bugün

nankör insanoğlu tarafından uygulanan durumdur. eğer bir aşk hikayesi anlatılacaksa kabilin aşk hikayesi anlatılmalıdır. aşkı için ilk kanı dökmüş, toprağa ilk insanı vermiş, babasını karşısına almış, sonrasından gelecek olan bütün neslin lanetini kabullenmiş ve en önemlisi tanrıyı karşısına almış/alabilmiş ilk insan olan kabilin hikayesinin yok sayılması, görmezden gelinmesi nankörlüktür.
habil'in aşk uğruna can verme hikayesini yok saymakla eşdeğerdir. (aynı mantıkla)

işin esası (benim dayıoğlu anlattı) bunların evleneceği ikizlerden bir cillop gibi diğeri ise at gibiymiş. güzel manitayı habil kapmış, kabil de itiraz etmiş. çıkan gerginlk yatıştırılamamış ve olan olmuş tabi. bin pişman olmuş kabil, gitmiş kardeşini gömmüş, duasını okumuş.
asıl mesele, olaya sebebiyet veren gudubet kızın hiçbir şey yokmuş gibi davranması. gitmiş evlenmiş kör bi adamla. güzel kız da terk etmiş kabil'i lanetlisin olm sen diyerek. herkes mutsuz olmuş.
kabil, habil i öldüreceğine allah tan isteseydi, üstelik babası hz.adem peygamber.. milletin karısına, kızına sarkmanın kötü sonucunu gösteriyor bize..
bu yok sayma din kitaplarinda da var. cinayetin sebebi kabilin allah a sundugu kurbanın kabul edilmemesi ve bunun uzerine kurbanı kabul edilen harun u kıskanması olarak geçiyor.

dipnot: seçmeli kuran i kerim ders kitabi hz adem kıssası
(bkz: rivayet)

bazı kaynaklarda kesilen kurbanınını kabul edilmediği, bazılarında da ibadetinin kabul edilmediği... aktarılır. bazı kişiler de kurban kelimesini "yaklaşmak " olarak çevirir, yorumlar.
en genel tabirle, kabil'in meselesi kabullenememe, şükretmeme, kıskanma, haset, nimetlerden gönülden fedakarlık edememe... gibi konular eksenindedir. Olaya değil öze bakmak gerek.

(bkz: tema)
(bkz: ana düşünce)
(bkz: şair burada ne demek istemiş)
tüm dini kitaplarda geçen kabil ile habil yada bir diğer deyişle hain ile kain tüm dini kitaplarda geçen efsaneler gibi yalandır yok sayılması doğaldır hatta elinizdeyse bu masalların tamamını yok sayın.