bugün
- jose mourinho24
- bekar kadın akşam yemeği10
- içlik giyer misiniz12
- sözlükte sevilmeyen erkek yazarlar9
- bütün sözlük erkekleri alçaktır18
- klarnet calan sarapci koala 68
- sözlük yazarlarının pizzaları8
- fenerbahçe nasıl kurtulur13
- karton toplayan çocuk silik yemelidir12
- narin güran19
- sabah başlayan baş ağrısı9
- anın görüntüsü30
- sözlük erkeklerinin sözlük kızlarına karşı tutumu13
- 21 eylül 2024 fenerbahçe'ye verilen penaltı18
- neden sürekli kabız oluyorum18
- sudekiray16
- sari renkli seker15
- victor osimhen9
- bik bik'in mutfağına konuk olmak15
- mert hakan yandaş12
- eve çağıran erko9
- bimde çalışanda akıl var mı16
- metin arolat46
- 21 eylül 2024 fenerbahçe galatasaray maçı107
- fenerbahçe taraftarı30
- ismail kartal9
- the crying one9
- okan buruk19
- sözlükte nefret ettiğiniz yazarlar ve sebepleri18
- gabriel sara'ya 19 milyon veren mallar9
- fenerbahçe9
- siber güvenlik başkanlığı10
- arkadaşlar sizce bu bana yakışır mı10
- sözlük erkeklerinin arabaları10
- seks kasedinizi yaymakla tehdit edilse naparsınız10
- herkes uyudu mu8
- aranızda medyum olan var mı12
- fb gs'yi yensin götüme rakı şişesi sokarım8
- cumartesi gecesi fenerli yazarlar kucağa oturacak8
- b'u r c u23
- ya tarkan da ölürse10
- fenerbahçe galatasaray derbi sonucu ne olur15
- amca diyen kasiyer kız8
- otobüste uyuyamamak8
- bugün bir değişiklik yapalım bilgi entrysi girelim25
- kocam ol diyen kadın9
- bel çevreniz kaç cm11
- hangi sözlük kızıyla ne yapmak isterdin22
- nickli başlık açanlar kucağa alınacak12
- sağ yan ağrıması8
düşünün ki kendisi 1948 yılında irticai faaliyetler sebebi ile tutuklanmıştır. o kadar da görmüş geçirmiş bir haldedir. zannımca bazı bazı bir tarafa meyyal konuşmasının, nefsi yorumlamasının sebebi de geçmişteki ızdıraplarındandır. bir tarafta çok kötüyü görünce belki de kötüye şükreder hale geldi.
lakin 'şeyh pir masalı' diye dalga geçen insanlardan en azından azıcık bilgi, belge de beklerdim. zerre tarih bilgisi olmayan, donanımdan uzak, laubalilikten öteye gidemeyen vasıfsızlar anca burada yazdıklarıyla kendi zihin mastürbasyonlarına devam ederler.
ben sizi aydınlatayım dostlar. Shakespeare efendi kıyas etmek gerekirse aynı bizim yunus Emre'ye denk düşmektedir. yani nasıl ki yunus emre hakkında bir bilgimiz yok belgemiz yok, bu zatı muhterem hakkında da aynısı geçerli. yaşadı mı yaşamadı mı, dindar mı idi dinsiz mi, okudu mu cahil miydi, mesleği ne idi, nerede yaşadı, ne zaman öldü vs mevcut bilgimiz 0. nasıl ki yunus Emre'nin de anonim kişilerin yazdıklarıyla oluştuğu büyük bir ihtimal dahilindedir, veyahut bir zatın mahlasıdır; Shakespeare de aynı. yani Shakespeare efendi'nin aynı yunus emre gibi hiç yaşamamış bir efsane olması mümkün.
burada mesele kişinin kendi tercihine bağlıdır. nasıl ki birisi yunus Emre'yi bir mahlas olarak kabul ediyorsa, diğer yaşadı ve gerçekti derken öbürü de anonim eserler ona atfedildi diyorsa aynı şekilde Shakespeare için de aynısı geçerli.
