bugün

sığ bakışın göstergesi olarak ele alınırsa bir anlam ifade etmeyecek olan hadistir.

işin aslı o dönemlerdeki kavimlerin eşek, köpek gibi hayvanlar suretindeki putlara tapmasından kaynaklanmaktadır. mezopotamya uygarlıklarından gelen bir takım tapınma ve eşek, akrep, köpek, balık vesaire hayvanların bir totem olarak görülmesi gibi faktörlerden ötürü de bir puta tapma aracı durumu ortaya çıkarmaması için söylenmiş olması muhtemeldir.

kadına gelince.. namahrem bölgesi açık olması durumunda kadın namazı bozabilir. nitekim ateşin karşısında namaz kılınmamasını mecusilere benzeme durumunun ortadan kaldırılmasını da rivayet eden hadisler vardır.

söylediklerim bir bilgiye dayalı değil fikir yürütme ile varılacak sonuçlardır. kaldı ki islamda belirli ibarelerde farklı kasıtlar vardır. mecaz anlam taşınması gibi.

(bkz: dinsizlerin iftira ve çarpıtmaları)
pozisyona göre taraftar bulan yada tanımazlıktan gelinen bir başka hadisdir.
(bkz: başlık açan eşek)
cümlenin kendisine değil anlamına bakılması gereken hadistir.

namaz ihlas ve huşu ile kılınmalıdır. bu sebepten ihlası, yani kişiyi allah'a uzak hissettirecek şeyleri namaz kılarken uzaklaştırmak gerekir. takdir edersiniz ki herhangi bir varlığın namaz kılınan yerde bulunması kişiyi ibadetten alı koyacak namazda aklına farklı şeyler koyacaktır. namazda izlediği diziyi, akşami programını düşündüren şeytana mahal verecektir.

işin ilmi boyutu için ise: `http://himyata.blogspot.c...den-gecen-kadin-esek.html`
böyle uydurunca düşüyor mu beyler?

namazı köpek falan bozmaz, köpeğin rengi hiç bozmaz. ha sen kendine kabeyi değil de köpeği kıble olarak görürsen zaten hiç boşuna eğilip bükülme.