bugün

kuran-ı kerim'in bakara suresinin 223. ayetinin sağlamlaştırdığı yargı.

ister eker, ister biçerik; ya da nadasa bırakırık. önden veya arkadan sürer, karımızı toplarık.
ilgi, sevgi istediklerini de ifade etmiş olabilir. 'bakarsan bağ olur, bakmazsan dağ olur' gibi.
Tohumlar fidana şarkısının çıkış noktası olan söz.

Neyse güneş çıkmadan sulayalım bari..
bakara 223: Kadınlarınız sizin için bir tarladır. Tarlanıza nasıl dilerseniz öyle varın...

valla cinsellik takıntısı sebebiyle böyle başlık açanlar olduktan sonra, biz ateistlere yapacak iş kalmıyor. durmak yok, başlık açmaya devam...
Benim Bildiğim kadarıyla: tarla derken ne ekersen onu biçersin anlamına gelen suredir.
Yani misal tohum ekersin meyve çıkar.
Bu da öyle diyor. Sexi üretme/çoğalma amacıyla kullanın.
ilgili hadisler bilinmezse yazılış sebebi anlaşılamayan bir ayettir. değil mi? namazın nasıl kılınacağının bile açıklanmasına gerek görülmeyen bir kutsal kitapta böyle bir detayın ele alınması şaşırtıcı gelebilir cahillere...

oysa hadislere baktığımızda ayetin yazılmasının çok sağlam bir sebebi olduğunu görüyoruz: yahudilerin kadın yüzüstü yatarken yapılan ilişki sonucunda doğacak çocuğun şaşı olacağını iddia ettikleri bildirilmiş. ayet yahudileri yalanlamak için yazılmış. en güvenilir tefsirlerden taberi tefsirinde olay ve ilgili olaylar ilginç detaylar da verilerek anlatılıyor.

http://www.haznevi.net/ic....aspx?KID=5332&BID=62

tabi bazı huysuzların aklına garip sorular gelebilir. örneğin "tevrat'ta ve talmud'ta böyle bir hüküm yok. yahudiler neden böyle desinler?" diyebilirler.

el-cevab: her dinin mensupları arasında batıl inanca sahip kişiler bulunabilir. batıl inanca sahip olmaları için batıl inançlarını illa dinlerinin desteklemesi gerekmez.

yine diyebilirler ki "yahu her batıl inanca ayet mi yetişir? bu kadar uyduruk bir inancı yalanlamak için peygamberin doğrusunu söylemesi yetmez mi? hadisler bazen kuran hükümlerini nesh etmeye yetecek kadar ön plana çıktığına göre (örnek recm) bir sorun olmasa gerek?"

el-cevab: allah ne indireceğini sana mı soracak bre nabekar? elbette vardır bir hikmet-i hafiyyesi.

yine diyebilirler ki: doğrusunu anlamak için basit bir soruşturmanın (sağlam ve şaşı çocukların ailelerinden yeminli ifade alınabilir) yeteceği bu kadar uyduruk bir iddianın geçersizliğini anlatmak için ilahi yardıma ne gerek var?

el cevab: bre derdin bilim yolu açılsın mıdır? neymiş öyle deney, test, soruşturma, araştırma? o zaman dine ne kalır ey cahil!...
Bunda alegori aranmaz. Dönemin zihniyeti tamamen kadını seks metası olarak görüyorsa kitapta da öyle yazması son derece normaldir.
erkek neden tarlayı süren öküz olsun? öküz tarlaya "dilediği gibi" girmez, tarlayı "dilediği gibi" sürmez. erkeğin çiftçi, yani "mal sahibi" olması daha yakın bir benzetme değil mi? "zeka lazım" derken!...
(bkz: benzetme)
Tarla anca verim veren yer olabilir.

Bazılarını anneleri çok afedersiniz "sıcmışsa" bu bizim problemimiz değil tabi, istediğini sanabilir.

Doğruyu arayan bulur her türlü. *
islam dininin kadına bakışını özetleyen tiksinç cümle.
islam dininin teşbihattaki ustalığını özetleyen cümle.
arada bir çapa gerektiren tarla olduğu gedçeğidir.
arada bi sevgi ile sulamak gerektiren tarladır.

eğer ki o tarla sevgi ile sulanmazsa içinden bazı orçocukları çıkar ve sikimsonik başlıklar açar.

(bkz: bunu anana sorsana delikanlı)
sevgi ile sulandığını zanneden anadan peydah gayrimeşru bir bebenin pek yadırgadığı yargı.

olum anan önünde, merak ediyorsen sen sor o tarlanın tohumunun nerden geldiğini.
ham kafalıların anlamadığı ifade.

tohumlayın deyo la...