bu hususlar dışarısında şeyh olduğu nereden çıktı derseniz, kendisinin eserleri zamanın dilinden çok uzaktır. dili kullanım tarzı, yazış tarzı ve üslubu adeta bambaşka bir geleneğe, bambaşka bir algıya aittir. o üslup ve destur da islam'a dönük odluğu için kendisini sofi veyahut şeyh gibi kabul eden tarihçiler de mevcuttur.
aynı mesele yıllar önce ingiliz tarihçileri tarafından da tartışılmıştır. hala da tartışılır. ilgisi olan ingilizce arama yapabilir. zaten 100'lerce link çıkmaktadır. Shakespeare yaşadı mı yaşamadı mı, yaşadı ise sofi miydi, Müslüman mı idi diye.
yani hepsi ihtimal dahilinde, herkes kendi kararını verir. Mısıroğlu dede de kendisinin şeyh olduğuna kanaat etmiş. kendi bileceği iştir, dileyen önemser bu bakışı dileyen kale bile almaz. kendisi doğrudur, kesindir vs de demiyorum elbette. herkesin kendi bakışı. sadece buradaki 3-5 kendini komik sanan lakin aslında zırcahil olan şahıslara bir cevap vermek gerekti. haydi gençler şimdi mastürbasyona devam
lakin 'şeyh pir masalı' diye dalga geçen insanlardan en azından azıcık bilgi, belge de beklerdim. zerre tarih bilgisi olmayan, donanımdan uzak, laubalilikten öteye gidemeyen vasıfsızlar anca burada yazdıklarıyla kendi zihin mastürbasyonlarına devam ederler.
ben sizi aydınlatayım dostlar. Shakespeare efendi kıyas etmek gerekirse aynı bizim yunus Emre'ye denk düşmektedir. yani nasıl ki yunus emre hakkında bir bilgimiz yok belgemiz yok, bu zatı muhterem hakkında da aynısı geçerli. yaşadı mı yaşamadı mı, dindar mı idi dinsiz mi, okudu mu cahil miydi, mesleği ne idi, nerede yaşadı, ne zaman öldü vs mevcut bilgimiz 0. nasıl ki yunus Emre'nin de anonim kişilerin yazdıklarıyla oluştuğu büyük bir ihtimal dahilindedir, veyahut bir zatın mahlasıdır; Shakespeare de aynı. yani Shakespeare efendi'nin aynı yunus emre gibi hiç yaşamamış bir efsane olması mümkün.
burada mesele kişinin kendi tercihine bağlıdır. nasıl ki birisi yunus Emre'yi bir mahlas olarak kabul ediyorsa, diğer yaşadı ve gerçekti derken öbürü de anonim eserler ona atfedildi diyorsa aynı şekilde Shakespeare için de aynısı geçerli.
bu hususlar dışarısında şeyh olduğu nereden çıktı derseniz, kendisinin eserleri zamanın dilinden çok uzaktır. dili kullanım tarzı, yazış tarzı ve üslubu adeta bambaşka bir geleneğe, bambaşka bir algıya aittir. o üslup ve destur da islam'a dönük odluğu için kendisini sofi veyahut şeyh gibi kabul eden tarihçiler de mevcuttur.
aynı mesele yıllar önce ingiliz tarihçileri tarafından da tartışılmıştır. hala da tartışılır. ilgisi olan ingilizce arama yapabilir. zaten 100'lerce link çıkmaktadır. Shakespeare yaşadı mı yaşamadı mı, yaşadı ise sofi miydi, Müslüman mı idi diye.
yani hepsi ihtimal dahilinde, herkes kendi kararını verir. Mısıroğlu dede de kendisinin şeyh olduğuna kanaat etmiş. kendi bileceği iştir, dileyen önemser bu bakışı dileyen kale bile almaz. kendisi doğrudur, kesindir vs de demiyorum elbette. herkesin kendi bakışı. sadece buradaki 3-5 kendini komik sanan lakin aslında zırcahil olan şahıslara bir cevap vermek gerekti. haydi gençler şimdi mastürbasyona devam
Gündemdeki Haberler
güncel Önemli Başlıklar