bugün

bir hıncal uluç tespiti, aristo mantığına başvurup en çıplak en ileri gibi saçma bir çıkarımda bulunmayacağım, ama şunu söyleyeceğim, gericilik ilericilik gibi kriterlerle ortaya çıkmak ideolojinin ta kendisidir, ve sonuna kadar ideolojiye domalmaktır asıl gericilik olan.

http://www.internethaber....215&interstitial=true
deniz baykal'dan kendisine tokat gibi bir cevabın geldiği argüman: çarşaf anadolu geleneğidir
http://www.zaman.com.tr/h...e=siyasette-buyuk-uzlasma
bu ülkede anadolu giyimi folklor uzmanları tarafından 50-60 yıl önce tespit edilmiştir. her yörenin kendi giyim tarzı vardır ve çarşafla gösteri yapan hiç bir halkoyunları topluluğu göremezsiniz..çünkü yok.çarşaf kırsal kesimde osmanlının son dönemlerinde şiehirlerde ve ilçelerde ortaya çıkmıştır.çünkü daha uyduruk kumaştan daha ucuz bir malzemdir ve insnaların kolayına gelmiştir.anadoluya ait değildir.

çarşaf iran geleneğidir ve hazreti alinin öldürülmesi sonucu yas giysisidir.
anadoluya ait olsa idi bile zaten bu çağın giysisi de değildir. bunu anadolu geleneği diye sunmak hem cahillik hem ilkelliktir.bu ülkede kıyafet devrimi yapan ilk insan 2. mahmuttur.çarşafı isteyen adamlar ikinci mahmuttan bile geridir.
çarşaf bu çağın giysisi olmadığı gibi anadolu insanının yaşam tarzına da uygun değildir.çünkü bu giyimle ne inek sağabilir, ne çapa yapabilir ne de çamaşır asabilir kadın. ayrıca da yazın 45 derece sıcakta hava aldırmayan siyah bir giyimi hiç bir inanış önermez. çünkü insaflı değil.bunu savunanlar muhafazakar değil ilkel kalmış şehirlileşmeden nasibini almamış köylülerdir.çünkü giyim estetikleri o kadardır.
çarşaf arap adetidir. ilk ordan çıkmıştır. oranın iklim koşullarına karşı insanı koruyabilcek bir yapısı vardır... özümüzü kaybediyoruz deyip amerikadan avrupadan edindiğimiz huylarımızı, eşyalarımızı... eleştirirken neden arap yarımadasından gelen bu tür şeylere anadolu geleneği diyoruz anlamak güçtür.
başlıktaki cümlenin doğruluğunun, "araplar bizden ileride midir? bizden daha mı medenidirler? çarşafın türkiyenin fiziksel koşulları içinde insanın hayatını kolaylaştıran bir özelliği mi vardır?..." gibi sorularla kanıtlanması, kişilere anlatılması mümkündür.

öte yandan deniz baykal yılar önce yapması gereken bir hamleyi ancak akıl edebilmiş ama bokunu çıkarıp kara çarşaflılara kadar götürmüştür olayı. abdullah gülün cumhurbaşkanı olmasına, dışişleri bakanlığı dönemindeki başarızılığı vb benzeri birçok sebep öylece dururken eşi başörtülü olduğu için karşı çıkan bir kişinin bu davranışlarında en ufak bir samimiyet görmek mümkün değildir.
evet simgesidir. kişilerin giyimlerinde taşıdığı semboller fikirlerini verir. sonuçta çarşaf giyen birinin insan haklarına saygılı, çevreye duyarlı, bilimi kutsamış biri olmasını beklemiyorsunuz herhalde.

kendini o halde gösteren ve bunla yaşamayı göze alan birinin gerici olması neden onu rahatsız etsin ki?

zaten medeniyeti her daim seks yapıp bar disko gezmek sanan tipik şakirt.
sadece gericiliğin değil, aynı zamanda kansızlığın da simgesidir.

açın bir okuyun dede korkut destanlarını... oradaki türk kadınları, kara çarşaf içinde hamamböceği gibi dolaşanlar gibi mi?

çarşaf milli kültürümüze ve değerlerimize terstir vesselam.
(bkz: he yav he).
Beyni olduğunu zanneden ama aslında beyin sandığı şeyin kuru bir plastikten olduğunu bilmeyen yazar beyanı. Böyle malların önünü açmak lazım.
Katılmadığım önerme.Bir insanın ilerici veya gerici olması kafasında biter.Dış görünüş önemsizdir bir insanın ilerici mi gerici mi olduğunu belirlemez.Herkesin eşit olduğu ülkede saçma bir önerme.
Katıldığım önerme. Buna katılmayan varsa ilk fırsatta kara çarşaflı bir kadına sadece saatin kaç olduğunu sorsun ya da bir adres. Bakalım cevap alabilecek mi? Yoksa mal mal yüzünüze bile bakmadan adımlarını mı hızlandıracak?
Gericilikten çok ; zihniyet kirliliğinin , sapıklğın simgesidir. O kadar kapanmaya , Ninja kaplumbağa gibi aralarda dolaşmaya ne gerek var ki ?
kara beyin de gericiliğin simgesidir diyerek tepki gösterilecek beyandır.
Saçma bir beyandır.
isteyen istediğini giyer. Kişi mini etek de giyebilir kara çarşaf da. Bu onun kendi düşüncesidir. Fakat saygıdan yoksun bir güruh kara çarşafı gericiliğin simgesi olarak görüyor. insanların etek boyuna karışan yobazlardan hiçbir farkınız yok.
kara çarşafı savunan kadınlara bakınca gericiliğin simgesi değil diyemezsiniz. senin bedeninden değil hayvandan bile tahrik olan eşek yobazların ve pislik arapların icadı.
türban ve kara çarşaf sevmiyorum yoksa senle ilgili değil yani.
laik bi ülkede yaşamanın verdiği haklarını kullanıyordur.gericilik mi değil mi tartışılır ama islam dinin in bunu emretmediği gayet açıktır.
Kara çarşafı onaylıyormuyum, hayır. Ama neden giyiyorsun diye de sormam , babane. Din adına giydiğini söylüyor, ki buda yanlış din bilgisi. Kara çarşaf, Arap kültürü değil. Mezhep kaynaklı . Kara çarşafı ilk giyenler rahibeler.
Çarşaf giyenler belli bir düşünceyi takip eder. O düşünce de kadınların aşağılandığı bir düşüncedir. O yüzden de evet gericidirler. Yalnız salak olmak ile gerici olmak başka bir şeydir dikkatlerinizi çekerim. içlerinde zeki olanları da vardır.
(bkz: zeki ama çalışmıyor)

Ayrıca dine bid'at karıştırmaktadırlar. Çarşaf yahudilikte vardır. Hatta bildiğin cadıların, büyücülerin cüppelerine benziyor.