bugün

Kadın ile erkeğin, çıplak olarak çirkin yerlerini birbiriyle sürtünmesidir.

erkeğin de kadının da abdestini bozan hallerden biridir.

ibni Âbidin hazretleri bildiriyor ki:
Mübaşeret-i fahişede, ıslaklık olmasa da, mutemed olan, imam-ı a’zam ile imam-ı Ebu Yusuf’un, kavline göre abdest bozulur. imam-ı Muhammed’e göre ise, ıslaklık yoksa abdest bozulmaz. El-Haik kitabının sahibi, imam-ı Muhammed’in kavlini sahih kabul etmiştir. El-Bahr ve En-Nehir sahipleri ise, (Sahih olan, El-Hılye’nin naklettiği, imam-ı a’zam ile imam-ı Ebu Yusuf’un kavlidir) demişlerdir. (Redd-ül muhtar)

Bazı kitaplar, imam-ı Muhammed’in kavlini esas almışlarsa da, Halebi, Dürr-ül-muhtar, Mizan-ül-kübra gibi kıymetli kitaplarda, Şeyhayn’ın kavlinin müftabih olduğu, bununla amel etmek gerektiği bildirilmektedir.

(bkz: saadeti ebediyye)
(bkz: abdesti bozan haller)