMASINI SAĞLAYAN ALP ERENLERiN TORUNLARINA, KOZMOPOLiT OSMANLI YÖNETiMi iHANET ETMiŞTiR.

BU MESELEDE, iSTER “ÜMMET-i iSLÂMIN SELÂMETi VE SAADETi,” iSTER “DEVLET-i AL-i OSMAN’IN GELECEĞi" DiYELiM TÜRK'E YAPILANLAR HOŞ GÖRÜLEMEZ.

TÜRKLERiN CiNAYETLERE KURBAN GiTMESiNE, MiLLET-i OSMANLI’NIN VAHDETi, “TÜRK’ÜN CiHAN HÂKiMiYETi MEFKURESiNiN iCABI” iÇiNDi DiYEMEZSiNiZ !

HIRiSTiYANLAR BAŞTACI YAPILIRKEN YÜZ BiNLERCE TÜRK'Ü ÖKSÜRDÜ AKSIRDI GiBi SUDAN SEBEPLERLE KATLEDiLMESiNi HiÇ BiR ŞEKiLDE HOŞ GÖREMEZSiNiZ!

“TÜRK KIYIMLARI iÇiN OSMANLI YÖNETiMiNi HAKLI ÇIKARMAK, ÜMMETÇiLiĞE, OSMANLICILIĞA VE TÜRKÇÜLÜĞE-TURANCILIĞA UYGUN BiR TAVIR SAYILMAZ."

FATiH OTLUKBELiNDE ONBiNLERCE TÜRKMENiN KAFASINI TEPE GiBi YIĞDIRACAK KATLiAM YAVUZ iLE ARTACAK KUYUCU MURAT PAŞALARLA ZiRVEYE ÇKACAKTI.

KUYUCU MURAT PAŞA BiR KAÇ EV BÜYÜKLÜĞÜNDE KUYULAR AÇtRARAK BU KUYULARA BiNLERCE BAZEN ON BiNi GEÇEN TÜRKMENi DOLDURARAK KATLEDECEKTi.

KUYUCU MURAT PAŞA BiR TÜRKMEN KATLiAMINDAN SONRA 6 YAŞLARINDA BiR ÇOCUĞUN KALDIĞINI ÖĞRENiR ÇOCUĞU GETiRTiR VE ÖLDÜRÜLMESiNi iSTER.

HiÇ BiR ASKER ÇOCUĞU ÖLDÜRMEYE KIYAMAZ MURAT PAŞA ATINDAN iNER ELLERiYLE BOĞARAK KÜÇÜK YAVRUYU ÖLDÜRÜR. DEVŞiRME KiNi BÖYLE BiR ŞEYDiR.

ARKADAŞLAR OSMANLICILIK MASALLARI BiR KENARDA DURSUN OSMANLI iSLAM DEVLETi iDDiASIYLA YILLARDIR YAPLAN HAMASETi BiTiREREK GERÇEKLERE DÖNELiM.

OSMANLI DEVLETiNiN YALNIZ TÜRK DEVLET GELENEĞiNE DAYANDIĞI VE KAPSAMLI MÜSLÜMANLAŞTIRMA SiYASASI iZLEDiĞi SAVLARI HAMASiDiR.

OSMANLI ADINA UYDURULAN "DEVLET-i EBED-i MÜDDET" "iLAYI KELiMETULLAH" DAVALARI REALiTE iLE TABAN TABANA ZIT TARiHTE OLMAMIŞ iDDiALARDIR.

Osmanlı Devleti, sınırları içinde bulunan Hristiyan egemenlerin güçlenmesine yardım etmiş onları devletin ve ticaretin tepelerine getirmiştir.

BAŞLANGIÇTA BiLE RUMELi’DE EKONOMiK-SiYASAL ÇIKARLARI AYNI YÖNDE OLAN EGEMEN ÇEVRELER BiRLiKTE DEVLETiN EGEMEN ÇEVRESiNi OLUŞTURULMUŞTUR.

BU DURUMU iLE, KURULAN DEVLET. BiR “GREKO SLOVO-TÜRK” DEVLETi NiTELiĞiNi KAZANMIŞTIR. OSMANLI DEVLETi KURULUŞUNDA BiLE BUDUR.

C.Chen de,

" KURULUŞ SÜRECiNDE YENEN iLE YENiLENiN KAYNAŞARAK BiR YÖNETiCi KESiM ORTAYA ÇIKARDIĞINI"
söylerken aynı gerçeğe değinmektedir.

Kaynaklar

KRITOVULOS: Tarih-i Sultan Mehmed Han-ı Sani: çev, Karolidi; yeni harflere çev. Ve Türkçeleştiren, M.GÖKMAN; Istanbul, 1967, s. 107.

SELAHITTIN TANSEL: Osmanlı Kaynaklarına Göre Fatih Sultan Mehmed’in Siyasi ve Askeri Faaliyeti; TTK,Yay., Ankara, 1953, s. 10-16.1070

YAVUZ ERCAN: Osmanlı imparatorluğu’nda Gayrimüslimlerin Ödedikleri Vergiler Bell., C. LV, Ağustos 1991, sayı 213, s. 372-373.

MEHMET FUAT KÖPRÜLÜ: Osmanlı Devletinin Kuruluşu; TTK., Yay., Ankara, 1959, s. 108. ) MEHMED NEŞRI; C.I., s.711

i.Hakkı Uzunçarşılı OSMANLI TARiHi Yılmaz Öztuna OSMANLI TARiHi LA MARTiN HAMMER NEŞRi, NAMIK KEMAL A.CEVDET PAŞA vd Osmanlı Tarihleri
Osmanlı'nın belli dönemlerden sonra türk düşmanlığı yaptığının kanıtıdır belki de, veya Türkmenlerin üvey evlat muamelesi görmesinin bir kanıtıdır. zira yavuz sultan Selim'in yaptığı türkmen katliamları olmasaydı doğudaki kürt sorunu olmayacaktı büyük ihtimalle. Türkmenleri doğuda katledip doğuyu kürt ağalarına verdiğini bilmeyenler öğrensin artık.
ziya gökalp'in de dediği gibi;
'sorma bana oymağımı boyumu,
beş bin yıldır millet gibi yaşarım...
deme bana oğuz, kayı, osmanlı,
türk'üm, bu ad her unvandan üstündür'
Türkmenler isyan edeceklerine kendi devletlerini kursalarmıs. Hiçbir devlet kendi otoritesinin üstünde bir gücü kabul etmez.