bugün
- 12 haziran 2024 istanbul sıcağı11
- eşcinsel bir erkeğe küresel'in fotosunu göstermek15
- anın görüntüsü13
- artık kadınlardan uzak duruyorum8
- neden fenerbahçeliyim8
- yeşil pasaportlu koca arayan hanım abla17
- jose mourinho36
- bik bik kiraz yerken siz fakirler ne yapıyorsunuz16
- magnum un 2 tl olduğu yıllar14
- sözlük erkeklerinin fotoğraf atmaması34
- erkeklerin çoğunun yalnız olması13
- hakemlerle şampiyon olmak12
- gideon reid morgan jj24
- manyak olmaya karar verdim9
- sözlük erkeklerinin fotoları başlığına bakan erkek8
- yazarlardan akıl almak18
- islamcıların saç ile alıp veremediği nedir11
- kürt milliyetçiliğinin çok komik olması9
- siradansiradisibiri8
- kuresele yavsayan gotler tam liste24
- küresel ısınmanın erkek kökünü kurutacak olması11
- rte türkiyenin geleceğinin garantisidir16
- galatasaray'ın ünlü bir hakemle anlaşması15
- türk kızlarının türk erkeklerinden nefret etmesi8
- 4 israilli rehine için 274 filistinli ölmesi10
- arkadaşlar sizce bu bana yakışır mı10
- beyler moralim bozuk yardımcı olur musunuz9
- türbanlı bacımızın milletin ortasında öpüşmesi22
- bizi tanrı değil bilim kurtaracak19
- aydinoglu bombala22
- bir kızın sizi sevip sevmediğini anlama yöntemleri9
- tebliğcilerin insanların giyimine karışması15
- üstteki yazar sevdiği ve sevmediği iki şey11
- allah'ı seven insan8
- vatanınızın kıymetini bilen diyen gurbetçi16
- ramazanda anne sütü içmeyen oruçlu bebek12
- tehlike içermeyen köpeği götüreni durdurmak15
- ellerim bos gonlum hos8
- ağzı göt gibi kokan erkek8
- 3 çarpı 3 çarpı 38
- lise mezuniyet törenleri11
- hapistekiler birbirine mi basıyor sorunsalı8
- sözlük bir tımarhane olsa doktoru kim olurdu12
- sokak köpekleri11
- erkekleri aşağılayan kadın9
- ali koç9
- sözlükten hatun kaldırmak24
- magicovento14
- kuduz karantinası olan bölgeden 35 köpek almak11
- çağırılan yere gitmemek için bulunan bahaneler17
C major tonunda. 1960lı yıllara kadar notası kayıpmış, 1961de Prag da bulunmuş sonra da 2. Konçertodan bile popüler olmuş. Bestecinin en popüler ve sevilen eserlerinden birisidir. Eğer daha önceden birkaç kez dinlediyseniz kendinizi eşlik ederken bulabilirsiniz. Natalia gutman ve Akbank oda orkestrası eşliğinde dinlemiştim ilk kez Nisan 2011 de.(zaten Haziran'da orkestra son konserini yaptı hü..) kadın gözünü kapatıp çalıyordu sadece arada açıyordu, aşmıştı. Zaten sonradan öğrendim bayağı da meşhurmuş mstislav Rostropovich in ögrencisiymiş zamanında. Bu eserin Youtube da english chamber natalia gutman kaydını dinleyin, olmazsa ya da bulamazsanız da mstislav rostropovich kaydı da iş görür. 1. Ve 3. Bölümde o rococo havasıyla neşeleneceksiniz. 2. Bölüm ağırdır. Yani bildiğimiz hızlı-yavaş-hızlı konçerto formunda yazılmış.
"Senfoni ve Yaylı Kuartet'in Babası" olarak adlandırılan Avusturyalı besteci Haydn'ın, Avusturyalı çellist Joseph Franz Weigl (1740-1820) için bestelediği bu eser bestecinin yazdığı ikinci viyolonsel konçertosuyla birlikte günümüzde en çok seslendirilen Klasik Dönem viyolonsel konçertoları arasında yer almaktadır.
Şefliğini Haydn'ın yaptığı Esterhazy Saray Orkestrası'nda çellist olan Weigl için yazılan bu eser bestecinin 6,7 ve 8 numaralı senfonilerini bestelediği dönemde ortaya çıkmıştır. Haydn'ın erken dönem eserleri arasında yer alması ve Weigl'in saray orkestrasındaki tek çellist olması, konçertonun geneline hakim olan barok havayı ve eşlik eden orkestra kadrosunun neden küçük olduğunu açıklamaktadır. (Haydn'ın yazdığı "basso continuo" partisi ya orkestra dışından getirilen başka çellistler tarafından ya da Haydn tarafından org eşliği olarak çalınırdı.)
Kendinden sonraki birçok besteciye ilham olan konçertonun bölümleri şöyledir: Moderato, Adagio, Allegro molto. *
Şefliğini Haydn'ın yaptığı Esterhazy Saray Orkestrası'nda çellist olan Weigl için yazılan bu eser bestecinin 6,7 ve 8 numaralı senfonilerini bestelediği dönemde ortaya çıkmıştır. Haydn'ın erken dönem eserleri arasında yer alması ve Weigl'in saray orkestrasındaki tek çellist olması, konçertonun geneline hakim olan barok havayı ve eşlik eden orkestra kadrosunun neden küçük olduğunu açıklamaktadır. (Haydn'ın yazdığı "basso continuo" partisi ya orkestra dışından getirilen başka çellistler tarafından ya da Haydn tarafından org eşliği olarak çalınırdı.)
Kendinden sonraki birçok besteciye ilham olan konçertonun bölümleri şöyledir: Moderato, Adagio, Allegro molto. *
güncel Önemli Başlıklar