bugün

bu mevleviler , sufiler , aşk aşk diye yananlar genelde iran ile afganistan sınırından gelir. yani horasandan. yani tam şiacılık ve budizm in ortasından bir yerden. mevlana en muşhurlarındandır bunların. budizmde böyle aşk sevgi muhabbeti boldur. bu işi biraz islama uyarlamışlar. bu akım 800 -850 - 900 - 1000 li yıllarda çok meşhur olmuş mürid toplamıştır. ama bizim anadoludan yetişen yunus emreler hacı bektaş veliler , bayram ı veliler , yunus emreler 1250 li - 1300 lü yıllarda yaşamıştır. eskişehir kırşehir ankara dolaylarında doğmuş büyümüşlerdir genelde. ama özüne bakarsak bence horasandan yayıldığını düşündüğüm bu akımda biraz budizmcilik vardır. ha budizmdeki aşk sevgi mevgi kötü bir şey mi? elbette hayır. öyle bir iddiamız yok.

edit : pardon diyorum. hacı bektaş velide horasandan gelmiş kırşehir e yerleşmiş. ankarada doğup büyüyen hacı bayram veliymiş. haci bayram veli hacı bektaş veliden sonra yaşamıştır. kırşehir ankara arasıda pek uzak değil sanırsam.
yunus emre'nin mevlana'ya tarihi ayar vermesine neden olmuştur. Sadece budizm değil mitolojiden de arak yapılmiştır. Yazık.
yanlış önermedir.
marksist sosyalizm antiseptik oluşumlar olabiliyor.
marksizm'de değilik akımları bile görebilirsiniz.
nasıl ki türkiye'mize baktığımız da sokaklarda yapılan çirkin görüntüleri görünce "burası mı müslüman ülke" diyorsak her akımda her mezhepte başka akımları görebiliriz.
perspektif...
güncel Önemli Başlıklar